Publicerat Augusti 31, 200916 yr Var med om en intressant upplevelse.........Sköt in mitt nya sikte när jag skulle skjuta älgbana i helgen, på banan fanns samma sandsäckar som jag köpt. Kändes kanon, och när jag hamnat rätt sköt jag 3 skott till. Spridningen på dom 3 skotten blev ca (hade inget att mäta med) 15mm!!! mellan ytterkanterna!!!! med jaktmatch (6,5), den bästa träffbild jag nånsin skjutit. Så till det intressanta- mina Nosler bst 120g har legat ca 3-4cm högt mot j-match, nu helt plötsligt låg dom 4 cm lågt..........????? Hade tyvärr inte tid att testa vidare så mycket, men det kommer den här veckan. Vid tidigare skjutningar har jag alltid använt HF-stödet, så det kanske är förklaringen i rekyl-upptagningen.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Var med om en intressant upplevelse.........Sköt in mitt nya sikte när jag skulle skjuta älgbana i helgen, på banan fanns samma sandsäckar som jag köpt. Kändes kanon, och när jag hamnat rätt sköt jag 3 skott till. Spridningen på dom 3 skotten blev ca (hade inget att mäta med) 15mm!!! mellan ytterkanterna!!!! med jaktmatch (6,5), den bästa träffbild jag nånsin skjutit. Så till det intressanta- mina Nosler bst 120g har legat ca 3-4cm högt mot j-match, nu helt plötsligt låg dom 4 cm lågt..........????? Hade tyvärr inte tid att testa vidare så mycket, men det kommer den här veckan. Vid tidigare skjutningar har jag alltid använt HF-stödet, så det kanske är förklaringen i rekyl-upptagningen. ska bli kul att se hur det går för dej och träffbilden