Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktlust ikväll på tv4sport

Featured Replies

Publicerat

Om en halvtimme börjar jaktlust på tv4sport! =) skall bli intressant. Har till och med köpt en påse godis för det ändamålet! Trots att det bara är onsdag. =)

peace

Publicerat

det är ju lillördagen så du har lov att äta godis idag :-D

själv så har jag ock taxametern ;) krypit under en filt å har myskväll

Publicerat
Om en halvtimme börjar jaktlust på tv4sport! =) skall bli intressant. Har till och med köpt en påse godis för det ändamålet! Trots att det bara är onsdag. =)

peace

Godis är gott... http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry355547

Publicerat
  • Författare
det är ju lillördagen så du har lov att äta godis idag :-D

själv så har jag ock taxametern ;) krypit under en filt å har myskväll

Gott med godis och jakt. Hmm, kanske därför jag aldrig får nån älg på mig. prasslar för mycket med gott&blandat påsen =)

Publicerat

hehehe du det kvittar nog om du prasslar med godispåsen eller inte jag sitter knäpptyst ser ändå inga älgar :D bara massa rödhakar och små ljusgröna fåglar med svarta streck ;)

Publicerat

Då har man bänkat sig. Nu är det nära =)

Publicerat

Ännu närmare ;)

/Lasse

Publicerat

Närmare nu

Publicerat

börjat

Publicerat

nu är det slut :(

gillar sluten när gubben får frågan " när får vi jaga varg" såg ut som han skulle bli rabiat :D

Publicerat

Någon mer än jag som tyckte programmet var mindre bra? Tyckte heller inte om Ekbergs lampa på bössan.... :D

Publicerat
Tyckte heller inte om Ekbergs lampa på bössan.... :(

Förebyggande syfte :D

Kan ju vara så att han har tillstånd för det där :o

/Lasse

Publicerat

Kan ju vara så att han har tillstånd för det där :(

/Lasse

Och det fick vi som såg programmet inte reda på! :o

Publicerat

Kan ju vara så att han har tillstånd för det där :(

/Lasse

Visst sa han att de genomförde skyddsjakt.

Mvh

Roffe

Publicerat
Visst sa han att de genomförde skyddsjakt.

Mvh

Roffe

Möjligt, men det skulle framgått tydligare för att undvika onödiga spekulationer.

Publicerat

Vet inte riktigt om jag tycker att detta program var ngt att se... :D

Publicerat
  • Författare
Någon mer än jag som tyckte programmet var mindre bra? Tyckte heller inte om Ekbergs lampa på bössan.... :D

Tråkigt nog fick mitt godis en lite bitter smak. Det här programmet var fan inte bra :( Hoppas det blir bättre framöver! =) Skall inte döma ut det helt och hållet än.

Publicerat

För att summera det hela! Var det nått som var bra???

Wassberg tog ett dåligt skott i en jävligt konstig vinkel! Ekberg utför ett sumariskt eftersök med en i mina ögon ganska överviktig Jämte (inge fel på jämtar) först i lina med halslänk?!?!?!?, för att därefter släppa på skott platsen, efter en lång spårning??? Om det var så att de tog sig tillbaks till skottplatsen och släppte där, berätta det då! Test av buskröjare med helkoppar kula i 375 och en sen en "mjuk" Accubond, som plötsligt döptes om till nått helt annat. För att sumera det hela med att det finns inga buskröjarkalibrar. Mycket pedagogiskt...

Utlandsjakt, där allt i pricip var dåligt, jag kan i o f hålla med om att åtminstode resultatet såg magert ut med två grisar och en räv på paraden. Men vad var syftet med inslaget överhuvudaget... Inga jaktscener att tala om. Ingen "kultur upplevlvelse" det enda som framgick var att de var dåliga bilförare och att säkerheten inte var prioriterad. Jäklar va sugen man blev på att åka i väg till Balitkum för att jaga gris... Maten såg i o f god ut men jag hängde nog inte riktigt med, var det buljongen han lagade först? och därefter la ner det okryddade köttet! Eller kokade han form av misusoppa som man inte serverade idag och alltså la köttet i en vanlig buljong, eller hur var det nu????

//jonas

Publicerat
För att summera det hela! Var det nått som var bra???

Wassberg tog ett dåligt skott i en jävligt konstig vinkel! Ekberg utför ett sumariskt eftersök med en i mina ögon ganska överviktig Jämte (inge fel på jämtar) först i lina med halslänk?!?!?!?, för att därefter släppa på skott platsen, efter en lång spårning??? Om det var så att de tog sig tillbaks till skottplatsen och släppte där, berätta det då! Test av buskröjare med helkoppar kula i 375 och en sen en "mjuk" Accubond, som plötsligt döptes om till nått helt annat. För att sumera det hela med att det finns inga buskröjarkalibrar. Mycket pedagogiskt...

Utlandsjakt, där allt i pricip var dåligt, jag kan i o f hålla med om att åtminstode resultatet såg magert ut med två grisar och en räv på paraden. Men vad var syftet med inslaget överhuvudaget... Inga jaktscener att tala om. Ingen "kultur upplevlvelse" det enda som framgick var att de var dåliga bilförare och att säkerheten inte var prioriterad. Jäklar va sugen man blev på att åka i väg till Balitkum för att jaga gris... Maten såg i o f god ut men jag hängde nog inte riktigt med, var det buljongen han lagade först? och därefter la ner det okryddade köttet! Eller kokade han form av misusoppa som man inte serverade idag och alltså la köttet i en vanlig buljong, eller hur var det nu????

//jonas

Där fick du med alla mina funderingar i ett inlägg... <_<

Publicerat

Jätte besviken eller rättare sagt mina fördommar gick in syftet om att skapa ett program som även intreserar icke jägare det lutar åt att det nu intreserar ingen <_<

Publicerat

ni som klagar kan väl själv försöka filma detta och få med det i tv ?

Radium som kommer från en filmarfamiljsbakgrund.

Publicerat
ni som klagar kan väl själv försöka filma detta och få med det i tv ?

Radium som kommer från en filmarfamiljsbakgrund.

Det efterfrågades ju feedback på programet, och det är ju precis det som framförs här. <_<

Publicerat
Det efterfrågades ju feedback på programet, och det är ju precis det som framförs här. <_<

skillnad mellan kritik och nersågning

Publicerat
skillnad mellan kritik och nersågning

Ja men vad ska dom som inte gillade programet säga då menar du ? <_<

Och ska det kunna bli bättre så måste ju det som inte uppfattades som bra lyftas fram, eller hur ?

Annars kommer ju bara programmakarna att köra på som vanligt, och ha få tittare istället.

Publicerat

Jag tror att alla är överens om att det är jättekul att vi får jaktprogram i TV!!! Men man måste få tycka!!! Jag hoppas/tror att programmakarna oxå är av den uppfattningen att all kritik är av godo. De vill självklart göra så bra program som möjligt.

Tyvärr var detta program inte igenomtänkt. Med all respekt för att det finns budgetramar m.m. Så vet vi att de kan göra oändligt mycket bättre jaktfilm/tv än detta. Så vi hoppas och ser fram emot kommande avsnitt.

//jonas