Publicerat Augusti 28, 200916 yr Forrest e fina grejjer Jag tar först jaktias billiga solvent för att dra bort krut å fett, sen kör jag bara forrest. Funkar klockers
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Författare då kan man nog med andra ord utesluta spridningen pga skitig bössa. ska ju inte göra 30cm på 4 skott, måste vara något med värmen. Forrest e fina grejjerJag tar först jaktias billiga solvent för att dra bort krut å fett, sen kör jag bara forrest. Funkar klockers
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Ne, ja törs sätta min högra kula på att det inte är pga skit i pipan. Jag har sett HVA bössor där man knappt sett räfflorna och de har ändå hållt en par ynka centimetrar på 100 m Vad hade du för ammo? Jag hade en gång ammo från va fan heter de hmmmmm (skriver såhär när ja pimplar vin) äh nu minns ja inte med de skjöt fruktansvärt illa i min bössa. Men de va billiga iaf
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Jag har sett HVA bössor där man knappt sett räfflorna och de har ändå hållt en par ynka centimetrar på 100 m Det synar jag...
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Författare har prövat med både interjakts jaktmatch och normas och de har gått bra förut. Ne, ja törs sätta min högra kula på att det inte är pga skit i pipan.Jag har sett HVA bössor där man knappt sett räfflorna och de har ändå hållt en par ynka centimetrar på 100 m Vad hade du för ammo? Jag hade en gång ammo från va fan heter de hmmmmm (skriver såhär när ja pimplar vin) äh nu minns ja inte med de skjöt fruktansvärt illa i min bössa. Men de va billiga iaf
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Jag har en kompis, vars heym i 375 hh hade börjat sprida som fan. Han sa att kikaren måste vara sönder och det var bara ogjort att han åkte och köpte en ny kikare. Jag vet att han inte är en som gnuggar pipan i onödan, så jag sa att han skulle komma med bössan så skulle jag rengöra den åt honom. Den var fruktansvärt med koppar i pipan. Vet ej hur många gånger jag körde med Barnes CR10 för att till slut få bort kopparn. Han åkte till banan och sköt, och dom 13 skött han nu smällde av, satt där dom skulle. Så när någon säger att bössan plötsligt börjat sprida så tänker jag jämt i första hand att det är pga. bristande vapenvård Jag kanske är lite nojig då det gäller rengöring, vill ha klinisk pipa jämt. 9,3an som står iskåpet är skjuten 4skott med under bockjakten, och det kliar i mina fingrar att rengöra den,men jag ska ge fan idet och vänta tills älgjakten är över
Publicerat September 11, 200916 yr Författare Äntligen så fungerar bössan, vet inte riktigt vad som var problemet. lämnade in den till en vapensmed som plastbehandlade den och provskött och då gick den bra 3 skott inom 10mm på 100m. Men då jag fick hem den och skulle kontrollera så fick jag både byta kikare och ta bort ljuddämparen för att den skulle gå bra. Blir att jaga med aimpointen nu, och kontrollera grundligare under uppehållet. //Krille
Publicerat September 11, 200916 yr Se där, å inte berodde de på skit inte. Jösses bössor ska va bra skitiga innan de börjar sprida, standardbödssor alltså, däremot bänkskyttebössor där de jagar millimetrar kanske de kan göra litegranna! Själv rengör jag men inte överdrivet å alla djur tippar då som de ska