Publicerat Augusti 2, 200916 yr Vissa värmlänningar kan du undvika tex (Edsvalla och Markus R) för att vara säker att det bllir trovärdigt Har jag varit där uppe också och gjort bort mig?
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Vet någon hurvida det är okej att ta kopia på licensen att ta med ut i skogen. Originalen vill jag helst inte riskera att förstöra.
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Vissa värmlänningar kan du undvika tex (Edsvalla och Markus R) för att vara säker att det bllir trovärdigt Där gled jag igenom.. haha.. gôtt att det finns iaf EN trovärdig värmlänning i länet
Publicerat Augusti 2, 200916 yr Har jag varit där uppe också och gjort bort mig? Inte än, men vem vet du kanske får chansen någon gång. Allvar, vad är kriterierna för att räknas som trovärdig person, är det någon som vet?
Publicerat Augusti 3, 200916 yr Inte än, men vem vet du kanske får chansen någon gång.Allvar, vad är kriterierna för att räknas som trovärdig person, är det någon som vet? Borde väl vara en laglydig person.. För mig borde detta vara det enda kriteriet. ______________________ Själv kör jag alla papper i åtskilda plastfickor i jaktplånboken.. Visst är den lite dyr, men bröderna på Jägareförbundet måste äta dem också..
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Hej ! Jag har köpt den mest användbara saken av de alla och det är en ``jaktplånbok`` Köpte den på erutukku eller va de heter :9 i denna plånbok finns massa plastfickor sam kreditkorts hållare. Jag har laminerat alla licencer och lagt i dem, Sen när du betalat statliga jaktkortet så kan du gå in på hemsidan Kommer inte i håg vad den heter nu men i varje fall kan du beställa en betalnings bekräftelse så slipper du ha den där stor med dig med betalningsbekräftelse, då får du en i i kreditkorts form hemskickad, denna lamminerade ja oxå. i min plånka ligger. * Licencerna * Jäägarexamens bevis * Statliga * Björnpasset * Medlemskort till skjutbarnan. * Diverse jaktkort från tidningar där man har försäkringa * 500 :kr fall vanliga plånkan glöms bort + lite mer som ja glömt bort nu De positiva med detta är att man helatiden har stenkoll på vart alla papper är, Allt ligger i en kanonbra plånka i rätt skorlek Vi jakt ligger den alltid i höger benficka, Vid banbesök alltid i Skjutväskan med allt annat väsäntligt så som boresnake, choker, Ammo, Nycklar till banan + en jävla massa annat, Köpte en hantvärkarväska på clas olsson så nu när man åker till banan eller skogen för den delen tar man bara väskan och bössan å slänger in i bilen så vet man att allt är med. Skit enklet.
Publicerat Oktober 17, 200916 yr Vad fick du betala för en sådan? Jag har nämligen ett antal tunna läderplånböcker, splitt nya, som ligger hemma som jag kan tänka mig att avyttra. Jag använder en själv till ovanstående, och jag kastade en på min far så att hans licenser och jaktkoirt skulle hålla längre.
Publicerat Oktober 17, 200916 yr Vad fick du betala för en sådan? Jag har nämligen ett antal tunna läderplånböcker, splitt nya, som ligger hemma som jag kan tänka mig att avyttra. Jag använder en själv till ovanstående, och jag kastade en på min far så att hans licenser och jaktkoirt skulle hålla längre. Mernar du själva licensfodralet så hitta ja den på en mässa men den finns att köpa här http://www.eratukku.net/jakt/product_info....products_id=363 Absolut bästa investeringen.. Köp en vettja
Publicerat Oktober 17, 200916 yr Jag föredrar min modell. En tunn läderplånbok. Mindre plast, mindre risk för nötning. Plats för ett flertal licenspapper, plats för ett flertal kort om man så önskar. I dagsläget finns mina licenser, mitt statliga jaktkort, mitt jaktkort för mina marker samt bevis på jägarexamen. Det skall beställas ett vanligt IDkort som skall få plats där i med, och även en femhundring för oförutsedda utgifter. Jag var bara nyfiken på om det gick att ta 60:- styck för de kvarvarande plånböckerna jag har (7st). Man slipper tryck på dem med :=)
Publicerat November 5, 200916 yr Vet någon hurvida det är okej att ta kopia på licensen att ta med ut i skogen. Originalen vill jag helst inte riskera att förstöra. Detta skulle även jag vilja få svar på. Mvh//Matte.
Publicerat November 5, 200916 yr jag tror att det är ok men lättast är ju att ringa till licenshanteraren på polisen