Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Winchester m 70

Featured Replies

Publicerat

Var och kikade på en winchester m70 kal 308 såg riktig bra ut förutom kolven nån sketful manick såg ut som nån svartlaserad laminathistoria låg an rejält mot pipan, med kardorreband :o på pistolgreppet pris 2500:- tycker det verkar rätt hyfsat men tänkte om det finns nån med lite input att komma med innan man bestämmer sig.

Publicerat

Jag har en win 70 6,5x55 som jag tycker är trevlig. KaptenKrok har en 308 som jag tror han gillar också.

Jag har haft lite problem med kärvande slagstift men det var nog bara eftersatt vapenvård :o

Min skjuter hålihål på 80 meter med jaktmatch så bössan är det inget fel på.

Publicerat

Jag har en Winchester 70 Westerner (sporterpipa med rak klassisk kolv) i kaliber .308

Supernöjd med den. Har dock lite problem nu som jag inte vet om det beror på gevär, kikarsikte eller kikarmontage. Ska undersökas =) I övrigt ett riktigt bra vapen, och det priset lät inte helt fel.

Publicerat
  • Författare

Skjuta hålihål skulle vara trevligt det är man ju inte van vid med 9,3an det är mer den berömda snusdosan som gäller me den och att kapten kroks pang träffar rätt har jag ju sett med egna ögon :o

Publicerat

Om kolven är sketful så finns det ju en miljon modeller av amerrickanska plastkorvar att skruva på :o

Publicerat
Om kolven är sketful så finns det ju en miljon modeller av amerrickanska plastkorvar att skruva på :o

För den delen går det att få tag på originalkolvar av valnöt oxå på andra sidan pölen =)

Publicerat
Skjuta hålihål skulle vara trevligt det är man ju inte van vid med 9,3an det är mer den berömda snusdosan som gäller me den och att kapten kroks pang träffar rätt har jag ju sett med egna ögon :o

Du är en av de få som har haft förmånen att se det :(

Publicerat

Har en plastad Bobergare om du vill köpa :o Varmintkolv.

Publicerat
  • Författare

Var inne på midway och tittade,som ni sa så finns det en hel del pryttlar till dom.Lutar åt affär detta.

Publicerat
Har en plastad Bobergare om du vill köpa ;) Varmintkolv.

HÄPP!!!

Här finns som sagt fler med Win 70 ;)

Bilder?

Publicerat
  • Författare
Du är en av de få som har haft förmånen att se det ;)

Ett minne att bära med sig ;)

Publicerat
  • Författare
HÄPP!!!

Bilder?

Stopp där han pratade faktiskt med mig ;);)

Publicerat
HÄPP!!!

Bilder?

På jobb just nu men om en dryg vecka kan jag fixa det.

Publicerat
Stopp där han pratade faktiskt med mig ;);)

HAHA, lugn, jag är rätt nöjd med stocken på min, men det frestar ju alltid med bättre grejer. ;)

Publicerat

Är det någonting liknande?

post-2426-1250791760_thumb.jpg

(Jag har pensionerat Kinagluggen)

Publicerat
  • Författare
Är det någonting liknande?

post-2426-1250791760_thumb.jpg

(Jag har pensionerat Kinagluggen)

Svårt att säga har bara en hiskelig svartmelerad kolv på näthinnan men har för mig att det stod 70 xtr på pipan sen så var det ju trelägessäkring men den kanske sitter på alla. Du det var en grann bössa kan tänka mig att byta kolv med dig ;)

Publicerat
Svårt att säga har bara en hiskelig grön kolv på näthinnan men har för mig att det stod 70 xtr på pipan sen så var det ju trelägessäkring men den kanske sitter på alla

Trelägessäkring sitter på alla såvitt jag vet, XTR är sporterpipa och Westerner är samma pipa, men med rak kolv =)

Publicerat
  • Författare
Trelägessäkring sitter på alla såvitt jag vet, XTR är sporterpipa och Westerner är samma pipa, men med rak kolv =)

Sporter är det jänkarnas standardprofil?

Förresten är det dessa bössor som har nån lös rekylklack som kan ställa till bekymmer ibland?

Publicerat
Sporter är det jänkarnas standardprofil?

Förresten är det dessa bössor som har nån lös rekylklack som kan ställa till bekymmer ibland?

Sporter, varmint.. kärt barn har många namn =) Lite grövre pipa än standardmodellen helt enkelt =)

Min rekylklack är inte lös vad jag märkt =)

Publicerat

Winchester har inte lös rekylklack.

Publicerat
Sporter, varmint.. kärt barn har många namn =) Lite grövre pipa än standardmodellen helt enkelt =)

Min rekylklack är inte lös vad jag märkt =)

Benämningen "sporter" här hos oss är ju synonymt med en bössa med grövre pipa och stock, lite som "varmint" som sagt. MEN, på andra sidan pölen är "sporter" helt enkelt en vanlig studsare med normal pipprofil och stock, alltså något helt annat än det vi menar här.

Publicerat

Om du ska byta kolv, så kan jag varmt rekommendera McMillan Hunters Egde. En sådan kolv har jag klämt ner min Post-64a i, och det blev grymt bra ;)

Publicerat
  • Författare

Ja då har man blitt me Winchester M70

• 2 weeks later...
Publicerat

Lite bilder på kolven som jag har.

44693911.jpg

80147757.jpg

76971899.jpg

Publicerat
  • Författare
Lite bilder på kolven som jag har.