Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundtokiga jägare

Featured Replies

Publicerat

Har i dag fått bekräftat av en vän som fått sin Hamiltonstövare misshandlad och skjuten med jaktgevär. Detta hände i Söderköpingstrakten innevarande vecka. Tiken försvann under jakt, flera vittnen hörde hundens drevskall, som plötsligt av någon outgrundlig anledning tystnade, vart blev hunden av? Sökning av hunden företogs, men utan resultat. Dagen efter hittades tiken på en skogsväg, avlämpad av  igenkänd bil. Det visade sig vid veterinärbesiktning att  tiken misshandlats svår, med bland annat sönderslagen käke. Det slutar inte med detta, vandalerna skjuter sedan tiken med ett skott igenom huvudet. För att sedan kasta kroppen  av tiken på skogsvägen. Detta är inte den första hunden som mystiskt försvinner i detta jaktområde. Det lär vara ett 10 tal hundar som tidigare försvunnit, på liknade vis i samma trakt! Hoppas att dessa totalt hjärndöda individer fråntas sin rätt att inneha skjutvapen, och ställs till svars för sina sjukliga gärningar!!!  Händelsen är polisanmäld.

Publicerat

Stackars stövar ägare, jag lider med honom.

Jag hörde rykten om detta i förra veckan, men kunde väl inte tro att det var sant.

Det räcker väl med att vi har svårt att släppa våra hundar, på sina håll i landet på grund av rovdjur, än att vi ska börja behöva ängsla oss för folk som tar död på hundarna också?

Att jakthundar "försvinner" i ett litet geografiskt område där i Östergötland, läste jag om i en jakt tidning för något/några år sedan.

Det kanske är någon mer här på forumet som minns detta bättre än mej?

Nog vet jag vad jag skulle göra om någon av mina hundar skulle bli angripna av rovdjur på fyra ben, och om jag skulle råka ut för detta som du beskriver så vet i f-n inte hur jag skulle reagera. Jag drar nog alla hund--dräpare över samma kam oavsett hur många ben de går på!

Publicerat
Nog vet jag vad jag skulle göra om någon av mina hundar skulle bli angripna av rovdjur på fyra ben, och om jag skulle råka ut för detta som du beskriver så vet i f-n inte hur jag skulle reagera. Jag drar nog alla hund--dräpare över samma kam oavsett hur många ben de går på!

jag tror inte man skulle skjuta/slå ihjäl personen i fråga...men nog fan skulle man möblera om rejält i hans ansikte.

Publicerat

En som aldrig glömmer

Jag lider oerhört med den hundägare som blivit berövad sin säkert trogna vän på detta sätt. Som tidigare svarande skrev är inte detta den första hunden som försvunnit i detta geografiska område. Flertalet hundar har aldrig återfunnits, några har kommit tillbaka fysiskt oskadda, några skadade och ett fåtal döda. Jag tror dock att detta är den första hunden som så brutalt har mördats. Att först bli så illa misshandlad för att sedan bli avrättad genom ett skott i huvudet är för mig helt ofattbart. Att man sedan bara kan dumpa ett djur, en familjemedlem på detta vis talar för att den eller de personer som gjort detta inte är värda att kallas människor. De känslor som väller upp inom mig är inte glädjande utan de är fylda av sorg och hat. Ett hat mot den/de omänskliga varelser som orsakat så mycket lidande för de drabbade. Hoppas att svenska rättsväsendet gör det som åligger dem och inte än en gång ser mellan fingrarna på grund av feghet. Det hjälper inte att besöka blombladen utan de måste gå på stjälken och slita upp den med roten. Eller ska myndigheterna vänta tills det är en tvåbent man finner på en skogsväg i Söderköpingsområdet i liknande skick.

Minns fortfarande...

Publicerat

Tankar som drar sig åt medeltiden kommer upp!!!5.gif...stegling, stympning, hängning, div tortyr metoder, offentlig spott och spe, stupstock, hudflängning.......plötsligt verkar dessa metoder moderna och aktuella!!

18.gif......mörka tankar drar genom sinnet, tur att man inte tar dessa IDIOTER OCH MÖRTSKALLAR på bargäring..man skulle nog få skaka galler rätt länge :-..fan vet om det inte skulle vara värt det!

Publicerat
Har i dag fått bekräftat av en vän som fått sin Hamiltonstövare misshandlad och skjuten med jaktgevär....

De här var det värsta jag hört. Måtte ni få tag på denna psyk-sjuka person.Han behöver vård.

Publicerat

Det var inget kul att läsa.

Hoppas idioten åker fast.

Kände dom inte igen bilen?

Publicerat

Jo de kände väl igen bilen, det står av välkänd bil. Frågan jag ställer mig är vad man kan göra för att få det uppklarat.

Publicerat

Idioter finns det överallt!!!

Publicerat
Idioter finns det överallt!!!
Publicerat

Mördare verkar också finnas överallt...

Publicerat

Expressen har i dag en artikel om det inträffade!

Publicerat

--

Publicerat

Jag skulle göra precis som me rovdjuren!

SGH eller SGT som en del säger ("SkjutGrävHållkäft).

Ingen kan välan sakna sådana idioter.

Skämt åsido!

De va det mest dumma, absurda´, sjukaste, mm, mm jag nånsin hört!

Sinnet kan lätt rinna över. Skulle de va min hund hade jag inte kunnat rå för va jag gjort.

Tror nog att även lagens män hade kunnat tappa bort en sådan rapport!

Osså vill jag tillägga att jag e emot allt vad onödigt våld heter!!!

Publicerat

http://www.nt.se/

detta är adressen till en lokaltidning som skriver om det inträffade.

I Expressen står det i "papperstidningen", har själv inte hittat det på deras websida, och tydligen ska det stå i  någon mer dagstidning, men det har jag inte hittat ännu.

Publicerat

Har varit inne och läst artiklarna. Det är för jävligt. Så brutalt, så skoningslöst, det är så ofattbart att detta kan hända i detta land. Hoppas de jävlarna som gjort detta går ett lika grymt öde till mötes, något annat är inte tillräckligt.  >:(

Publicerat

[move]

Ö G A    F Ö R    Ö G A    T A N D    F Ö R    T A N D

Publicerat

Person-en/erna kan inte vara riktigt kloka som har gjort detta och jag hoppas att lagens arm får tag på dessa grymma personer som gör något sådant. >:(

Publicerat

Tackar alla som varit inne och skrivit i detta makabra ärende. Det finns nu ytterligare info i frågan på jägarnas riksförbunds hemsida. Vore uppriktigt tacksam om ni även går in där och ventilerar era åsikter. Hälsningar Janne Pettersson Kennel-infernos

Publicerat

Huga......

Jag blir illa berörd av att läsa detta, vilka idioter, vilka svin :( :'(

Hoppas dom åker dit eller att någon gräver mer dom i en myr efter ett välriktat skott.

Öga för öga......

Publicerat
jag hoppas att lagens arm får tag på dessa grymma personer som gör något sådant. >:(

Jag hoppas inte att lagens långa arm fångar den/dom som gjort det...jag hoppas att nån annan får fast dom och arkebuserar dom jävlarna till det bara är skit kvar av dom...sen kan man mala ner skiten till hundmat...nää... det duger inte ens till det...

Hoppas innerligen att nån annan än Polisen får fast den/dom...då får dom ett straff dom förtjänar...tar Polisen dom får dom på sin höjd sitta ett år i en mysigt inrett rum där enda haken är att det är galler i fönstret och dörrn är låst...

Nää fyy faan DÖDSTRAFF boese103.gif

Den/dom som gjorde detta = 1335.gif

/ Fredrik

Publicerat

Denna notis hittades på Sjf notissida i går. Citat:"Dryga böter för kopplad hund

En markägare i Hamneda kopplade en rådjursjagande tax. När hundägaren ville ha tillbaka hunden vägrade markägaren. När polis kom till platsen hävdade markägaren att han släppt hunden, som inte har återfunnits sedan händelsen. Växjö tingsrätt dömde markägaren för olovligt förfogande till 15 000 kronor i böter samt skadestånd till hundägaren på 10 500 kronor" Hoppsan nu kan det tydligen börja kosta pengar för att jävlas med jakthundsägarna, och sabba jakten. Böterna och ersättningen för hunden är ut helvetet för låga men ändå ett steg i rätt riktning.

Publicerat

för drygt 1 månad sen var det någon som skar halsen av en laika i närrheten av osby i nord östra skåne...finns gott om folk som borde få smaka på ordentlig medecin... >:(

Publicerat

Jag säger bara KSB 58 8) 8)