Publicerat September 7, 200916 yr Författare Nu har man varit på banan och det blev en rejäl förbättring. Jag har tagit ett antal normahylsor och kalibrerat dom, inget special med svarvning av halsar eller något sådant. Nu först går det att göra laddstegar eller mickla med annat. Jag är kanske själv största boven då jag skjutit "jägarmässigt" med stöd bara för framstocken. Jag är hyfsat nöjd som det är och för jakt duger det.
Publicerat September 7, 200916 yr Det där ser bra ut, men du har vertikaler och horisontaler om vart annat, vad nu det kan bero på. /Christian
Publicerat September 7, 200916 yr Författare Får jag gissa? Tror problemet är bakom kolven även om det svider att erkänna. Jag skjuter alldeles för lite nu för att kunna säga annat. Jag har fortfarande 1,5mm friflykt på kulorna och jag måste ladda om efter 4 piller och det innebär lite ändrad skjutställning så där kanske det finns lite att hämta. Vinden var marginell 2-3 m/s och kan inte ha gjort just någonting.
Publicerat September 7, 200916 yr Det där ser bra ut, men du har vertikaler och horisontaler om vart annat, vad nu det kan bero på. /Christian Två olika kulor kanske!?
Publicerat September 7, 200916 yr Författare Ja om Du menar det så provade jag både v-max och hornadys fmj. Det är de två kulor jag har tänkt använda till bäver och fågel. Man ser ju att det är två olika träfflägen i en av serierna och det vill jag skylla på mig själv. Nu kan jag försöka ladda lite olika då det inte är 45-60 mm spridning i de extremfall som var tidigare. Har två nya träbitar som ska bli nya kolvar till 6,5-06 an och ppc,n bara jag får till kopierfräsen jag håller på med. Då kanske det blir lättare att hålla still och på samma ställe.
Publicerat September 8, 200916 yr Författare Så här ser det ut med bättre stöd och en kula som är bättre lämpad för prickskytte. Laddade med sierras 70 grains hp. Provade också lapua 90grain fmj och dom träffbilderna är inget jag tänker visa här.