Publicerat Juli 30, 200917 yr hallå alla!! jag undrar hur ni gör med era licens papper som man måste ha med sig när man har vapenet plastar ni in det eller vad gör ni för att det inte ska slitas?? Mvh:Palle1992
Publicerat Juli 30, 200917 yr hallå alla!!jag undrar hur ni gör med era licens papper som man måste ha med sig när man har vapenet plastar ni in det eller vad gör ni för att det inte ska slitas?? Mvh:Palle1992 Mina nyare licenser har jag vikit och plastat in. Dom äldre blir väldigt slitna.
Publicerat Juli 30, 200917 yr Skriv in uppgifterna på baksidan av statliga jaktkortet så slipper du släpa med dig licenserna och kanske tappa bort dom !
Publicerat Juli 30, 200917 yr Man har som våra germanska vänner, en jaktplånbok, min innehåller tillstånden, jaktkortet, två 500 ringar för "nöd" av olika slag samt en liten kompass. Inte helt fel att ha med sig man ser kultiverad ut, många främst då germaner bär även bilder på sina bästa troféer med sig, det känns lite tarvligt anser jag, typ som att skryta /Christian
Publicerat Juli 30, 200917 yr Som dom övriga i tråden! Plasta in dom och för in uppgifterna på jaktkortet.
Publicerat Juli 30, 200917 yr Man har som våra germanska vänner,en jaktplånbok, min innehåller tillstånden, jaktkortet, två 500 ringar för "nöd" av olika slag samt en liten kompass. /Christian Dito, men så är jag ju 50% german också.
Publicerat Juli 30, 200917 yr Jag kör den norrländska modellen av jaktplånbok Vilket är att jag skriver in uppgifterna på statliga och låter 2st bevittna sedan åker det ned i en plastpåse med lite reservskott och tändstickor denna påse stoppas sedan i lämplig ficka på ryggsäcken och ligger där säsongen ut.
Publicerat Juli 30, 200917 yr Jag kör den norrländska modellen av jaktplånbok Vilket är att jag skriver in uppgifterna på statliga och låter 2st bevittna sedan åker det ned i en plastpåse med lite reservskott och tändstickor denna påse stoppas sedan i lämplig ficka på ryggsäcken och ligger där säsongen ut. Jag gör precis som Lars samt att originalen ligger hemma i kassaskåpet
Publicerat Juli 30, 200917 yr Jag laminerade mina idag, inklusive gröna kortet =) Har alltid allt i min vanliga plånbok.. men det kanske vore en idé med en jägarplånbok.. Neverlost kanske? =)
Publicerat Juli 30, 200917 yr Inplastade licenser och alla andra nödvändiga papper, nyckeln till skjutbanan och batteri till rödpunkten i en liten plånbok som alltid sitter säkert i bältet på jakt men brukar få ligga i fickan när jag bara ska till skjutbanan eller något annat ärende med vapen http://neverlost.jetshop.se/ProductPopup.a..._bilder_047.jpg Eftersom jag bara älskar ap-orange så matchar det ju gevärsfodralet
Publicerat Juli 30, 200917 yr Man har som våra germanska vänner,en jaktplånbok, min innehåller tillstånden, jaktkortet, två 500 ringar för "nöd" av olika slag samt en liten kompass. Inte helt fel att ha med sig man ser kultiverad ut, många främst då germaner bär även bilder på sina bästa troféer med sig, det känns lite tarvligt anser jag, typ som att skryta /Christian WORD! Har så jag också. Men ja är för pank för att ha med 2st 500lappar;)
Publicerat Juli 30, 200917 yr Radium: Ja det är lite bläck på med, och trycksvärta... typ någon färg Jag har inte testat ännu, men för mig blir det en ziplockpåse med licenserna, jägarexamen och jaktkortet. En till med extra tändstickor och några avaxade ark, och båda dessa i en stor ziplock... passar fint i fickan på byxorna. =)
Publicerat Juli 30, 200917 yr mina licenser vet jag aldrig vart jag har dom. huvudsaken jag vet att dom finns
Publicerat Juli 30, 200917 yr Om man skall skriva under licenserna på baksidan av jaktkortet, hur skall man gå tillväga då för att göra det trovärdigt?
Publicerat Juli 30, 200917 yr Om man skall skriva under licenserna på baksidan av jaktkortet, hur skall man gå tillväga då för att göra det trovärdigt? som sagt. skriv upp dina vapen. sen går du till polisen så dom får sätta en stämpel. ELLER så ber du två st intyga det genom att två st trovärdiga skriver under sina namn,adress osv
Publicerat Juli 31, 200917 yr En gammal plånbok som får rymma jaktkortet och licenserna. De nyare är inplastade och de äldre ligger i nån plastfick av nåt slag. Intyg om betald licens är också med. Denna plånbok ligger dock 99% av gångerna kvar i vapenskåpet när jag jagar tyvärr...hrmm...hehe! DOck inte vid fjällsjakt, då känns det rätt nödvändigt å ha med... Lite pengar i nödfall var ingen dum idé när man jagar utanför hemmets marker faktiskt...ska börja spara
Publicerat Juli 31, 200917 yr som sagt. skriv upp dina vapen. sen går du till polisen så dom får sätta en stämpel. ELLER så ber du två st intyga det genom att två st trovärdiga skriver under sina namn,adress osv Det där har jag tänkt att göra, MEN.. två st trovärdiga? Vad menar de med trovärdiga. Är det alla människor i landet som inte är omyndigförklarade, eller vad?
Publicerat Juli 31, 200917 yr Det där har jag tänkt att göra, MEN.. två st trovärdiga? Vad menar de med trovärdiga. Är det alla människor i landet som inte är omyndigförklarade, eller vad? Skulle jag vara dig så skulle jag be 2 st jaktkompisar skriva under. Eller kanske mamma och pappa din om dom lever. Men jag tror inte någon random ska skriva under. Utan du ska nog ha ganska bra förhållande till den som skriver under. Har du inte bra förhållande till personerna så vet du tex inte om dem är trovärdiga?
Publicerat Juli 31, 200917 yr Man har som våra germanska vänner,en jaktplånbok, min innehåller tillstånden, jaktkortet, två 500 ringar för "nöd" av olika slag samt en liten kompass. Inte helt fel att ha med sig man ser kultiverad ut, många främst då germaner bär även bilder på sina bästa troféer med sig, det känns lite tarvligt anser jag, typ som att skryta /Christian Jag har som du, en liten plastlåda med allt i, den har jag ed mig överallt!
Publicerat Juli 31, 200917 yr Jag har tagit Jaktkortet och fått två trovärdiga personer att vidimera riktigheten( jobbarkompisar, då mina jaktkamrater är det fullt motsatta), sen scannat in det hela och låtit scannern sända det hela till min E-post, sen via paint och förmiskning fått det hela i kontokortsstorlek, sedan utskrift och laminering... Jävligt nöjd med resultatet, fullt läsligt trots den rejäla förminskningen, jag skall lägga in nån bild på konstverket vad det lider
Publicerat Juli 31, 200917 yr Det där har jag tänkt att göra, MEN.. två st trovärdiga? Vad menar de med trovärdiga. Är det alla människor i landet som inte är omyndigförklarade, eller vad? Vissa värmlänningar kan du undvika tex (Edsvalla och Markus R) för att vara säker att det bllir trovärdigt
Publicerat Augusti 1, 200917 yr Jag gör nog så att jag ber polisen skriva under/stämpla så det blir riktigt legitimt. De har mycket bra service här på polistationen =)