Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Klädmärke?

Featured Replies

Publicerat

Pinewood o Swedteam har jag testat bla. i Afrika o det funkar bra

Publicerat

har bla

pinewood ställ

woodline byxor

chevalier midland pro ställ#

River west ställ#

woodline underställ#

swedteam vinter överdrag samt väska#

#är några jag änvänder mest och tycker bäst om,river west var billigast och favvon bland kläderna och tål bäst!

kolla blocket ibland köper fel/får fel storlekar och grymt bra priser..

Publicerat

Är det något som har lekt med/ dvs har efarenheter av Norröna ställen?

De har ett par i gore tex som jag har en viss dragning mot iofs har jag fått höra att de är prassliga även efter en tids användning.

Mitt billighetsställ från den "skånska" tillverkaren har varit bra nu i två år trots otaliga tvättar,

för egen del är det i varje fall roligt att få lukta gott någon gång under jakten ergo jag tvättar mina prylar.

/Christian

Publicerat

ITAB, fungerar bra för en överkomlig peng. Har även kläder från Wood line och Cross Country men funktionen är den samma :lol:

Publicerat

De har ett par i gore tex som jag har en viss dragning mot iofs har jag fått höra att de är prassliga även efter en tids användning.

Mitt billighetsställ från den "skånska" tillverkaren har varit bra nu i två år trots otaliga tvättar,

för egen del är det i varje fall roligt att få lukta gott någon gång under jakten ergo jag tvättar mina prylar.

/Christian

Tvätta :lol: Tabu, Kastade min gamla jacka nu för en månad sedan. 15 år och aldrig tvättad :D
Publicerat

Jag har pinewood bear, tycker det funkar bra. rekommenderar starkt ullfrotté underställ!

Publicerat
Jag har pinewood bear, tycker det funkar bra. rekommenderar starkt ullfrotté underställ!
Har ett underställ i Bambu från ITAB. Väldigt mjukt och skönt.
Publicerat

/Christian

Har en polare som jobbar som fiskeguide. Riktigt nöjd med sitt jakt-ställ från Norröna och då används det mycket (vid fiske men ändå). Lite småsugen på ett dylikt ställ jag med...

Högaktningsfullt.

/C

Publicerat
Har en polare som jobbar som fiskeguide. Riktigt nöjd med sitt jakt-ställ från Norröna och då används det mycket (vid fiske men ändå). Lite småsugen på ett dylikt ställ jag med...

Högaktningsfullt.

/C

Du C, här i Svedala tar de runt 3,7 för byxa och motsvarande för jacka, blir de där prylarna något eller mycket billigare i Norge har du någon koll på det?

Annars vet jag en kille med ett ställ som jag får se till att slå vad med och vinna över.. :)

Jag är övertygad om att ett antal tvättar/användning kommer att minska prassligheten en del.

/Christian

Publicerat

Jag har alltid jagat med "Normala" kläder och sedan haft camo som överdrag.

Nu i somras köpte jag helt nytt kit på swedteam, och visst var det dyrt, men attans vad nöjd jag är!

Nu kanske man tycker att en jacka borde vara lite billigare än 4500 men titta på "normala" vinterjackor i GoreTex eller liknande och så ser man att det faktiskt inte skiljer så mycket om man skall ha märkeskläder.

Jag är grymt näjd med min nya uppdaterade klädgarderob och undrar bara varför jag inte gjorde detta tidigare?

Ett litet minus till jackan är att dragkedjorna på de höga bröstfickorna stänger ut mot axlarna och här finns faktiskt en liten risk att man kan få märken på kolven vi snabb anläggning vid hageljakt. (men hade de stänt inåt så hade de som har radion i fickan fått antennen mot ansiktet och det funkar ju inte heller...)

Publicerat

Använder Härkila och Chevalier, har provat norska Bergans några gånger i år som har en fantastisk kvalité. Dock räcker försvarets nya m90 med Gore Tex om man inte jagar väldigt mycket.