Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

FOB:s bra eller anus?

Featured Replies

Publicerat
Upplever inte alls alla dom nackdelar du skriver om!

hastigheten har vi testat! och på dom mätningar jag gjort är FOB:s snabbare?

ljudet upplever inte alls att dom låter mer!

Dyrare! visst, men dom håller längre än fenor! dom sköt man sönder eller släppe i limningen, så tror nog de går jämt upp!

där imot så om man skjuter grupper så ökar risken för sönder skjutning.

en fördel till är att om det är mycket sid vind så blir det mindre påverkan av pilen eftersom ytan är mindre! vilket gör att du träffar bättre!

fula! o ja! ser rent för jävligt ut! hahaha..

men detta är juh som allt annat! vi som tycker om dom! ser kanske inte lika kritiskt på dessa nymodigheter!

Mvh

Ja tycker fortfarande de ser ut som metflöten :lol:

Publicerat
Ja tycker fortfarande de ser ut som metflöten :P

:wub::lol:

• 3 months later...
Publicerat
Finns det någon som saluför FOBs i sverige ännu?

Mvh

Racerback har dom i ett begränsat färgval! :ph34r:

Publicerat
  • Författare

Nu har jag använt FOB i lite över en månad, och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd. Fick ett par fps snabbare pilflykt, Samt att JAG tycker att det har en mycket stabilare flykt. Alltså att jag skjuter bättre grupper, jag upplever även att jag har skjuter ca 5m lägre på "första pinnen" än tidigare. Har inte fällt något djur med FOBs än, men första intrycket är mycket bra!

Publicerat
Nu har jag använt FOB i lite över en månad, och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd. Fick ett par fps snabbare pilflykt, Samt att JAG tycker att det har en mycket stabilare flykt. Alltså att jag skjuter bättre grupper, jag upplever även att jag har skjuter ca 5m lägre på "första pinnen" än tidigare. Har inte fällt något djur med FOBs än, men första intrycket är mycket bra!

Jo riktiga testet blir väl i skogen, jag tror det kan bli svårt att hitta pilen faktisk

skit jakt på dig Pudd!

Publicerat

Tjena!

Fobbar funkar utmärkt. Jag använder fobs och fallhylla på min 2:a båge. Man ska inte räkna med att fobben skottplatsmarkerar. Är det på nära håll så studsar fobben iväg och landar inte där skottet träffade - med mitt fobskjutna rådjur (kolla mitt album) på 15 meter så flög fobben nästan tillbaka på mig . Och man behöver nockar som syns - lysnockar är väl att föredra. Fobbade pilar gillar mekaniska spetsar - det blev bättre trim med Rage än med Muzzyspetsarna.

Publicerat
Under mina trippar "over there" har det på senaste tiden snackats mycket om fobs http://www.starrflight.com/ . Jag har snackat med lite snubbar där o de gillar dem, var en kille på en pro shop som starkt rekommenderade dem och han använde dem själv, visst skall man inte tro på allt försäljare säger. Men nu var det så att han inte sålde dem i sin shop, dock e dom blazer återförsäljare <_< Vilket enligt mig, styrker hans trovärdighet. Har även snokat på en del forum, där får de även bra med beröm, dock så skall det gå sönder ganska mycket då man övningskjuter då pilarna slår i varandra.. Jag är använder whisker biscuit, och combon fob o wb är ju omöjligt. Jag tänker nog hålla kvar mina WB, o därför skall det fletshas 4x2" blazer o wraps på mina nya pilar.

Men jag är intresserad av att höra om någon här har någon erfarenhet av FOB:s? Och om man någon gång köper drop away hylla, e fobs något att satsa på? (skulle gärna köpt o provskjutit om det inte var för att WB:n sitter så fint på min båge ;) )

hehe

grabbar

fob är skit

ska ni ha nåt i stället för fenor då är det här grejen som gäller

fick några i vintras av en kompis att testa och sen dess köpte 50 till från han+andra varianter

de är dyra men

VARNING

skjuter håll i håll med Montec G5

köpte alla varianter och provade

kommer aldrig mer att sätta en fena på skaft

grejen är att de är tystare,snabbare (bromsar mindre en blazer) men styr skaftet med montec spetsen så att det är helt otroligt

de är framtagna och testade ihop med montec

har skjutit en del vilt med de och de sitter alltid på skaftet efter skottet

inga problem alls med de

och så klart med fall hylla(det går med den skiten av WB också)

www.treeapron.com/

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=qWQU78HDkGk?fs=1&hl=sv_SE"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=qWQU78HDkGk?fs=1&hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=qWQU78HDkGk?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

• 1 year later...
Publicerat

Men kan man verkligen ha en lumenok på sin pil när man har fob och får genomslag ?

för foben trycker väl av nocken ? jag hittade dock dessa lösningar.

• 4 months later...
Publicerat

Et lille stykke snor i pilen, så er den meget nem at finde efter et gennemskud, selvom Fobben hopper af ;)

post-1746-0-20934200-1326992238_thumb.jp

post-1746-0-60125900-1326992285_thumb.jp

Publicerat

Et lille stykke snor i pilen, så er den meget nem at finde efter et gennemskud, selvom Fobben hopper af ;)

Smart! hur har du fäst snöret ? inne i skaftet och sen i nocken ?

Publicerat

Binder et lille stykke skum gummi fast i garnet, med sytråd og så stopper jeg skum og garn ned i skaftet med et stykke ståltråd.....

Så et lille stykke sytråd i den anden ende, ind gennem Fobben og i med nocken.....

Når Fobben hopper af så trækker den garnet ud af skaftet og pilen er nem at finde :)

Lille video her om det :)