Publicerat Mars 9, 201016 yr Författare Nu har jag skjutit med min Bear Attack:-D Det är en jävla båge rent ut sagt. Grym fart men fortfarande väldigt mjuk och tyst iom att den har en stränghöjd på hela 7 tum så är den mycket förlåtande. Jag har installerat en trophy taker fc fallhylla och kör med ett rangerover 1 pin sikte och Fob´s. Har inte skjutit på 3 månader men lyckas ändå samla 3 pilar på en snusdosa på 25m. Så den är VÄLDIGT mjuk att skjuta. Helt klart en grym båge. Mvh David
Publicerat Mars 9, 201016 yr Nu har jag skjutit med min Bear Attack:-DDet är en jävla båge rent ut sagt. Grym fart men fortfarande väldigt mjuk och tyst iom att den har en stränghöjd på hela 7 tum så är den mycket förlåtande. Jag har installerat en trophy taker fc fallhylla och kör med ett rangerover 1 pin sikte och Fob´s. Har inte skjutit på 3 månader men lyckas ändå samla 3 pilar på en snusdosa på 25m. Så den är VÄLDIGT mjuk att skjuta. Helt klart en grym båge. Mvh David Kul du är nöjd! ser fram i mot att få testa den! Mvh
Publicerat Mars 10, 201016 yr Nu har jag skjutit med min Bear Attack:-DDet är en jävla båge rent ut sagt. Grym fart men fortfarande väldigt mjuk och tyst iom att den har en stränghöjd på hela 7 tum så är den mycket förlåtande. Jag har installerat en trophy taker fc fallhylla och kör med ett rangerover 1 pin sikte och Fob´s. Har inte skjutit på 3 månader men lyckas ändå samla 3 pilar på en snusdosa på 25m. Så den är VÄLDIGT mjuk att skjuta. Helt klart en grym båge. Mvh David Kul kul,, ös på bara. Ser att du kan säkert kapa 2,5tum på pilen med, går den ennu snabbare
Publicerat Mars 10, 201016 yr Nu har jag skjutit med min Bear Attack:-DDet är en jävla båge rent ut sagt. Grym fart men fortfarande väldigt mjuk och tyst iom att den har en stränghöjd på hela 7 tum så är den mycket förlåtande. Jag har installerat en trophy taker fc fallhylla och kör med ett rangerover 1 pin sikte och Fob´s. Har inte skjutit på 3 månader men lyckas ändå samla 3 pilar på en snusdosa på 25m. Så den är VÄLDIGT mjuk att skjuta. Helt klart en grym båge. Mvh David Pilen din verkar vara onödigt lång. Ser ut som om du skjuter ett 30-32 tums skaft. Har du denna längd på dina pilar? Kapa den isåfall så sparar du vikt och ökar hastigheten! Pilen behöver ju inte mer än sticka ut en liten bit framför pilhyllan. Under förutsättning att ditt siktfönster är tillräckligt urskuret för att få plats med bredbladiga jaktspetsar. Om du nu tänker skjuta med sådana.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Nej det är inte dom pilar jag kommer använd utan detta e pilarna jag har när jag ställer in bågarna vi säljer. Mina nya har tyvärr tagit slut så får vänta, ska köra med Trophy Ridge Crush. Sedan så väntar jag på pilkapen vi har beställt.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Själv tycker jag att "attacken" har för lite dal.. Den är nervös. Det minsta lilla man kryper fram så rycker den och vill iväg. Har kikat lite på din bild i fullt uppdrag. Verkar som du har för lång draglängd! Vet inte om du kör med loop och att den kanske gör det hela lite "fel". Dragarmen ska vara så paralell det bara går med pilen.. Se bilden jag bifogat. Har man loop så får man kanske gå ner i draglängd 1/4 till 1/2 tum, eftersom den gör draget lite längre. Han på bilden tycker att han har 1/4 tum för lång draglängd.. Nu har jag skjutit med min Bear Attack:-DDet är en jävla båge rent ut sagt. Grym fart men fortfarande väldigt mjuk och tyst iom att den har en stränghöjd på hela 7 tum så är den mycket förlåtande. Jag har installerat en trophy taker fc fallhylla och kör med ett rangerover 1 pin sikte och Fob´s. Har inte skjutit på 3 månader men lyckas ändå samla 3 pilar på en snusdosa på 25m. Så den är VÄLDIGT mjuk att skjuta. Helt klart en grym båge. Mvh David
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare Ja jag vet inte funkar för mig sätter 3 pilar på en snusdosa på 30m så verkar fungera för mig. är inställt efter min draglängd jag har. Jag ska igentligen ha 29 men har 28,5 Själv tycker jag att "attacken" har för lite dal.. Den är nervös. Det minsta lilla man kryper fram så rycker den och vill iväg. Har kikat lite på din bild i fullt uppdrag. Verkar som du har för lång draglängd! Vet inte om du kör med loop och att den kanske gör det hela lite "fel". Dragarmen ska vara så paralell det bara går med pilen.. Se bilden jag bifogat. Har man loop så får man kanske gå ner i draglängd 1/4 till 1/2 tum, eftersom den gör draget lite längre. Han på bilden tycker att han har 1/4 tum för lång draglängd..
Publicerat Mars 11, 201016 yr har inte så många bågar jag heller! "bara" 9st! Mvh lite porr bilder till dig Thomas
Publicerat Mars 11, 201016 yr Ja jag vet inte funkar för mig sätter 3 pilar på en snusdosa på 30mså verkar fungera för mig. är inställt efter min draglängd jag har. Jag ska igentligen ha 29 men har 28,5 Då är det väl helt ok? Den bästa bågen är ju den man träffar med. Dagens bågar har så små skillnader att det egentligen är hårklyveri att diskutera de små skillnader som finns i design och några fots skillnad i hastighet. Alla bågar gör sitt jobb. Om man för 25 år sen kunde fälla vilt med den tidens compoundbågar så duger alla idag förekommande bågar för jakt. Det är betydligt viktigare att förkovra sig som jägare än att ägna sig åt prylar. Visst är det kul med prylar. Men det hänger fortfarande till 95% på dig som jägare om det ska bli något fällt. Resterande 5% kan vara grejerna som hjälper dig.
Publicerat Mars 12, 201016 yr lite porr bilder till dig Thomas d är nog till min lilla fru! tackar! nu slippe man förspelet i kväller!.. Mvh
Publicerat Mars 12, 201016 yr d är nog till min lilla fru! tackar! nu slippe man förspelet i kväller!.. Mvh Förspel? Vad är det? Och var sitter det?
Publicerat Mars 12, 201016 yr Tror det är något som sitter på en Oneida.. Det är en märklig skapelse, nått man inte förstår sig på. Förspel? Vad är det? Och var sitter det?
Publicerat Mars 12, 201016 yr Tror det är något som sitter på en Oneida..Det är en märklig skapelse, nått man inte förstår sig på. jag tror starkt på deras ide jag har känsla att det kommer att hända saker och ting med Oneida före eller senare kommer de att slå genom på någon vänster viss (nu är det bara gammla gubbar som är i Oneida-vänta tills någon yngre tar över) har granskat patent anmälningar i USA på comp.bågar finns massor som liknar Oneida jag undrar en sak på mitten av 90-talen fanns en båge med tredje hjul under handtaget vet du vad den hette jag tror namnet började på P men är lite tveksam i alla fall den var inte patenterad-konstigt
Publicerat Mars 12, 201016 yr Undrar om det inte är Bears Unicam från -87 du tänker på!? http://www.archeryhistory.com/compounds/on...snew/bear50.jpg Browning hade redan på -70 talet en hiskelig skapelse som liknar dagens Oneida.. Oneida har nog haft sin storhetstid och det var länge sedan! Visst, den är skön att dra och bra om du vill skjuta med fingrar.. MEN den låter som en 222a när du skjuter! Sen att bågen blir nästan 1/3 kortare när du dragit upp den, gör att om man är oförsiktig, så kan någon av lemmarna slå i marken, taket i gömslet eller kroka fast i dina kläder och då har du bågen i smådelar! Alla dessa olika scenarios har hänt tidigare Oneida ägare jag känner. Det är ju inte utan anledning 1000 bitarsklubben finns! Tycker denna cable guard på en Golden Eagle från 1983 ser bekant ut: http://www.archeryhistory.com/compounds/80...ldeneagle83.jpg jag tror starkt på deras idejag har känsla att det kommer att hända saker och ting med Oneida före eller senare kommer de att slå genom på någon vänster viss (nu är det bara gammla gubbar som är i Oneida-vänta tills någon yngre tar över) har granskat patent anmälningar i USA på comp.bågar finns massor som liknar Oneida jag undrar en sak på mitten av 90-talen fanns en båge med tredje hjul under handtaget vet du vad den hette jag tror namnet började på P men är lite tveksam i alla fall den var inte patenterad-konstigt
Publicerat Mars 13, 201016 yr Undrar om det inte är Bears Unicam från -87 du tänker på!?http://www.archeryhistory.com/compounds/on...snew/bear50.jpg Browning hade redan på -70 talet en hiskelig skapelse som liknar dagens Oneida.. Oneida har nog haft sin storhetstid och det var länge sedan! Visst, den är skön att dra och bra om du vill skjuta med fingrar.. MEN den låter som en 222a när du skjuter! Sen att bågen blir nästan 1/3 kortare när du dragit upp den, gör att om man är oförsiktig, så kan någon av lemmarna slå i marken, taket i gömslet eller kroka fast i dina kläder och då har du bågen i smådelar! Alla dessa olika scenarios har hänt tidigare Oneida ägare jag känner. Det är ju inte utan anledning 1000 bitarsklubben finns! Tycker denna cable guard på en Golden Eagle från 1983 ser bekant ut: http://www.archeryhistory.com/compounds/80...ldeneagle83.jpg hahaha den här med cable guard på en Golden Eagle var helt otroligt visste inte att den fannns så länge sen Det med den hjul på Beer var exact som på den båge fasst den var helt rund jag gissar att det var Parker eller nåt med Phearson eller nåt sånt
Publicerat Mars 13, 201016 yr Mmm..... *läskigt upphetsad* Jag har funderat och funderat och funderat! Men allt mitt tänkande leder mig till samma sak. Bear Attack blir min nästa båge nu till sommaren. Jag har pendlat mellan den och någon av PSEs bågar men efter allt som jag funnit på nätet att läsa om den så är jag övertygad. Nu återstår bara att få provskjuta en sedan är saken klar och beställningen skall läggas! Frågan är bara vart närmast man kan få provskjuta en ( bor i Stóckholm). Vet ju att Anders på Scandinavian inte lär ta in en...
Publicerat Mars 19, 201016 yr Författare Mmm.....*läskigt upphetsad* Jag har funderat och funderat och funderat! Men allt mitt tänkande leder mig till samma sak. Bear Attack blir min nästa båge nu till sommaren. Jag har pendlat mellan den och någon av PSEs bågar men efter allt som jag funnit på nätet att läsa om den så är jag övertygad. Nu återstår bara att få provskjuta en sedan är saken klar och beställningen skall läggas! Frågan är bara vart närmast man kan få provskjuta en ( bor i Stóckholm). Vet ju att Anders på Scandinavian inte lär ta in en... Vilken draglängd har du? Kanske kan skicka min båge till Thomas Nilsson så kan du prova den där. Mvh David
Publicerat Mars 19, 201016 yr Vilken draglängd har du?Kanske kan skicka min båge till Thomas Nilsson så kan du prova den där. Mvh David Inga problem! om du vill Matte så fixar vi det!.. bra 12mil från Sthlm till mej! man åker på 1h hit!. Mvh Mamre!..
Publicerat Mars 22, 201016 yr exaktförra beer moddelen var förlångsam och svag darför var den mjuk PSE har bättre kvalitet har själv provat PSE och kan bara säga-en av bästa bågar (X-force) +1. Av alla bågar man testat är nog PSE madness eller x-force på topp. Kvalitén på PSE har ju stigit så enormt 2009 och blev världsledande i innovation och försäljning. Då tar det inte länge för dom andra att haka på deras nya trender och köpa kopieringsrätter. Håller med Micke om att Bearbågen är en PSE med runda kammar. Måste vara lite trist att aldrig komma med egna fyndigheter. Fast då skulle det stå lite FÖR stilla i utvecklingen också. Peace! c-a
Publicerat Mars 23, 201016 yr +1. Av alla bågar man testat är nog PSE madness eller x-force på topp. Kvalitén på PSE har ju stigit så enormt 2009 och blev världsledande i innovation och försäljning. Då tar det inte länge för dom andra att haka på deras nya trender och köpa kopieringsrätter.Håller med Micke om att Bearbågen är en PSE med runda kammar. Måste vara lite trist att aldrig komma med egna fyndigheter. Fast då skulle det stå lite FÖR stilla i utvecklingen också. Peace! c-a Då har du inte provat Rytera Alien X hör jag!
Publicerat Mars 24, 201016 yr Då har du inte provat Rytera Alien X hör jag! Tror den sålde mest pga namnet. ?
Publicerat Mars 24, 201016 yr Nja, inte namnet.. Men hon som gör reklam för bågarna: Laura Francese! Har ju själv träffat henne i verkligheten och visst är hon snygg, inget snack om saken! Tror den sålde mest pga namnet. ?
Publicerat Mars 24, 201016 yr Alien Rytera eller (Älgen Ryter) på svenska, var kanon! själv väntar jag på min G5 Quest Heat båge, 1 dags väntan känns som 1månad ibland=/