Hoppa till innehåll

22:or?


Kindbo

Recommended Posts

är det nån som har erfarenhet av ruger 10/22 target?? har funderat på en 22 hornet faktiskt och undrar vad jag ska välja bland alla vackra vapen som finns.just till 22 hornet kanske 10/22 är lite väl..... kraftig, eller fet om man så vill.. eller?

=)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Kongratul

    7

  • Kindbo

    5

  • Hipshot

    4

  • Flex

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

är det nån som har erfarenhet av ruger 10/22 target?? har funderat på en 22 hornet faktiskt och undrar vad jag ska välja bland alla vackra vapen som finns.just till 22 hornet kanske 10/22 är lite väl..... kraftig, eller fet om man så vill.. eller?

=)

Jag tror inte att Ruger 10/22 target finns i 22 hornet. Den finns nog bara i rimfire kalibrar. 22wm är nog det närmaste hornet du kommer med en 10/22.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja då har jag äntligen fått min .22Lr efter drygt 4 månader kom bössan, en Anschutz 1710 D HB på den sitter nu en

Helia CT 3-9x42 monterad. Var idag på banan och testade lite olika sorters skott, Strålande sol -2C över 1 meter med snö och lite växlande vind men mycket svag. De skott jag testade var:

RWS Sinoxid,

Lapua Polar Biathlon,

Lapua Superclub,

Lapua HollowPoint,

Lapua Master M,

Lapua Scoremax,

CCI Mini-Mag HP,

Winchester Laser HP,

Winschester Superspeed.

Skjöt på 50m/5skott och blev mycket förvånad över resultatet alla klarade precisionen för jakt med god marginal innom Tiokronan. Lapua Polar Biathlon & Lapua Master M skjöt bäst.

Dock så gick Biathlon mera höger? eller kanske ser ut som det eftersom gruppen är tätare.

Valde att skjuta in bössan med Biathlon eftersom den var billiage än Master M.

Provade sedan att skjuta med Biathlon 5skott serier på 70 och 90m med gott resultat alla innom 10 kronan på dom avstånden ;) . Innskjuten på 50 så gick den 3cm under på 70m och 11cm under på 90m, det börjar hända grejjer med kulbanan på de avstånden.

//Hjalle

post-1656-1206735083_thumb.jpg

post-1656-1206735106_thumb.jpg

post-1656-1206735284_thumb.jpg

post-1656-1206735360_thumb.jpg

post-1656-1206735403_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...