Publicerat November 24, 200916 yr Testa begränsa utrymmet,min stövare var som mer i taket än på golvet hemma.tills han fick sitt område och då upphörde det hemma. Han är vildare än vildast men i hundgårn är han som en terrier och riktigt trivs där..ingen riktig innehund med andra ord,men som sagt går kanon hemma nu om man har i bakskallen att han har lätt för massakera saker om man bara känner för det...
Publicerat November 24, 200916 yr Jag har haft många hundar genom åren och vissa är inga inne hundar medan andra gör vad som helst för att få vara inne. En hund trivdes inne och var livrädd för att hamna i hundgården trots att dom övriga var ute för det mesta. Hon fick välja hund bur men efter en snabb över blick så valde hon köket och hon fick som hon ville och var en exemplarisk inne hund. Hennes mot satts har jag också, han tycker om att komma in då och då men efter en kvart vill han ut i sin hundgård och kan vara jobbig som f.n när han av vet blivit dömd till inne tjänst. Han sover för övrigt bara med ett öga åt gången i kojan och med nosen stickandes ut genom kojluckan för att ha koll på ALLT. Han är ett levande åtel och gårds larm. Han missade en räv i fjol när vinden låg åt fel håll och det grämdes han så att han låg utanför kojan i en vecka till nästa räv dök upp och han fick väcka husse som vanligt. Vissa hundar mår bra av att få vara ute i hundgården då och då och vissa mer än andra. Prova att ha hunden ute så kan hon funka bättre inne sen. Och sen så när jakten börjar att vara till sin ända så gäller det att rasta hundarna med olika aktiviteter för att dom ska må bra. Vissa stänger in hunden i hundgården eller i köket när jakten är över och tror att dom fungerar som en tvåtaktare, på= två drag i snöret och av på off knappen,det gör dom inte.
Publicerat November 25, 200916 yr Författare Har begränsat utrymmet nu och det har gått bra hittills. Nu löper hon då äntligen så förmodligen kan det ha nått med det att göra.