Publicerat Augusti 30, 200916 yr Hej helt novis på det här med bågar o tänkte köpa mig en skaplig båge. Då till min fråga har tittat runt lite i prisklassen runt 5000 - 6000:- Har då fastnat för två bågar, och dessa är en Bear Lights Out RTS eller en PSE Brute RTS. Då är min fråga till er med en massa erfarenhet, vilken tror ni är det bästa valet. Ska tillägga att jag har möjlighet att provskjuta lights out men inte brute. Det närmsta jag kommer en brute är en PSE Deer hunter i mina trakter, finns inte så många som saluför jaktbågar i Ronneby blekinge Tacksam för svar
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Det är ljusår mellan Deer Hunter och Brute, till fördel för Brute!! Köper du en Brute RTS så följer allt utom ett armskydd med. Men för ca 100:- får du det me.. Du får till och med en bågväska i priset, bara att ta väskan och gå ut och skjuta! I Bear paketet så måste man tydligen lägga till pilar, releaser/avtryckare för att man ska kunna skjuta + bågväska. Lycka till med valet! Hej helt novis på det här med bågar o tänkte köpa mig en skaplig båge.Då till min fråga har tittat runt lite i prisklassen runt 5000 - 6000:- Har då fastnat för två bågar, och dessa är en Bear Lights Out RTS eller en PSE Brute RTS. Då är min fråga till er med en massa erfarenhet, vilken tror ni är det bästa valet. Ska tillägga att jag har möjlighet att provskjuta lights out men inte brute. Det närmsta jag kommer en brute är en PSE Deer hunter i mina trakter, finns inte så många som saluför jaktbågar i Ronneby blekinge Tacksam för svar
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Som vanligt är det svårt att säja! båda dom bågarna du nämmner är riktigt bra! om du kan så ska du testa dom innan! kan kanske vara lite svårt att fixa! tror ovasett vilken båge av dessa två du väljer så får du en bra båge! kolla va du får mest grejor för pengarna! ASAT:s tipps låter inte helt fel! tillbehör kostar pengar de med!.. Mvh Mamre
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Hej helt novis på det här med bågar o tänkte köpa mig en skaplig båge.Då till min fråga har tittat runt lite i prisklassen runt 5000 - 6000:- Har då fastnat för två bågar, och dessa är en Bear Lights Out RTS eller en PSE Brute RTS. Då är min fråga till er med en massa erfarenhet, vilken tror ni är det bästa valet. Ska tillägga att jag har möjlighet att provskjuta lights out men inte brute. Det närmsta jag kommer en brute är en PSE Deer hunter i mina trakter, finns inte så många som saluför jaktbågar i Ronneby blekinge Tacksam för svar Den bästa bågen är den man träffar med, om du läst min guide ang köpa båge så visar den ganska bra vad du bör tänka på, vi skjuter alla mer eller mindre olika bågar och vi har alla olika upplevelser med dem. Så ett svar är att det är upp till skytten som ska använda bågen som skall avgöra, sen kan man tala om kvalitet med mera i olika märken och det är vad man kan rekomendera. när det gäller själva skyttet och för en nybörjare känns alla bågar kanske lika. Jag rekomenderar att du försöker testa så många olika märken/typer du bara kan. Så en PRO shop med ett bra urval är det bästa.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Håller med Roger...... p.s Lycka till och välkommen in i gemenskapen.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Kom aldrig finnarna eller? ska inte du vara o jaga nu? Eller är det för dåligt väder?
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Det är ljusår mellan Deer Hunter och Brute, till fördel för Brute!!Köper du en Brute RTS så följer allt utom ett armskydd med. Men för ca 100:- får du det me.. Du får till och med en bågväska i priset, bara att ta väskan och gå ut och skjuta! I Bear paketet så måste man tydligen lägga till pilar, releaser/avtryckare för att man ska kunna skjuta + bågväska. Lycka till med valet! Är det inte Field Ready paketet som har allt med, pilar o.s.v? Jag har själv klämt på Bruten av dom 2 du nämde, och den kändes riktigt fin! /Henke
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Kom aldrig finnarna eller? ska inte du vara o jaga nu? Eller är det för dåligt väder? I morron bitti ska vi jaga
Publicerat Augusti 31, 200916 yr PSE brute lägger jag min röst på. Vad grundar du ditt val på? Har du provskjutit båda bågarna? Jag provade att PM:a dig angående ditt PM till mig. Men du har valt att inte vara tillgänglig via PM så det går inte att skicka dig nåt svar. Ordna det med dina inställningar är du snäll!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Hej helt novis på det här med bågar o tänkte köpa mig en skaplig båge.Då till min fråga har tittat runt lite i prisklassen runt 5000 - 6000:- Har då fastnat för två bågar, och dessa är en Bear Lights Out RTS eller en PSE Brute RTS. Då är min fråga till er med en massa erfarenhet, vilken tror ni är det bästa valet. Ska tillägga att jag har möjlighet att provskjuta lights out men inte brute. Det närmsta jag kommer en brute är en PSE Deer hunter i mina trakter, finns inte så många som saluför jaktbågar i Ronneby blekinge Tacksam för svar Jag har tidigare ägt en Bear truth2 och trimmat in tre Bear lights out åt kompisar. Jag måste säga att Light out bågen är något av det mest lättrimmade jag stött på under mina år som bågjägare. Monterade hyllan och ställde in de olika värdena. Ut på bakgården och sköt jaktspets och fältspets i samma fläck på 20 m direkt. Mer lätttrimmat än så här blir det inte. Polaren som jag trimmade in grejorna åt sköt med samma inställning en fin waterbuck i sydafrika redan första kvällen. Nog gillar jag Bear bågarna allt. PSE är världens största tillverkare av bågar och det borgar för god kvalitet. Bruten är ungefär lika snabb som Bear bågen. Men båda gör dock sitt jobb. Bear bågen är något mjukare i sitt drag än Brute. Jag har provskjutit båda märkena under den gågna sommaren. Hade en kompis som var hit och fick lite trimningshjälp på sin Brute. Båda bågarna har en stränghöjd på över 8 tum och det är perfekt för nybörjaren som söker en lättskjuten båge. Högre stränghöjd är att föredra om du vill ha en förlåtande båge som skjuter mycket bra från första stund. Du gör lite avkall på hastigheten. Men som jag sagt tidigare. Djuren struntar i om pilen kommer flygande med 250 eller 320 fot/sekund. Slutresultatet är detsamma, ett dött djur. Jag tror du blir precis lika nöjd med båda bågarna. Dött lopp mellan dessa 2 alltså. Läs mer på: http://www.outdoorsexperience.com/psebruteltrts.html http://www.cabelas.com/p-0055406418371a.shtml
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Jag har tidigare ägt en Bear truth2 och trimmat in tre Bear lights out åt kompisar. Jag måste säga att Light out bågen är något av det mest lättrimmade jag stött på under mina år som bågjägare. Monterade hyllan och ställde in de olika värdena. Ut på bakgården och sköt jaktspets och fältspets i samma fläck på 20 m direkt. Mer lätttrimmat än så här blir det inte.Polaren som jag trimmade in grejorna åt sköt med samma inställning en fin waterbuck i sydafrika redan första kvällen. Nog gillar jag Bear bågarna allt. PSE är världens största tillverkare av bågar och det borgar för god kvalitet. Bruten är ungefär lika snabb som Bear bågen. Men båda gör dock sitt jobb. Bear bågen är något mjukare i sitt drag än Brute. Jag har provskjutit båda märkena under den gågna sommaren. Hade en kompis som var hit och fick lite trimningshjälp på sin Brute. Båda bågarna har en stränghöjd på över 8 tum och det är perfekt för nybörjaren som söker en lättskjuten båge. Högre stränghöjd är att föredra om du vill ha en förlåtande båge som skjuter mycket bra från första stund. Du gör lite avkall på hastigheten. Men som jag sagt tidigare. Djuren struntar i om pilen kommer flygande med 250 eller 320 fot/sekund. Slutresultatet är detsamma, ett dött djur. Jag tror du blir precis lika nöjd med båda bågarna. Dött lopp mellan dessa 2 alltså. Läs mer på: http://www.outdoorsexperience.com/psebruteltrts.html http://www.cabelas.com/p-0055406418371a.shtml Skoda var/är väl en av världens största biltillverkare med,, men ehum
Publicerat Augusti 31, 200916 yr PSE bågen är snyggare Ja och min farfar flög tåg mycket högre än din farfar!
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Lutar nog åt att det blir Bear lights out då jag kan köpa den och få den in trimmad och servad lokalt. Ser det som ett stort plus att man slipper skicka iväg grejerna eller sätta sig i bilen o köra 20+ mil. Men hör gärna fler synpunkter
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Skoda var/är väl en av världens största biltillverkare med,, men ehum Roger, Roger.. Allt är inte Hoyt som glimmar o VAD har PSE med Skoda att göra? peace ( jo jag fattar liknelsen )
Publicerat Augusti 31, 200916 yr undrar om inte storviltsjägarn har en sån där bear lights båge.. ? O han är nog nöjd
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Lutar nog åt att det blir Bear lights out då jag kan köpa den och få den in trimmad och servad lokalt. Ser det som ett stort plus att man slipper skicka iväg grejerna eller sätta sig i bilen o köra 20+ mil.Men hör gärna fler synpunkter Jag hoppas du köper den hos någon av de handlare som vi listat som seriösa på vår köp och säljguide?
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Jag hoppas du köper den hos någon av de handlare som vi listat som seriösa på vår köp och säljguide? +1 Det är nästan det viktigaste.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Jag hoppas du köper den hos någon av de handlare som vi listat som seriösa på vår köp och säljguide? Nej det blir det nog inte då jag bor i Ronneby/Blekinge och som sagt så vill jag inte ligga o köra 60mil enkel resa om det skulle vara något Dom som ligger närmst mig är Racerback Och Vildsvinsbutiken. Och personalen i båda butikerna använder bear bågen.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Förlåt mig, om jag låter störd nu. Men köp inte din båge någon annanstans än dom ställena som är rekommenderat på detta forum. Det är bättre att åka 60 mil för att få hjälp, än att åka 3 km för att få kass "hjälp" som kan resultera i katastrof. Jag vet förstås inte var du tänkt köpa bågen men jag bara säger: Akta dig, för att köpa bågen hos någon som inte vet vad dom säljer. Dom som är listade på detta forum är dom 3(eller 4?) som vet vad dom snackar om.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Lycka till med bågköpet. Tack tack ser att du kommer från Växjö det är ju inte så långt att åka. Har ni några bra butiker där uppe?
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Lycka till med bågköpet. Forumets kärleksspridare Nä men.. Det är klart man önskar lycka till! Men att köpa en båge i en typ cykelaffär.. Ajaj..
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Författare Förlåt mig, om jag låter störd nu.Men köp inte din båge någon annanstans än dom ställena som är rekommenderat på detta forum. Det är bättre att åka 60 mil för att få hjälp, än att åka 3 km för att få kass "hjälp" som kan resultera i katastrof. Jag vet förstås inte var du tänkt köpa bågen men jag bara säger: Akta dig, för att köpa bågen hos någon som inte vet vad dom säljer. Dom som är listade på detta forum är dom 3(eller 4?) som vet vad dom snackar om. Jo det kan jag ha förståelse för i o med att dom har sålt bågar så pass länge som dom har. Men som sagt att personalen i dessa butiker jagar själva med denna båge så dom borde ju veta vad dom sysslar med. Tycker jag i alla fall. O är det inte så att även butiker som inte funnits med i 20 år kan ha något att komma med. Alla måste vi ju börja någonstans. O ser inte riktigt logiken i att ligga o köra 120 mil när jag kan få assistans genom att köra 7mil kostar ju lite att ligga o åka oxså.