Jump to content

Wachtelvalp

Recommended Posts

Jag vill heller inte att min wachtel ska driva länge, 10-20 min är lagom, då kan han hellre få ta upp fler djur:)

Helt rätt. Inte mer än 20 minuter. Iaf efter rådjur. Gris gör inget om de går några minuter till.

Ja, rådjur 10-20 min. Gris får dom gärna hålla på med längre, speciellt om det står.

På tal om grisar, ni som har erfarenheter av wachtlar, när bör man släppa dom i hägn? Jag har hört fler varianter, någon som säger att man ska vänta tills dom är minst året, gärna äldre. Någon (som har många bra vildsvinshundar) som säger att när valpen har kontroll på kroppen (ca 5-6 mån) för skulle dom få en beta då är dom inte lika känsliga för det som dom kan vara när dom blir könsmogna. Jag vet inte vad som är rätt eller fel, jag vill heller inte förstöra min valp, så kom gärna med åsikter.

• 4 months later...

Hej hopp!

Värmen har kommit kan man ju säga. Funderade på hur man kunde göra för att svalka av hunden utan att behöva gå någon kilometer ner till vattnet.

Ja svaret blev ett besök hos babyproffsen med en konstgräsmattebit i plurret för att det skall hålla lite bättre.

Trevlig sommar!

post-1791-0-61187400-1309377812_thumb.jp

Hej hopp!

Värmen har kommit kan man ju säga. Funderade på hur man kunde göra för att svalka av hunden utan att behöva gå någon kilometer ner till vattnet.

Ja svaret blev ett besök hos babyproffsen med en konstgräsmattebit i plurret för att det skall hålla lite bättre.

Trevlig sommar!

Ja Wactlar brukar gilla vatten . Har med Zäpo på jobbet där jag har en hundgård tar en runda på luncen då vi har en damm på området så han får svalka sig trivs som en Wachtel i vatten även att det är lite sunkigt och han luktar inte så frächt men han trivs.

Kul att det rullar på.

Lasse