Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Solvent förstörde pipans blånering?

Featured Replies

Publicerat
Se där!!! Klokt!! Använd resten av Gyttorp solventen till tändvätska.............

Jo eller så är man bara nybörjare som inte kan och vet så mycket om vapen vård än :wub:

Publicerat
Jo eller så är man bara nybörjare som inte kan och vet så mycket om vapen vård än :wub:

Absolut! Man lär av misstagen!! Är ju en enorm kunskapsbank som finns här på forumet, finns trådar som beskriver vapenvård utan och innan om du letar.

Publicerat
Absolut! Man lär av misstagen!! Är ju en enorm kunskapsbank som finns här på forumet, finns trådar som beskriver vapenvård utan och innan om du letar.

Jo tack:P Därför man sitter här hela tiden:)

Publicerat
Lika bra att du gör det då.. Kom bara ihåg att smörja in pipan efter rengöring... :D

Tror inte att någon kan klaga på att jag smörjer för lite, är nog snarare risk på andra hållet. :lol:

Fel fel fel, specialprodukter ÄR bra. Dock så ska man skilja på specialprodukter och rent skit, Gyttorps prylar räknas till det senare

Nja Gyttorps vapenolja och vapenfett funkar fint:) likaså Gyttorps nitro solvent.

Själv gjorde jag nog en liten tabbe när jag köpte Gyttorps stockolja.. Det känns liksom fel att smörja in stocken med något som man inte får ta i med händerna enligt burken... ;) Någon som har erfarenhet av denna produkt?

Publicerat
Det anser jag är att vara dumsnål!! Shooters choice är bra,men har av lathet börjat med Forest Foam, ett skum som fyller ut hela pipan, bekvämt och funkar bra, dock ska man ha skummet avsevärt längre än vad som står på burken(tror det är 30min??), jag brukar låta det vara över natten.

Det ska du nog sluta med illa kvickt. Rätt vad det är så kommer du att ha gravrost i pipan. Amoniak är inte att leka med

Publicerat
Fel fel fel, specialprodukter ÄR bra. Dock så ska man skilja på specialprodukter och rent skit, Gyttorps prylar räknas till det senare
Ok, kan hålla med, men då snackar jag om försvarets vapenfett. Allt annat är att lura pengar av folk.

Finns special prudukter att polera golfklubber med, rent hum bug. 5-56 till allt :huh:

Publicerat

Använder man bara försvarets vapenklet och 5-56 till vapenvården vettefan om man ens har rätt att uttala sig

Publicerat
Använder man bara försvarets vapenklet och 5-56 till vapenvården vettefan om man ens har rätt att uttala sig

+1

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Självklart har dem rätt att uttala sig, men dem har inga krav på att vi skall lyssna... :lol:

B)

Publicerat

Ska hålla tyst i fortsättningen. B):lol:

• 4 months later...
Publicerat
Ok, kan hålla med, men då snackar jag om försvarets vapenfett. Allt annat är att lura pengar av folk.

Finns special prudukter att polera golfklubber med, rent hum bug. 5-56 till allt ;)

Eget exempel -20 eftersök 3 bössor kärvar ihop helt.En fjärde smäller,men inte när det var tänkt.

Alla använde kronans fett,i kombination med avsaknad av vapenvård.

Den som small var nyss helt rengjord och efter detta insmord med kronans fett .

Så i kyla verkar det inte vara nån höjdare.

mvh/T