Publicerat November 4, 200916 yr Om en halvtimme börjar jaktlust på tv4sport! =) skall bli intressant. Har till och med köpt en påse godis för det ändamålet! Trots att det bara är onsdag. =) peace
Publicerat November 4, 200916 yr det är ju lillördagen så du har lov att äta godis idag :-D själv så har jag ock taxametern krypit under en filt å har myskväll
Publicerat November 4, 200916 yr Om en halvtimme börjar jaktlust på tv4sport! =) skall bli intressant. Har till och med köpt en påse godis för det ändamålet! Trots att det bara är onsdag. =)peace Godis är gott... http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry355547
Publicerat November 4, 200916 yr Författare det är ju lillördagen så du har lov att äta godis idag :-D själv så har jag ock taxametern krypit under en filt å har myskväll Gott med godis och jakt. Hmm, kanske därför jag aldrig får nån älg på mig. prasslar för mycket med gott&blandat påsen =)
Publicerat November 4, 200916 yr hehehe du det kvittar nog om du prasslar med godispåsen eller inte jag sitter knäpptyst ser ändå inga älgar bara massa rödhakar och små ljusgröna fåglar med svarta streck
Publicerat November 4, 200916 yr nu är det slut gillar sluten när gubben får frågan " när får vi jaga varg" såg ut som han skulle bli rabiat
Publicerat November 4, 200916 yr Någon mer än jag som tyckte programmet var mindre bra? Tyckte heller inte om Ekbergs lampa på bössan....
Publicerat November 4, 200916 yr Tyckte heller inte om Ekbergs lampa på bössan.... Förebyggande syfte Kan ju vara så att han har tillstånd för det där /Lasse
Publicerat November 4, 200916 yr Förebyggande syfte Kan ju vara så att han har tillstånd för det där /Lasse Och det fick vi som såg programmet inte reda på!
Publicerat November 4, 200916 yr Förebyggande syfte Kan ju vara så att han har tillstånd för det där /Lasse Visst sa han att de genomförde skyddsjakt. Mvh Roffe
Publicerat November 4, 200916 yr Visst sa han att de genomförde skyddsjakt. Mvh Roffe Möjligt, men det skulle framgått tydligare för att undvika onödiga spekulationer.
Publicerat November 4, 200916 yr Författare Någon mer än jag som tyckte programmet var mindre bra? Tyckte heller inte om Ekbergs lampa på bössan.... Tråkigt nog fick mitt godis en lite bitter smak. Det här programmet var fan inte bra Hoppas det blir bättre framöver! =) Skall inte döma ut det helt och hållet än.
Publicerat November 4, 200916 yr För att summera det hela! Var det nått som var bra??? Wassberg tog ett dåligt skott i en jävligt konstig vinkel! Ekberg utför ett sumariskt eftersök med en i mina ögon ganska överviktig Jämte (inge fel på jämtar) först i lina med halslänk?!?!?!?, för att därefter släppa på skott platsen, efter en lång spårning??? Om det var så att de tog sig tillbaks till skottplatsen och släppte där, berätta det då! Test av buskröjare med helkoppar kula i 375 och en sen en "mjuk" Accubond, som plötsligt döptes om till nått helt annat. För att sumera det hela med att det finns inga buskröjarkalibrar. Mycket pedagogiskt... Utlandsjakt, där allt i pricip var dåligt, jag kan i o f hålla med om att åtminstode resultatet såg magert ut med två grisar och en räv på paraden. Men vad var syftet med inslaget överhuvudaget... Inga jaktscener att tala om. Ingen "kultur upplevlvelse" det enda som framgick var att de var dåliga bilförare och att säkerheten inte var prioriterad. Jäklar va sugen man blev på att åka i väg till Balitkum för att jaga gris... Maten såg i o f god ut men jag hängde nog inte riktigt med, var det buljongen han lagade först? och därefter la ner det okryddade köttet! Eller kokade han form av misusoppa som man inte serverade idag och alltså la köttet i en vanlig buljong, eller hur var det nu???? //jonas
Publicerat November 4, 200916 yr För att summera det hela! Var det nått som var bra???Wassberg tog ett dåligt skott i en jävligt konstig vinkel! Ekberg utför ett sumariskt eftersök med en i mina ögon ganska överviktig Jämte (inge fel på jämtar) först i lina med halslänk?!?!?!?, för att därefter släppa på skott platsen, efter en lång spårning??? Om det var så att de tog sig tillbaks till skottplatsen och släppte där, berätta det då! Test av buskröjare med helkoppar kula i 375 och en sen en "mjuk" Accubond, som plötsligt döptes om till nått helt annat. För att sumera det hela med att det finns inga buskröjarkalibrar. Mycket pedagogiskt... Utlandsjakt, där allt i pricip var dåligt, jag kan i o f hålla med om att åtminstode resultatet såg magert ut med två grisar och en räv på paraden. Men vad var syftet med inslaget överhuvudaget... Inga jaktscener att tala om. Ingen "kultur upplevlvelse" det enda som framgick var att de var dåliga bilförare och att säkerheten inte var prioriterad. Jäklar va sugen man blev på att åka i väg till Balitkum för att jaga gris... Maten såg i o f god ut men jag hängde nog inte riktigt med, var det buljongen han lagade först? och därefter la ner det okryddade köttet! Eller kokade han form av misusoppa som man inte serverade idag och alltså la köttet i en vanlig buljong, eller hur var det nu???? //jonas Där fick du med alla mina funderingar i ett inlägg...
Publicerat November 4, 200916 yr Jätte besviken eller rättare sagt mina fördommar gick in syftet om att skapa ett program som även intreserar icke jägare det lutar åt att det nu intreserar ingen
Publicerat November 4, 200916 yr ni som klagar kan väl själv försöka filma detta och få med det i tv ? Radium som kommer från en filmarfamiljsbakgrund.
Publicerat November 4, 200916 yr ni som klagar kan väl själv försöka filma detta och få med det i tv ? Radium som kommer från en filmarfamiljsbakgrund. Det efterfrågades ju feedback på programet, och det är ju precis det som framförs här.
Publicerat November 4, 200916 yr Det efterfrågades ju feedback på programet, och det är ju precis det som framförs här. skillnad mellan kritik och nersågning
Publicerat November 4, 200916 yr skillnad mellan kritik och nersågning Ja men vad ska dom som inte gillade programet säga då menar du ? Och ska det kunna bli bättre så måste ju det som inte uppfattades som bra lyftas fram, eller hur ? Annars kommer ju bara programmakarna att köra på som vanligt, och ha få tittare istället.
Publicerat November 5, 200916 yr Jag tror att alla är överens om att det är jättekul att vi får jaktprogram i TV!!! Men man måste få tycka!!! Jag hoppas/tror att programmakarna oxå är av den uppfattningen att all kritik är av godo. De vill självklart göra så bra program som möjligt. Tyvärr var detta program inte igenomtänkt. Med all respekt för att det finns budgetramar m.m. Så vet vi att de kan göra oändligt mycket bättre jaktfilm/tv än detta. Så vi hoppas och ser fram emot kommande avsnitt. //jonas