Publicerat Oktober 18, 200916 yr Ska det vara minimalistiskt räcker det väl med det trådskaparen räknar upp men personligen går jag inte utan mina öronskydd. Jag kallar dem för min del "hörselkåpor" eftersom det är ljudförstärkning i dem och är det inte för blåsigt har jag dem alltid på maxförstärkning. Jag kan lova att den tysta skogen inte blir så tyst längre. Jag har hört dovhjortar gå nedanför tornet bara 10 meter bort i lågt gräs, man hör möss som piper och löv som faller. Det händer "alltid" något, om inte annat faller ett löv... Ett rådjur som kommer gåendes i skogen vid tornet låter som en älg osv. De är med andra ord något som höjer spänningen och dessutom skyddar hörseln. En oslagbar kombination. Med tanke på "minimalism" borde en klass 1 kombi vara optimal. En kula och en haglepatron - sedan är man "fullklädd".
Publicerat Oktober 19, 200916 yr Med tanke på "minimalism" borde en klass 1 kombi vara optimal. En kula och en haglepatron - sedan är man "fullklädd". När jag framgångsrikt jagade älgkalv i söndags hade jag förutom jaktkläder och kängor bara min klass 1 kombi, ammo och en kniv. Jag fick dock be farsan komma med ryggsäcken och en traktor när kalven var fälld. Ammunitionen jag har till kombin vid varje jakt är 4 halvmantel, 2 helmantel, 2 hagel 5or och 2 hagel 3or. Då är man rustad för det mesta.
Publicerat Oktober 21, 200916 yr Hej! Skulle inte vilja vara ute utan myggmedel i början på jaktsäsongen (om det inte blåser ordentligt, men då sabbar ju det jakten istället). MVH Alias