Publicerat Juli 28, 201015 yr Provade denna pipa förra veckan, jäklar vad skatorna reagerade snabbt. Efter tio sekunder hade jag två fåglar runt mig, en satt i träd fem meter bort men upptäckte mig, den andra gjorde en lov mot mig och jag bommade. Satt ett annat gäng 200 m. från mig och tjattrade, misstänker att det var ungfåglar(?).
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Ni som har varit ute å blåst i pipan, gick ni bara ut och blåste eller körde ni med någon bulvan bild också? Är det möjligt att blåsa in fåglarna även utan bulvan måntro?
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Ni som har varit ute å blåst i pipan, gick ni bara ut och blåste eller körde ni med någon bulvan bild också? Är det möjligt att blåsa in fåglarna även utan bulvan måntro? Jag tror dom flesta, inklusive jag, väljer en lämplig plats och börjar locka utan bulvan.
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Jag fick hem min igår och var ut och provade lite men utan något större resultat. dom satt och kraxade litegran ca 400 meter bort (skator). Hur brukar ni blåsa i pipan och hur länge håller ni på? ska man blåsa hur långe som helst eller funkar det även med korta perioden och sen pausa lite
Publicerat Mars 20, 201115 yr Funderar på att köpa en Mid pipa men jag undrar om det är lätt att få fram ljudet med den?
Publicerat Mars 20, 201115 yr Tycker det är riktigt lätt.. Ska du dra skater så är det bara att tokblåsa känns det som. Försökte mej på att locka kråka och kaja i morse under uven men det gick sådär, måste nog öva lite.. Mvh!
Publicerat Mars 20, 201115 yr Författare Tycker det är riktigt lätt.. Ska du dra skater så är det bara att tokblåsa känns det som. Försökte mej på att locka kråka och kaja i morse under uven men det gick sådär, måste nog öva lite.. Mvh! Stämmer som hippen säger blås rätt så mycket o bit i munstycket o kupa handen runt pipan som när man lockar räv för o få ett mer levande ljud. Mvh.
Publicerat Mars 21, 201115 yr Okej tänker använda den på skator och nötskrikor . Hur länge ska man locka på ett pass?
Publicerat Mars 21, 201115 yr Författare Jag lockar i bland hus o fabriker oftast på synliga fåglar men även där jag vet att det fins fågel i närheten men är det fågel i närheten så kommer dom direkt o för ett jävla liv Hippen kan ge dig mer info angående lock i skog o tipp o sån o hur länge han lockar Mvh.
Publicerat Mars 21, 201115 yr Okej jag får väl ta och beställa en då. Är det bara på gamecall man kan köpa den?