Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bosjökloster någon?

Featured Replies

Publicerat

Min undran är om det är några från detta forum som skall på denna mässa och är det nån som vet vilka det är som ställer ut på denna mässa.

Ser att denna mässa är på en ledig helg så jag vart lite nyfiken på denna mässa.

http://www.bosjokloster.se/program/jaktfis...akt-fiske09.pdf

Publicerat
Min undran är om det är några från detta forum som skall på denna mässa och är det nån som vet vilka det är som ställer ut på denna mässa.

Ser att denna mässa är på en ledig helg så jag vart lite nyfiken på denna mässa.

http://www.bosjokloster.se/program/jaktfis...akt-fiske09.pdf

Jag ska dit var några år sen jag var där senast så jag kommer inte ihåg hur stor den var men dom jag ska åka med är där varje år och dom säger att det är en bra mässa med det mesta reprecenterat.

Publicerat

Bosjökloster är skitkul! Årets möjlighet att komplettera jaktgarderoben med allsköns prylar som man kanske inte behöver :-) Ska dock inte dit själv, toklångt och mitt i andjakteriet men skoj är det och rekomeneras starkt!

Publicerat
  • Författare
Bosjökloster är skitkul! Årets möjlighet att komplettera jaktgarderoben med allsköns prylar som man kanske inte behöver :-) Ska dock inte dit själv, toklångt och mitt i andjakteriet men skoj är det och rekomeneras starkt!

Hmm vågar man åka dit då? :) skall ju inhämta dämparen runt den 25 av Roger ju så man vill ju ej överskrida kontot innan man knappt har hunnit få lönen..

Publicerat

Är lite sugen påa tt åka men tyvärr tror jag att almanackan är fullbokad där redan ^_^

Ska se om det går att göra nått åt det..

/Lasse

Publicerat
Är lite sugen påa tt åka men tyvärr tror jag att almanackan är fullbokad där redan ^_^

/Lasse

Jag tror jag är i Brasilien och kommer hem på lördagen... Jag lär inte palla att åka till bosjökloster efter typ 15-16 timmars resa...

Publicerat
Hmm vågar man åka dit då? :) skall ju inhämta dämparen runt den 25 av Roger ju så man vill ju ej överskrida kontot innan man knappt har hunnit få lönen..

Har du svårt att hålla i pengarna så åk inte dit. Risken är att du shoppar loss likt Hippen.... :D

Skämt å sidor, det brukar vara 220-230 utställare som säljer ut förra årets kollektion mm så det är mera en mässa man handlar på än en som man tittar på generalagenternas pressentation av årets nyheter.

Publicerat
Har du svårt att hålla i pengarna så åk inte dit. Risken är att du shoppar loss likt Hippen.... ;)

Jo det vart lite rock´n roll där, hade bränt mässbudgeten redan och ramlade på en jacka som jag ville ha.. tror det slutade med att jag fick ta jackan på mässpris (pissbilligt) men att de skickade den mot postförskott eller något ;)

RW är ingen höjdare förövrigt att handla med, går och trissar till höger och vänster så det slutar med att man bara måste handla :D

Oavsett, Bosjökloster är tveklöst den roligaste mässan om man ska handla kläder och prylar! Det är nog bara Torsbo och Hylte som är astrista att förhandla med och av den anledningen går man aldrig dit om man ska ha något :D

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Är lite sugen påa tt åka men tyvärr tror jag att almanackan är fullbokad där redan :P

/Lasse

Se nu till å skapa ett tomt hål i din almanacka så du ej missar Bosjökloster.

Håller själv på att bearbeta två andra från forumet att åka dit :P

Publicerat

Hoppas jag och sonen kommer i väg, men det är mcyket om och kanske innan vi är där.. :/

Publicerat

Kan bara hålla med, Bosjökloster mässan är bra. Mycket runt om som testa på skytte hunduppvisningar Big5 mm mm.

Brukar åka dit eftersom jag bara har 10 mil dit. Till och med frugan gillar att gå där, gillar väl älgkebbaben mest kanske men verkar trivas iaf.

Tyvärr koliderar mässan med en fisketur till Mörrum i år, men för dom som aldrig varit där kan jag starkt rekomendera den samma, men se upp, ofta blir där ett rätt stort jack i kontoutdraget.

Men vad fan, ofta är det prylar man behöver, som tex ett par nya skinn känger för en 3.000 eller ett par kilo rökat fläsk till älgjakten :)

Publicerat

jag kommer att vara där med Jägarbutiken

Publicerat

Jag köra en tour i Skåne så jag dyker upp!

Hört mkt gott om mässan och de ska bli kul att träffa lite skånskajägare.

Hoppas det finns nått roligt skytte

Publicerat
Jag köra en tour i Skåne så jag dyker upp!

Hört mkt gott om mässan och de ska bli kul att träffa lite skånskajägare.

Hoppas det finns nått roligt skytte

Just skytte är väl ingen höjdare på Bosjökloster, Elmia är bättre. Hunduppvisningarna är ok, speciellt JSK och JRK som är starkt representerade i Skåne.

Publicerat

Jag kommer att vara i tysk jaktterrierklubbs monter, vi bjuder på kaffe så passa på :rolleyes:

/Håkan H

Publicerat

Det lutar åt en tur till Höör i helgen. Men inget är spikat än.

Publicerat

Skulle tro att jag är där en av dagarna.

Så ser ni någonting skäggigt i orange jaktsnack-keps så får ni hejja :ph34r:

Publicerat
  • Författare
Skulle tro att jag är där en av dagarna.

Så ser ni någonting skäggigt i orange jaktsnack-keps så får ni hejja :ph34r:

Jadå jag skall allt hejja :mad:

Publicerat

Jag skall dit! :P Ser ni någon lång tunnhårig med glasögon och ca 110kg, kan det mycket väl vara jag.... :rolleyes:

Publicerat

Jo ska dit men bara som vanlig besökare i år. Ser ni ngn med en beige väst som det står AMAKULU SAFARI på ryggen så är det jag

Publicerat
  • Författare

Ja det blir på söndag man besöker denna mässa och jag har redan börjat förbereda mig mentalt med att intala mig själv att bara titta inte handla men det går nog ej som jag har tänkt mig om jag nu känner mig själv rätt. :D

Publicerat

Någon som kan rapportera hur första dagen var? Funderar över om jag ska dit eller inte imorrn, har lite annat jag borde göra egentligen, men är det grymt bra så.. B)

Publicerat

Jaha då var mässan avklarad för i år. Första gången på länge som "vanlig" besökare. Trevligt att vandra runt som en vanlig man. Fantomen vandrar ju ibland som en "vanlig" man i staden , var dock saknad av vissa. T

räffade Rune härifrån men det var nog den enda. Han träffar man ju var o varannan dag så det var ju inget spännande

Publicerat
Jaha då var mässan avklarad för i år. Första gången på länge som "vanlig" besökare. Trevligt att vandra runt som en vanlig man. Fantomen vandrar ju ibland som en "vanlig" man i staden , var dock saknad av vissa. T

räffade Rune härifrån men det var nog den enda. Han träffar man ju var o varannan dag så det var ju inget spännande

Försökte minsann hitta dig men icke sanicke...

Publicerat
  • Författare

Detta var mitt första besök på Bosjökloster men ej mitt sista för jag tycker allt detta var en riktigt trevlig mässa. Hade lovat mig själv att inte spontan köpa nåt men plånboken öppnades på nåt magiskt sätt ändå så man fick med sig lite prylar hem.

Jag har bara varit på en mässa inom jakt innan dBosjökloster och det var Elmia mässan som var i våras och skall jag jämföra dessa två så föredrar jag nog Bosjökloster eftersom det kändes att man kunde göra mer fynd på denna mässa och omgivningen/naturen så mycket trevligare att vara i när man tittar på jaktprylar.