Publicerat September 25, 200916 yr Bilen o frontbågen ser ut såhär. bågen är bland det fulaste jag sett men har inte planer på att byta ut den för tillfället. Däremot skulle jag vilja ha extraljus på den som i första hand lyser bra, men det ska också såklart se snyggt ut. Så domdär stora runda "blå" går bort tvärt för dom ser vidriga ut. Pris: 1000-3000 kr? Tips på något bra o snyggt? Mvh
Publicerat September 25, 200916 yr Författare blev någe lurt med bilden. nytt försök http://www.jaktsnack.se/index.php?act=atta...st&id=23735
Publicerat September 25, 200916 yr Författare Vet faktiskt inte. Bara dom inte är stora klot så.. En ramp med små runda skulle kanske inte vara fel.
Publicerat September 25, 200916 yr märtke just det inte finns många bilar i åland om din är bara nummer 286
Publicerat September 25, 200916 yr Författare Nä, men däremot PÅ åland finns det många. Biltätast i världen typ.
Publicerat September 27, 200916 yr Ska du ha kvalitets lysen så kolla åt hellas sortiment, skapliga priser för att lira med dem som ligger i toppen. Hella rally 3003 compact är snyggt designade och är mindra än de där stora klumpiga. Vill du få utt ännu mera lyse kompiterar du lyserna med xenon satser då lovar jag att det lyser bra. Jobbar själv på en verkstad och vi monterar x-ljus lite då och då, Av erfarenhet vet jag att hella är bra kvalitet samt om du köper en xenon sats så kommer du bli kanon nöjd. Men tänk på att inte köpa biltemas då vi haft kunder som monterat dessa själv och sedan kommit till oss för att byta ut då de krånglar helatiden.. Men xenonkungen och lite andra leverantörer tror jag fungerar bra, kostar några hundra mer men håller bättre kvallitet. Mvh Tom
Publicerat September 27, 200916 yr tack för tipset. ska kolla dom! Lightforce, dyra som f-n men bra Andreas
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Vet faktiskt inte. Bara dom inte är stora klot så.. En ramp med små runda skulle kanske inte vara fel. tyvär är det så,stora lysen bra ljus,mindre lysen mindre ljus.Men kanske räcker ändå.
Publicerat Oktober 16, 200916 yr Lightforce, dyra som f-n men braAndreas MKT Överreklamerade lysen.......
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Tja! Jag monterade på Hella 3000 Compact (170mm i diam.). Funkar fin fint på min bil iaf Jag åker X-antal mil i veckan så jag nöjer mig inte med skit. Lightforce tyckte jag var lite för dyra. Däremot deras handlampor för ex cigguttaget är nice.. // S
Publicerat Oktober 29, 200916 yr MKT Överreklamerade lysen....... Tycker det är bra att man kan ligga i karavan efter en grusväg utan att behöva oroa sig över att få ett stenskott som knäcker glaset. Andreas
Publicerat Oktober 29, 200916 yr Jag har 3st Hella 1000 tror jag de heter går att skrämma upp med xenon, kolla testen http://www.automotorsport.se/biltester/bil...lig+solbr%E4nna
Publicerat Januari 11, 201016 yr På Swedol finns billiga extraljus av märket SIMS. Vet inte om dessa går under de du kallar stora burkar, men du har ju en stor jävel till bil så på den blir dom nog inte för stora. Jag har klämt på 3 st på min lilla Jetta. Lyser utmärkt och bra kritik har dom också fått. Sims är kopior av hella med plasthus samt hårdplast "glas". Låter budget jag vet, men ta en titt på dom.
Publicerat Januari 11, 201016 yr Monterade för 2 år sen på fyra lysen, hella 3003er blå 2 breda och 2 fjärrljus. Ger en tämligen fantastisk ljusbild på landvägskörning. På krokiga skogsbilvägar blir det nästan för mycket ljus(i mitten). Ungefär samtidigt bytte jag vindruta. På dessa 2 år (5000 mil) har jag fått två större(limmade) stenskott i vindrutan samt flera mindre. Ett endaste i extraljusena och inte är det något stort bekymmer. Lightforce är säkert bättre, men de kostar 3 gånger så mycket, är de så mycket bättre? behöver man skottsäkra glas? Och lightforcelysen stjäls hejdlöst, känner ingen som har lightforce som inte blivit av med lysen någon gång, hur kul är det? Jag la då ner drygt 3000 på allt, lysen, relän och fästen resultatet syns nedan på dålig bild
Publicerat Januari 11, 201016 yr Monterade för 2 år sen på fyra lysen, hella 3003er blå2 breda och 2 fjärrljus. Ger en tämligen fantastisk ljusbild på landvägskörning. På krokiga skogsbilvägar blir det nästan för mycket ljus(i mitten). Ungefär samtidigt bytte jag vindruta. På dessa 2 år (5000 mil) har jag fått två större(limmade) stenskott i vindrutan samt flera mindre. Ett endaste i extraljusena och inte är det något stort bekymmer. Lightforce är säkert bättre, men de kostar 3 gånger så mycket, är de så mycket bättre? behöver man skottsäkra glas? Och lightforcelysen stjäls hejdlöst, känner ingen som har lightforce som inte blivit av med lysen någon gång, hur kul är det? Jag la då ner drygt 3000 på allt, lysen, relän och fästen resultatet syns nedan på dålig bild Lightforce e 3 gånger så mycket bättre men dom e svindyra man klarar sig gott och väl på hella 3000 eller big knick