Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bear 2010:-D

Featured Replies

Publicerat
Tror den sålde mest pga namnet. ?

Då måste du provskjuta! Snabb och rekylfri. Kommer att spräcka spräcka 290 av 300 poäng nästa gång vi skjuter inomhus.

Tämligen övertygad om det! Jag återkommer med resultat senare.

• Svar 73
  • Visningar 11,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

En liten undran..

Räknar du hela gulan som 10 eller bara X som 10 och den 2a gula ringen som 9? :lol:

Då måste du provskjuta! Snabb och rekylfri. Kommer att spräcka spräcka 290 av 300 poäng nästa gång vi skjuter inomhus.

Publicerat

Själv har jag nu skjutit utomhus ett tag med nya Darton Pro3800QL och den är svårslagen!!

Visst kanske det finns bågar som är (nästan) lika bra men ingen som är bättre! :lol:

Publicerat

^_^ har JS köpt en tjej båge??? ;)

Mvh

Publicerat

Kan ju vara så..

Men allt går att sälja bara det är snyggt "förpackat"! ;)

^_^ har JS köpt en tjej båge??? ;)

Mvh

Publicerat
En liten undran..

Räknar du hela gulan som 10 eller bara X som 10 och den 2a gula ringen som 9? :huh:

Räknar precis som i internetcupen. Ingen lilltia alltså. Den anser jag vara till för dom som skjuter med förstorande linser och annat krafs! Utrustningen alltså i jaktmässigt skick!

För ett rådjur bryr sig knappast om ifall det är en hög eller låg lungträff! Den dör oavsett! :(

Sköt igår lite och det blev två 29 serier och en 30 med 1 i lilla tian. Bågen går makalöst bra! Skjuter på 3-spot tavla.

Synd bara att TFO pinne på tru glo siktet är så grovt. Funkar riktigt bra på 3D figurer. Men en aning svår att fokusera på gulprick inomhus. Det gula har en tendens att försvinna bakom siktpinnen. Har justerat siktet så att det gula "sitter" på pinnen när jag skjuter!

Publicerat
:huh: har JS köpt en tjej båge??? ;)

Mvh

Den här bågen är riktigt gooooo! Den kommer att randa rumpan på er alla när vi tar en tävling! :(

Publicerat
Alien Rytera eller (Älgen Ryter) på svenska, var kanon! själv väntar jag på min G5 Quest Heat båge, 1 dags väntan känns som 1månad ibland=/

Idag spelar det faktiskt ingen större roll vad du väljer för båge. Alla gör sitt jobb och det hänger mer på skytten än på bågen!

Jag tror du blir nöjd med din G5. Det lilla jag läst om den så har den fått bra kritik over there!

Publicerat

det är sant att det hänger mer/mest på skytten, dock skulle tydligen fade black/camo färgen göra så man sköt bättre=)

Publicerat

Precis som jag misstänkte! 292 idag och bågen går som en dröm! Nu ska jag härnäst testa den med ripcord fallhylla och se om det kan putsa till resultatet ytterliggare. Men det känns som om whisker hyllan är alldeles tillräckligt bra! Samtliga släppta pilar var inom träffområdet på ett rådjur. Vi sköt några serier på 30 meter också och ingen pil sämre än en åtta på en 40 cm FITA tavla!

Att träna 60-120 pil i veckan hela vintersäsongen lönar sig verkligen. Man har inte samma känsla av rostighet när våren kommer och det blir dags att börja skjuta mer utomhus och kanske gå någon 3D runda.

Det är tänkt att Baltic Arrow iår arrangeras av Gästrike-Uppland bågjägare och då får vi se hur man fixar 30- 40 mål per dag i 2 dagar. Vet sen tidigare att dessa tävlingar suger musten ur en. Mer info kommer på förbundets hemsida och på http://pilbagsjakt.se/

Publicerat
Idag spelar det faktiskt ingen större roll vad du väljer för båge. Alla gör sitt jobb och det hänger mer på skytten än på bågen!

Jag tror du blir nöjd med din G5. Det lilla jag läst om den så har den fått bra kritik over there!

I dag ?! Har det inte alltid varit så att det beror mest på vem som är bakom bågen ? Oavsett båge, skjutstil, draglängd, trimning osv- kan inte skytten göra samma sak från skott till skott så blir resultatet dätr efter....

Publicerat
I dag ?! Har det inte alltid varit så att det beror mest på vem som är bakom bågen ? Oavsett båge, skjutstil, draglängd, trimning osv- kan inte skytten göra samma sak från skott till skott så blir resultatet dätr efter....

Tidigare bågar var av stor varierande kvalitet, där med svårskjutna tror jag JS menar

Publicerat
Tidigare bågar var av stor varierande kvalitet, där med svårskjutna tror jag JS menar

Precis! Skillnaden mellan olika bågmärken var större tidigare. Nu verkar det som om alla kopierar alla. Ut kommer produkter som i stort sett är väldigt lika varandra.

I compoundbågens vagga kunde man se de mest konstiga lösningar. Trälemmar med runda nylonhjul och stålkablar.

Lättmetallhjul och glasfiberlemmar med kärna av trä osv. osv.

Materialen har idag förbättrats och alla tillverkare vill ju använda det bästa idag. Resultatet blir bågar som inte längre har så stora variationer. Men du kan fortfarande hitta dessa billiga "lik" på bland annat Hobbex. Tror de säljer en Koreatillverkad rundhjulig compoundbåge. :wacko:

Ta en titt på denna sida så får ni se hur det hela har utvecklats:

http://www.archeryhistory.com/compounds/70.htm

Genom att klicka på de olika bilderna i länken så får ni se den ena konstiga designen efter den andra. Kanske inte så konstigt att det var skillnader mellan olika märken.

Publicerat
Precis! Skillnaden mellan olika bågmärken var större tidigare. Nu verkar det som om alla kopierar alla. Ut kommer produkter som i stort sett är väldigt lika varandra.

I compoundbågens vagga kunde man se de mest konstiga lösningar. Trälemmar med runda nylonhjul och stålkablar.

Lättmetallhjul och glasfiberlemmar med kärna av trä osv. osv.

Materialen har idag förbättrats och alla tillverkare vill ju använda det bästa idag. Resultatet blir bågar som inte längre har så stora variationer. Men du kan fortfarande hitta dessa billiga "lik" på bland annat Hobbex. Tror de säljer en Koreatillverkad rundhjulig compoundbåge. :wacko:

Ta en titt på denna sida så får ni se hur det hela har utvecklats:

http://www.archeryhistory.com/compounds/70.htm

Genom att klicka på de olika bilderna i länken så får ni se den ena konstiga designen efter den andra. Kanske inte så konstigt att det var skillnader mellan olika märken.

...Tror jag inte på ! Själv tänkte jag köpa den här. Grym, stark, gammal och billig och bäst och..... allt ! En turbo för björnjakt !!!

http://www.blocket.se/vastmanland/Pilbage_...tm?ca=3&w=3

Publicerat
...Tror jag inte på ! Själv tänkte jag köpa den här. Grym, stark, gammal och billig och bäst och..... allt ! En turbo för björnjakt !!!

Woooooow! En sån måste jag bara ha!

Den är tillverkad i Graphite oxå! :wacko:

Snarare är det en kille som inte vet vad han säljer till någon som inte har en aning om vad han köper.

Bågen är ett lik från -80 talet och överpris är väl bara förnamnet. Jag skulle inte ta emot denna båge ens gratis!

Publicerat
Woooooow! En sån måste jag bara ha!

Den är tillverkad i Graphite oxå! :wacko:

Snarare är det en kille som inte vet vad han säljer till någon som inte har en aning om vad han köper.

Bågen är ett lik från -80 talet och överpris är väl bara förnamnet. Jag skulle inte ta emot denna båge ens gratis!

Fan, fan, fan ! Jag som skulle göra ett klipp. Rååååsa pilar och allt

Publicerat

Hmm.. Stålkablar, det var längesedan man såg..

Om inte annat så är det hållbart! B)

Fast PSE är ett bra märke, dock har denna ett antal år på nacken då det gäller utförande och cammar.

Men ska man bara ha en båge att leka med i trädgården, utan större krav på att det måste vara det senaste, så funkar den ju.

Priset kunde ju ha vart lägre.. :wacko:

Fan, fan, fan ! Jag som skulle göra ett klipp. Rååååsa pilar och allt
Publicerat

ja men jösses sicket skit endå!

Publicerat
Hmm.. Stålkablar, det var längesedan man såg..

Om inte annat så är det hållbart! <_<

Vet faktiskt inte om jag kan hålla med dig. Jag tycker att jag hade mer problem med stålkablar och att dom small av i pigtailsen än vad jag har haft med kablar i syntetmaterial. Min gamla Barnett Safari 60 lbs var hopplös. Tror jag bytte pigtailsen 5 gånger samma år. Rena skiten! Golden Eagle Predator råkade jag ut 2 gånger för haveri i stålkablaget. Min Browning byggde jag om från stålkablar till syntet. Bågen blev faktiskt tystare av det!

Stålkablar tål dock mekanisk slitage bättre än syntet. Inte är det lika lätt att råka skära av en sån med en jaktspets heller! ;)

Nu har det ju hänt att syntetkablar också gått av. Men litar på dem mera. Dessutom är det svårt att se när en stålkabel ska till att gå av. Syntetmaterial varnar lite före genom att den kan visa slitage.

Men detta är historia och stålkablar lär inte återkomma. Mest p.g.a sin tyngd.

Publicerat

He he .... Jag har faktiskt en koreabåge med stålkabel. <_< Går bra att skjuta träpilar 5/16 tum med den. ;)

Har satt en hemmagjord Peep på "strängen".

(Jag tror jag måste starta ett nytt forum ! .. Forum för Compound-bågsamlare ) ;)

post-2745-1269963840_thumb.jpg

Publicerat
He he .... Jag har faktiskt en koreabåge med stålkabel. :angry: Går bra att skjuta träpilar 5/16 tum med den. -_-

Har satt en hemmagjord Peep på "strängen".

(Jag tror jag måste starta ett nytt forum ! .. Forum för Compound-bågsamlare ) -_-

Du ska inte jaga på Åland med den hoppas jag! <_<

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej på er alla,

Jag har som sagt tidigare varit väldigt sugen på en Bear Attack.

Men nu har jag fått höra lite varningar om kvalite och finish på Bears bågar.

Jämförelsen var mot Bowtechs bågar kan man ju tillägga.

Hursomhaver, jag ville bara kolla med er andra om detta påstående har någon verklighetsförankring eller om det bara är "säljsnack" för att promota Bowtech.

Valet i dagsläget står mellan:

Bowtech Destroyer 340

Bear Attack

Någon av PSEs bågar

eller

Hoyt Maxxis 31

Publicerat
Hej på er alla,

Hursomhaver, jag ville bara kolla med er andra om detta påstående har någon verklighetsförankring eller om det bara är "säljsnack" för att promota Bowtech.

Bowtech Destroyer 340

Bear Attack

Någon av PSEs bågar

eller

Hoyt Maxxis 31

Både Hoyt och Bowtech har garanterad bra finnish, de andra vet jag inte. Bowtechs förg är dessutom ljuddämpande

vilket jag gillat faktiskt

Publicerat
Hej på er alla,

Bowtech Destroyer 340

Bear Attack

Någon av PSEs bågar

eller

Hoyt Maxxis 31

Har skjutit bowtech och ägt en Bear Truth2. Har inget negativt att säga om någon av bågarnas finnish!