Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inför jakten

Featured Replies

Publicerat

Funderar lite varför ska det va så svårt att få full fart på hundarna? Cyklar och står i simmar och donar hela året ändå får jag uppfattningen att det krävs veckor av jakt innan dom presterar som man vill...... Har nu jagat ca 15 dagar (två pass om dan) med gamtiken sedan björnjakten tog fart och först nu börjar det kännas att vi kommit igång, förra veckan jagades det 7 dagar två pass om dan då de andra hundarna va endera skadad eller för ung märktes att det blev för mycket för henne men men efter veckan som gått har jag bara cyklat 12 km per kväll för att hon inte ska stelna till liksom:) ok hon fick vila mån-tis men sen har vi cyklat och stått i på kvällarna..... Väntar nu ivrigt tills imorgon då formen kanske visar sig......... Valpen har tyvärr rivit upp tassen så hon får vackert fortsätta vara "morsans" hund i helgen:) God fortsatt jakt

Publicerat
Funderar lite varför ska det va så svårt att få full fart på hundarna? Cyklar och står i simmar och donar hela året ändå får jag uppfattningen att det krävs veckor av jakt innan dom presterar som man vill...... Har nu jagat ca 15 dagar (två pass om dan) med gamtiken sedan björnjakten tog fart och först nu börjar det kännas att vi kommit igång, förra veckan jagades det 7 dagar två pass om dan då de andra hundarna va endera skadad eller för ung märktes att det blev för mycket för henne men men efter veckan som gått har jag bara cyklat 12 km per kväll för att hon inte ska stelna till liksom:) ok hon fick vila mån-tis men sen har vi cyklat och stått i på kvällarna..... Väntar nu ivrigt tills imorgon då formen kanske visar sig......... Valpen har tyvärr rivit upp tassen så hon får vackert fortsätta vara "morsans" hund i helgen:) God fortsatt jakt

Är ju en viss skillnad på att kuta i tung mossig skog och kanske myrmark och att simma/cykla;) Där tycker jag att spring i grustag är ett bra alternativ för att även få upp "spänst och uthållighet i musklerna" inför de tyngre jakterna alternativt långpromenader i myrmark. Bra för både husse/matte och hund.

Publicerat
Är ju en viss skillnad på att kuta i tung mossig skog och kanske myrmark och att simma/cykla;) Där tycker jag att spring i grustag är ett bra alternativ för att även få upp "spänst och uthållighet i musklerna" inför de tyngre jakterna alternativt långpromenader i myrmark. Bra för både husse/matte och hund.

Japp men det beror ju på vilken hund man har å^_^ Latsäcken Kia hon gör inget i onödan utan hon tar det luuuuungt:) Långpromenader blir det ju en del, kanske för lite..... Det är ju lättare att få upp kondisen på någon som inte måste ha björn eller älg framför sig för att orka något:) Hoppas faktist att jag aldrig mer får en så lat hund som Kia trotts att hon är det snällaste, goaste och mäste älg hund jag kanske får i mitt liv!!!!!! Älskar dig Kia men du är ju så lat :)

Publicerat
Japp men det beror ju på vilken hund man har å:unsure: Latsäcken Kia hon gör inget i onödan utan hon tar det luuuuungt:) Långpromenader blir det ju en del, kanske för lite..... Det är ju lättare att få upp kondisen på någon som inte måste ha björn eller älg framför sig för att orka något:) Hoppas faktist att jag aldrig mer får en så lat hund som Kia trotts att hon är det snällaste, goaste och mäste älg hund jag kanske får i mitt liv!!!!!! Älskar dig Kia men du är ju så lat :)

Så sant, så sant :ph34r: