Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bear 2010:-D

Featured Replies

Publicerat

Tjenare är det någon som har testat någon av Bears nya 2010bågar?

Jag vill ha lite info om dom är lika mjuka att skjuta med som dom äldre.

Nu har dom ju fått till en lite mer värsting (BEAR ATTACK) Ligger ju iaf mellan 332-340IBO.

Så jag kommer nog införskaffa denna själv och även ta in för försäljning i butiken.

Mvh David

Bear Attack : http://www.beararcheryproducts.com/bows/compound/attack/

• Svar 73
  • Visningar 11,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

:rolleyes: neeee men vill gärna testa den!.. så köp en du!.. B)

MVh

Publicerat
  • Författare
:rolleyes: neeee men vill gärna testa den!.. så köp en du!.. B)

MVh

Hehe det ska jag men ska först betala flygbiljeten:-P

Kunde vänta till den 25/10 om jag ville enligt tjejen på STA.

mvh

Publicerat

Hmm.. PSE design men med "runda" cammar! :rolleyes:

Tjenare är det någon som har testat någon av Bears nya 2010bågar?

Jag vill ha lite info om dom är lika mjuka att skjuta med som dom äldre.

Nu har dom ju fått till en lite mer värsting (BEAR ATTACK) Ligger ju iaf mellan 332-340IBO.

Så jag kommer nog införskaffa denna själv och även ta in för försäljning i butiken.

Mvh David

Bear Attack : http://www.beararcheryproducts.com/bows/compound/attack/

Publicerat
Hmm.. PSE design men med "runda" cammar! :D

Jo det kommer mycket "PSE inspirerat" nu :)

E lite sugen på att pröva Mathews monster XLR8 http://mathewsinc.com/mathews-bows-11250-4...ct-1474-291.asp

o den påminner ju ganska mycket den med. Förhoppningsvis skall man få klämma på en i Florida i vinter, så man får en uppfattning om den.. men den ser mysig ut :)

Publicerat

Det är något jag inte förstår, varför man köper en kopia när man kan äga ett orginal!! :D:)

Jo det kommer mycket "PSE inspirerat" nu :)

E lite sugen på att pröva Mathews monster XLR8 http://mathewsinc.com/mathews-bows-11250-4...ct-1474-291.asp

o den påminner ju ganska mycket den med. Förhoppningsvis skall man få klämma på en i Florida i vinter, så man får en uppfattning om den.. men den ser mysig ut :)

Publicerat
Det är något jag inte förstår, varför man köper en kopia när man kan äga ett orginal!! :D:)

Phö..

Därför att dottern är snyggare och yngre än morsan sin... :)

Publicerat
Phö..

Word! :)

Sen har jag ett större förtroende för Mathews än PSE.. helt ogrundat men, e en sån känsla jag fått bara :D

Publicerat

Yngre, men är det bättre!? :D

Phö..

Publicerat

Som du säger är det helt ogrundat!

Av någon konstig anledning så har Mathews (handlar tillverkningsrättigheter av PSE) och Hoyt (som för övrigt köper sina grejer av Darton) blivit stora på tavleskytte. Men det beror bara på att de lyckats övertala och trycka ut sina bågar till redan duktiga skyttar som skjuter bra oavsett båge! :)

Just ja, glömde ju att Mathews verkar även ha shoppat lite hos Darton när det gäller upphängningen av kablarna.

Den delningen av kablarna till båda sidorna av cammen har Darton haft några år nu..

Word! :)

Sen har jag ett större förtroende för Mathews än PSE.. helt ogrundat men, e en sån känsla jag fått bara :D

Publicerat

Dom Beer bågar jag testat så måste jag nog på stå att dom är minst lika bra som resten av märkena på marknaden! mer lätt skjuten båge har jag faktiskt inte skjutid någon gång, sedan är det väll lite så att man kan inte utforma en båge hur som helst, och att dom flesta bågar kommer de till slut bara vara mindre skillnader till slut!..

med andra ord!.. alla kommer se ut som den perfekta bågen APA!.. ;)

Mvh Mamre

Publicerat
  • Författare
Dom Beer bågar jag testat så måste jag nog på stå att dom är minst lika bra som resten av märkena på marknaden! mer lätt skjuten båge har jag faktiskt inte skjutid någon gång, sedan är det väll lite så att man kan inte utforma en båge hur som helst, och att dom flesta bågar kommer de till slut bara vara mindre skillnader till slut!..

med andra ord!.. alla kommer se ut som den perfekta bågen APA!.. :(

Mvh Mamre

Haha:-P

Det går visst inte att få tag i dom ännu.

Bear gör bara reklam för dom ny bågarna just nu.

Får nog vänta ett tag innan dom kommer ut på marknade.

Publicerat
  • Författare

Nu har jag lagt en förorder på Bear attack bågen :-D

Kommer i början av november senast.

Fan vad roligt.

Har alltså beställt en till mig själv och en till butiken.

Publicerat
Nu har jag lagt en förorder på Bear attack bågen :-D

Kommer i början av november senast.

Fan vad roligt.

Har alltså beställt en till mig själv och en till butiken.

Kul!.. då ser vi fram mot en resume!...

MVh

Publicerat
  • Författare
Kul!.. då ser vi fram mot en resume!...

MVh

Absolut ska jag ge en sådan.

mvh

• 4 months later...
Publicerat
Absolut ska jag ge en sådan.

mvh

Har det kommit någon recension på Attacken ännu?

Är väldigt nyfiken då jag själv funderar på att inhandla en!

Publicerat

Av någon konstig anledning så har Mathews (handlar tillverkningsrättigheter av PSE) och Hoyt (som för övrigt köper sina grejer av Darton) blivit stora på tavleskytte. Men det beror bara på att de lyckats övertala och trycka ut sina bågar till redan duktiga skyttar som skjuter bra oavsett båge! <_<

Just ja, glömde ju att Mathews verkar även ha shoppat lite hos Darton när det gäller upphängningen av kablarna.

Den delningen av kablarna till båda sidorna av cammen har Darton haft några år nu..

Det bevisar ju att Mathews har en mer alert försäljningsorganisation än PSE. Både PSE och Darton har ju exakt samma möjligheter att kränga ut sina bågar till duktiga skyttar.

Själv skjuter jag Martins produkter så får man bästa kvalitén på köpet! <_<

Publicerat

Av någon konstig anledning så har Mathews (handlar tillverkningsrättigheter av PSE) och Hoyt (som för övrigt köper sina grejer av Darton) blivit stora på tavleskytte. Men det beror bara på att de lyckats övertala och trycka ut sina bågar till redan duktiga skyttar som skjuter bra oavsett båge! :D

inte bara de

Alpine har köpt cam system av Darton

fattar inte varför är den bågmärke helt ointressant på marknaden

Publicerat
Det är något jag inte förstår, varför man köper en kopia när man kan äga ett orginal!! :DB)

exakt

förra beer moddelen var förlångsam och svag

darför var den mjuk

PSE har bättre kvalitet

har själv provat PSE och kan bara säga-en av bästa bågar (X-force)

Publicerat

Det som är bra med många tillverkare är att det alltid kommer något bra ur en idé.

En bågtillverkare hittar på ett snillrikt system. En annan köper rättigheterna att använda sig av det. Han klurar vidare på det systemet och förfinar det och ger kanske den tredje tillverkaren en galen idé om ett helt nytt system.

Skulle inte dessa tillverkare finnas så skulle alla fortfarande skjuta compbågar med runda nylonhjul, 50% letoff och stålkablar.

Hur tror ni annars utvecklingen gått till. Från i stort sett raka lemmar till dagens parallella lemmar och letoff som ibland närmar sig det oanvändbara ( En båge med 99% letoff som uppvisades på ATA mässan för ett tag sen).

Om inte konkurrens fanns så skulle vi förmodligen förmodligen fortfarande åka omkring i Trabant eller T-Ford. För de sålde ju bra! De sålde bra för att inga andra alternativ fanns för tillfället. Om något säljer bra så räcker ju det för en tillverkare. Han tjänar ju pengar. Han behöver ju inte avsätta pengar på utveckling heller, för produkten säljer ju redan bra. Då har utvecklingen stannat.

Denna ström av modeller och nyheter är i stort sett omöjlig att hänga med i och att utse en vinnare är också omöjligt. Den som vinner iår kanske inte ens kvalar till tävlingen nästa år.

Gemensamt för alla bågar är att de gör sitt jobb och skickar iväg en pil mot sitt mål. Att komma till den punkten där pilen ska skjutas iväg är dock din uppgift som jägare. Det kan inte fabrikanterna hjälpa dig med. Du måste själv ut och skaffa dig den erfarenheten.

Så njut av nyheterna som kommer på bågjaktens/skyttets område. Men försök inte hinna med att hänga med allt. Det är inte möjligt. En kompis sa till mig att man ska byta båge ungefär vart 5-8 år. Gör man det så märker man garanterat att något hänt. Tänk att man inte lyssnar på honom. De senaste 5 åren har jag bytt båge varje år. :D Ibland 2 gånger per år!

Publicerat
Det som är bra med många tillverkare är att det alltid kommer något bra ur en idé.

En bågtillverkare hittar på ett snillrikt system. En annan köper rättigheterna att använda sig av det. Han klurar vidare på det systemet och förfinar det och ger kanske den tredje tillverkaren en galen idé om ett helt nytt system.

Skulle inte dessa tillverkare finnas så skulle alla fortfarande skjuta compbågar med runda nylonhjul, 50% letoff och stålkablar.

Hur tror ni annars utvecklingen gått till. Från i stort sett raka lemmar till dagens parallella lemmar och letoff som ibland närmar sig det oanvändbara ( En båge med 99% letoff som uppvisades på ATA mässan för ett tag sen).

Om inte konkurrens fanns så skulle vi förmodligen förmodligen fortfarande åka omkring i Trabant eller T-Ford. För de sålde ju bra! De sålde bra för att inga andra alternativ fanns för tillfället. Om något säljer bra så räcker ju det för en tillverkare. Han tjänar ju pengar. Han behöver ju inte avsätta pengar på utveckling heller, för produkten säljer ju redan bra. Då har utvecklingen stannat.

Denna ström av modeller och nyheter är i stort sett omöjlig att hänga med i och att utse en vinnare är också omöjligt. Den som vinner iår kanske inte ens kvalar till tävlingen nästa år.

Gemensamt för alla bågar är att de gör sitt jobb och skickar iväg en pil mot sitt mål. Att komma till den punkten där pilen ska skjutas iväg är dock din uppgift som jägare. Det kan inte fabrikanterna hjälpa dig med. Du måste själv ut och skaffa dig den erfarenheten.

Så njut av nyheterna som kommer på bågjaktens/skyttets område. Men försök inte hinna med att hänga med allt. Det är inte möjligt. En kompis sa till mig att man ska byta båge ungefär vart 5-8 år. Gör man det så märker man garanterat att något hänt. Tänk att man inte lyssnar på honom. De senaste 5 åren har jag bytt båge varje år. :lol: Ibland 2 gånger per år!

exakt

jag gör likadant

och det ska man inte göra det vet vi alla

men det lättaste är att skilja på båge när man skjuter dålig

man måste ha båge minst halv år för att vänja sig

jag tror att vi har spårat ur och darför ska jag köpa en ny båge och börja om från början :lol::P:D

Publicerat
jag tror att vi har spårat ur och darför ska jag köpa en ny båge och börja om från början :lol::lol::P

Du är precis som jag! Vi behöver vård! :D

Publicerat

Fler som behöver vård .... tycker min särbo.... Här hänger nu 5 bågar på väggen. Då har jag inte räknat 3 olika lemmar till Recurven. ( Beställde 44# lemmar för en vecka sedan)

F*n..... Jag super inte, röker inte,.. har inte bil , köper inte s*x ... Något ska man väl kunna unna sig? :D

Publicerat

Jag är så förbenat glad i min Bear T2:a som jag haft i 2 år nu, och jag har mycket svårt att tänka mig att byta den.

Skaffa nån båge till kanske man gör, men T2:an uppfyller ju det som jag vill ha, så jag vet inte vad en ny båge skulle kunna göra bättre för just mig ?

Publicerat

Normala personer säljer väl av sina gamla bågar när de köper nytt .....men jag fäster mej vid dem för mycket. :lol:

Men någon "Hoyt Carbon Matrix" blir det inte ....Det har jag bestämt. <_<