Publicerat September 12, 200916 yr Tråd i minimalismens tecken. Till minimiutrustningen hör: Bössa 2 patroner av lämplig sort Kniv Fyll på listan med det absoluta minimum som man behöver. Kanske även någonting som man bör ha med så att inte kamraterna skrattar läppen av sig.
Publicerat September 12, 200916 yr Författare JaktradioDenna kommer väl på "garva läppenlistan"snöre och skithuspapperOsäker på snörets absoluta funktion, dasspappret kommer på "garva läppenlistan"Byxor jacka och stövlar/kängor/Lasse Såklart, även om jag läst om älgar och annat som blivit skjutna i bara mässingen. "Garva läppenlistan" alltså!
Publicerat September 12, 200916 yr Topp tre av viktiga saker i skogen. 1. Skithuspapper 2. Snus 3.Kaffe. Ja det är ju 2an och 3an man använder mest i skogen 1an är ju bara i nödfall men inte kul att glömma.
Publicerat September 12, 200916 yr Första förband (Som ska vara plaseratt i höger benficka tror jag Kan vara vänster ) Fungerar öven som daspaper om nöden tränger på Bössa En patron Kniv Eldstål Ett tunt starkt snöre 3-5m Vävtejp 3-5m ( Laga bössa , kläder och spjäla brutena armar och ben med) Mvh Anders Hj
Publicerat September 13, 200916 yr Laseravståndsmätare Vindmätare Ballistikkort Benstöd fram Monopod bak 3D-camo HundGPS ....för att inte tala om det viktigaste av allt... ...Hipshot kommer INTE att gilla detta.... ...en MUFF!
Publicerat September 13, 200916 yr ...Hipshot kommer INTE att gilla detta.... ...en MUFF! Nja.. Tycker mest synd om dej, vissa grejer ska man kanske inte outa hur som helst Mvh!
Publicerat September 13, 200916 yr Är det inte trångt där inne i garderoben? Jag har nog sett hur du sneglat lystet på min MUFF under kalla vinterjakter
Publicerat September 13, 200916 yr Författare Är det inte trångt där inne i garderoben? Jag har nog sett hur du sneglat lystet på min MUFF under kalla vinterjakter Är det en modifierad rattmuff som du klippt av och trätt över bössan?
Publicerat September 13, 200916 yr Detta är alltid med: FÖRSTA FÖRBAND ! Vapnet. Patroner. Kniv. Snus. 5m lina. 2m märkband. Tändstickor eller eldstål. Toapapper. Mobilen. Förutom pangen, så får allt det andra plats i ena benfickan på brallorna, mao inget man besväras och tyngs ner av, men jäkligt bra att ha med. Sen har man ju en hel del annat med också, i ryggan eller väskan, men nu var det ju det som ansågs som minimum som saken gällde. Måste dock säga att jag tycker det är lite oroande att se att flera ej tagit upp första förbandet som en självklarhet...
Publicerat September 13, 200916 yr detta är med jämt vapen patroner kniv en rulle vit/blå snitselband kompass lampa sittunderlag en en massa andtra små saker i väskan
Publicerat September 13, 200916 yr Detta är alltid med:Vapnet. Patroner. Kniv. Snus. 5m lina. 2m märkband. Tändstickor eller eldstål. Toapapper. Mobilen. Förutom pangen, så får allt det andra plats i ena benfickan på brallorna, mao inget man besväras och tyngs ner av, men jäkligt bra att ha med. Sen har man ju en hel del annat med också, i ryggan eller väskan, men nu var det ju det som ansågs som minimum som saken gällde. Måste dock säga att jag tycker det är lite oroande att se att flera ej tagit upp första förbandet som en självklarhet... Första förbandet är ju inte med på din lista Mvh Anders Hj
Publicerat September 13, 200916 yr Första förbandet är ju inte med på din lista Mvh Anders Hj Hahaha !! Jag skrev det överst i texten först, men sen klippte jag ut det för att flytta ner det till själva listan, men glömde att klistra in det.. Ja så kan det bli.. Tack för påpekandet i alla fall !
Publicerat September 13, 200916 yr Äh... Brodern har skjutit dubble på älgkalvar iförd Vit kockrock, pepitarutiga kockbyxor o träskor. Till detta en 30-06 studsare o 4 patroner.. 2 i reserv då.. Själv agerade jag drevkarl vid en hjortjakt iförd T-shirt blåjeans o ett par bruna snygga lågskor i äkta skin.. De (skorna) är inte snygga längre.. men hjorten den fick vi på 2 man, en med bössa, drilling då o ett skott. Så va e minimum utrustning.. Bössa o 1 patron
Publicerat September 13, 200916 yr bössa 4 jaktkulor 3 jaktmatch(ifall det skulle komma ngn kråkfågel) camojacka vanliga byxor lockpipa snus = standard för pyrsh jakt
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Tycker man drar mindre och mindre med sig på jakten nu för tiden. För så hade man trangiakök,kokkaffe en burk bönor eller ärtsoppa en regnponcho, tändstål och stormtändare, sprit till köket 2liter vatten, en brödkaka, en ost, en bit fläsk några choklad kakor+ allt annat som man behöver, typ bössan 1ask amo, förstaförband ficklampa, några meter rep osv. Men å andra sidan om man satt på älgpass så satt man från en timma innan solen gick upp tills den gick ner utan att lämna passet så vida man inte sköt något vil säga. Man blir väl bekvämare och inte så hungrig på gammla dar. Kläder efter väder, pang efter vad man jagar, fullt magasin i studsaren= 6patroner, är det hagel så en ficka full om det är bjude jakt och gott om hare, ett par mackor i vänster benficka och en termos kaffe + snus och en kniv klart.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr beror på om jag e ensam eller inte men e jag ensam så är det bara vapen + ammo hörsleskydden nått att sitta på å snusen men är det nån med så är det ovanstående plus matsäck bestående av mackor the å nån läsk eller annan liknade dryck kniv liten yxa repstump radio
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Hundarna, mer behöver jag inte förutom kanske en spade eller en yxa.
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Jag har bittert fått lära mig att bössa och ammunition inte räcker, med slutstycket hemma blir man bara snopen
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Bössa 2 patroner Kläder Snus Kaffe Kniv Det är nog det viktigaste! Och som sagt glöm inte slutstycket hemma!
Publicerat Oktober 18, 200916 yr Jag har bittert fått lära mig att bössa och ammunition inte räcker, med slutstycket hemma blir man bara snopen låter som min dag i går B O T