Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Revolverhölster?

Featured Replies

Publicerat

Har letat på nätet efter ett vettigt hölster till grytrevolvern men utan resultat...

Vad använder ni andra och var kan man hitta nått vettigt till en 22 revolver med 4 tums pipa?

Publicerat
Har letat på nätet efter ett vettigt hölster till grytrevolvern men utan resultat...

Vad använder ni andra och var kan man hitta nått vettigt till en 22 revolver med 4 tums pipa?

Kolla med www.sportec.se

Publicerat

vilken revolver är det ? skillnad på tyg,läder eller syntet ? axel eller bält hölster ? :)

Publicerat

hallo xillo!

var in på progunner i gävle, de har ett par olika för vettiga priser.

Jag köpte ett hölster som var öppet nertill(pipan sticker ut) det var mindre bra, lär va heltäckande så man slipper få skit i pipan, ska köpa ett nytt. Dock köpte jag mitt på svante nilssons i uppsala, men progunner hade bättre modeller så kolla med dom.

22lr patronbälte finns på karlssons jakt i enköping och svante nilssons i uppsala, naturläder färg.

mvh

Publicerat

jag har dock 6" pipa

post-907-1258655522_thumb.jpg

Publicerat

Påminn mig i helgen så ska jag länka till mitthölster. Funkar skitbra, man kan låsa fast revolvern , sitter skönt och ser bra ut

Publicerat
  • Författare

Kanon! ska kolla om dom har hemsidor så man kolla in prylarna lite, är ju inte så långt till Gävle heller, stenkast typ. 30 mil ;)

Rätt bra att ha ordning på prylarna nere i gropen :P

Publicerat
  • Författare
vilken revolver är det ? skillnad på tyg,läder eller syntet ? axel eller bält hölster ? ;)

En holek special, vill helst ha ett bälthölster i läder :P

Publicerat

Sy en sjävl vettja.

Har jag gjort o kan ha hölstret både på höger o vänster höft elle varför inte mitt på ryggen.

Har axelhölster oxå fast de skaver lite när när man gräver som värst..

Men vid en stopp vid mack eller för en fika på fiket så sticker det inte i nåns ögon o vapnet de har man under uppsikt..

Tog ett par bilder oxå.

Hemgjord

post-348-1258665597_thumb.jpg

Köpt o lite modifierad, köpte av en tysk bekant.

post-348-1258665629_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Sy en sjävl vettja.

Har jag gjort o kan ha hölstret både på höger o vänster höft elle varför inte mitt på ryggen.

Har axelhölster oxå fast de skaver lite när när man gräver som värst..

Men vid en stopp vid mack eller för en fika på fiket så sticker det inte i nåns ögon o vapnet de har man under uppsikt..

Tog ett par bilder oxå.

Hemgjord

post-348-1258665597_thumb.jpg

Köpt o lite modifierad, köpte av en tysk bekant.

post-348-1258665629_thumb.jpg

Såg proffsigt som fan ut de där ;) är det rårandsläder man ska ha då lr? finns det nån bra sida för tips om hur man syr i läder?

Kanske en vettig sysselsättning då stövarn löper å regnet vägrar ge upp :P

Publicerat

köpte från en i dalarna,500kr med avtagbart hölster samt bälte för 22skott,perfekt för gryt jakt när man kan ta av.läder så klart,samt ett uncle mike för när jag ska gå

Publicerat
Såg proffsigt som fan ut de där :P är det rårandsläder man ska ha då lr? finns det nån bra sida för tips om hur man syr i läder?

Kanske en vettig sysselsättning då stövarn löper å regnet vägrar ge upp :P

Kommer inte ihåg om de va rårandsläder... :P

Men har för mig att det inte är det.

Mallen har du ju i revolvern, smörj in den ordentligt med fett. lägg gladpack runt. detta för att den inte ska rosta under tillvekningen av hölstret.

Den kommer ligga i blöt någon dag....

Du kan modifiera utseendet med model lera om det är nått som kommer göra att den blir svår att dra.

Går att klippa till bitarna i papper först så man inte får för lite material.

Blöt lädret när du ska forma.

Går att sy direkt men jag brukar använda många klämmor tätt.

Använder en benbit till att forma/pressa osv formen, samtidigt "polerar" man lädret.

Sen så tar man bort klämmorna när lädret fortfarande är fuktigt och markerar trådhålen med en sporre tror jag det heter så man får lika långa stygn.

En syl till att göra hål med o sen nån vaxad tråd o 2 nålar.

Man syr från bägge hållen omlott lixom så nålarna möts igenom lärdret.

Dra åt med bägge trådändarna varje gång man tagit ett stygn.

När du sytt runt om så forma om med "benet" när de ser bra ut så låt torka fortfarande med revolvern i.

Lädret drar ihop sig när det torkar.

Renskär kanterna och hålen till skärpet, polera kanterna med benet.

Polera flera ggr under torktiden så blir det rätt bra.

När det är torrt så färga eller va man nu vill och så finns det nått fix som man stryker på så fixerar man formen.

Smörj me fett o vilola så har du gjort dig ett eget hölster.

Publicerat

Jag köpte mitt härifrån

http://www.hmkholster.se/page1.aspx

jag är helnöjd både med funktion och utseende.

/Håkan H

Publicerat

Inte menar du att du sitter på café med revolvern i axelhölster?

Publicerat

skulle tipsa att ifall du köpet nån så skaffa en med bält klipps, blir mycket smidigare än att alltid måsta strippa dig naken då du ska ta av hölstret. utan det är bara att sätta på och ta av.

som i denna bild

post-2515-1258714727_thumb.jpg

Publicerat
Inte menar du att du sitter på café med revolvern i axelhölster?

shhh..

Publicerat
  • Författare
skulle tipsa att ifall du köpet nån så skaffa en med bält klipps, blir mycket smidigare än att alltid måsta strippa dig naken då du ska ta av hölstret. utan det är bara att sätta på och ta av.

som i denna bild

post-2515-1258714727_thumb.jpg

Tänkte nog köra Clintan stuket å ha separat bälte för revolvern :)

Publicerat
Tänkte nog köra Clintan stuket å ha separat bälte för revolvern :)

men det skulle du ha sagt direkt! :D nu kan du ju köpa en kawboj hölster med patron hållare längs hela bältet! B)

(jag kan leta o see ifall jag hittar mina sporrar från barndomen)

Publicerat
  • Författare
men det skulle du ha sagt direkt! B) nu kan du ju köpa en kawboj hölster med patron hållare längs hela bältet! :)

(jag kan leta o see ifall jag hittar mina sporrar från barndomen)

Kanon!

Ja de är väl lika bara att köra linan ut, sluta väl med att man ser ut så här nästa grytjakt :D

http://www.youtube.com/watch?v=wLnmvseCseI&translated=1

Publicerat
  • Författare

Införskaffat rårandsläder så nu är syjuntan i full gång :mellow:

Publicerat
  • Författare

Jaha då har man knåpat på lite och sytt ett eget med inspitation från NS..

75 pix slutade det här hölstret på <_<

post-2814-1259152107_thumb.jpg

Publicerat
Jaha då har man knåpat på lite och sytt ett eget med inspitation från NS..

75 pix slutade det här hölstret på <_<

inte illa med tanke på din syskicklighets bakgrund :huh:

Publicerat

har man tysk kan man sy va B):lol: 4 skott såg snålt ut men inte tokigt gjort! har som sagt gillat iden men smidigt kunna ta av hölstret alt ha ett extra bälte..

Publicerat
  • Författare
har man tysk kan man sy va :D:P 4 skott såg snålt ut men inte tokigt gjort! har som sagt gillat iden men smidigt kunna ta av hölstret alt ha ett extra bälte..

Ha ha följer det inte med nål å tråd i valppaketet till sånna dära vita TJT´s :D

Kom på efter jag sytt ihop hölstret att jag skulle prova göra ngr loopar, jävligt bökiga va dom att få dit, tålamodet räckte till 4 :wub: ska offra ett bälte å loopa lite på det..