Publicerat Januari 28, 201115 yr Kör med Land Cruiser HDJ 80 Tar sig fram i stort sett överallt och är byggda för tuffa tag. Hade 70 modellen i bosnien och den var mycket bra, bilar man kan fixa o repa relativt lätt med själv. Nackdelen är förbrukningen, men vägs upp med framkommligheten Mycket mekaniska grajer och lite elektronik som kan strula är en stor fördel Bra lastutrymme men kan vara lite dåligt benutrymme för passagerare fram om de är välväxta.... Har en HDJ80 och en LJ70 dock sakll 70án säljas då jag inte har bruk för den. Annons kommer om ingen förhandspekulant hör av sig.... Mvh Donny
Publicerat Januari 28, 201115 yr Har du 4wd på den eller klassisk jänkar bakdrift? Pickisarna är ju värde i framkomlighet om man inte fyller flaket med skit. Men smalare däck alt. några stadiga stubbar som min släkting körde på vintrarna i sin silverado 1500, den var iofs värdelös ändå i vinterväglag. 4x4 såklart.. och man kan inte jämföra cheva med dodge Nej men det är däcken som är dåliga tror jag.. BFgoodrich all terrain kör jag.. bra som fan så länge man inte råkar ta sig snö upp till underredet.. Det är då man skulle vilja ha något som skyfflar sig fram lite bättre i snö.. Men till sommaren ska jag nog sätta dit lite bredare och aningens högre tror jag.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Om det gäller en REN jaktbil så viker jag aldrig en tum från LADA NIVA. Bättre framkomlighet får man leta efter. Dessutom ett nypris på lite drygt 100 000 Sek så är den ett mkt hett alternativ. Ok ingen komfort men so what ? Ska den bara transportera mig till o från jakt o under jakt så köper jag det.
Publicerat Januari 28, 201115 yr men fan det låter som om ni ska KÖRa runt på markerna alltså i skogen,,börja använd benen
Publicerat Januari 28, 201115 yr Om det gäller en REN jaktbil så viker jag aldrig en tum från LADA NIVA. Bättre framkomlighet får man leta efter. Dessutom ett nypris på lite drygt 100 000 Sek så är den ett mkt hett alternativ. Ok ingen komfort men so what ? Ska den bara transportera mig till o från jakt o under jakt så köper jag det. Kan inte annat än hålla med, tänkte köpt en sådan själv men hade problem att hitta en med diesel samt att jag skulle kunna köra till och från jobb med den och ville ha lite komfort. Annars är det nog en av de bättre
Publicerat Januari 29, 201115 yr 100.000 för en ren jaktbil är kanske lite mkt.? VA halva priset mot ett hagelgevär!!! Just ni ligger avalanche jäkligt högt på listan
Publicerat Januari 29, 201115 yr haha, tanka den du! kul när varje tankning kostar 1000 spänn. Det går nog på riunt 13-1500 att tanka den, men vad gör det? bilen är praktisk och jag kan ta den kostnaden, åker inte så mycket till vardags, jobbresorna är max 150 mil om året, jaktresorna är lite mera men jag går inte under för att bilen dricker 2 liter milen, provat en santa fe ett tag och den imponerade mindre och mindre, liten diesel och sörplade 0,9 motorväg, det är mer än 0,2 gammelmercan som går på bensin och är större, tystare och bättre byggd men ändå för liten för mig, familjen och hundarna.
Publicerat Januari 29, 201115 yr Beror ju på om det är diesel eller bensin, diesel går ju och fixa till bättre priser
Publicerat Januari 29, 201115 yr ok. annars känns de ju som om tahoe eller en suburban vore ngt. för dig?
Publicerat Januari 29, 201115 yr ok. annars känns de ju som om tahoe eller en suburban vore ngt. för dig? Var inne på subban ett tag, men jag tänkte slänga på en hundkåpa ovan flaket, en bättre miljö för hundarna och mig så kan jaktbytet ligga på flaket under kåpan, även alla bra att ha saker får plats
Publicerat Januari 29, 201115 yr förstår de blir nog en bra deal. tror inte jag sett någon A med kåpa nån gång.
Publicerat Januari 29, 201115 yr förstår de blir nog en bra deal. tror inte jag sett någon A med kåpa nån gång. Vanliga Leer kåpor har jag sett ofta men inte hundkåpa, silveradon är ju egentligen bättre att bygga en sån på men Avalanchen har bättre fjädring i bak.
Publicerat Januari 29, 201115 yr oh lord. http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/karleksfull-behandling_5900407.svd
Publicerat Januari 29, 201115 yr oh lord. http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/karleksfull-behandling_5900407.svd Aha. En jaktbil med chaufför. Praktiskt.
Publicerat Februari 2, 201115 yr Hur har ni inrett eran jakt bil? Jag har en nyiförskaffad 90- Pajero lb reggat och jag tänkte fixa i ordning där bak så att platsen för hundarna är bra och ev ett bra ställe att ha bössan under transport (typ upphängning) Det ska alltså finnas en bra lösning på att ha minst tre hundar där!!!! Ska självklart ha bra med övrig plats för packning å!!!! Dela gärna med er av era lösningar med bild och ord:) Tack för alla förslag på förhand!!!!!!!! Mvh Ingemar http://www.blocket.se/halland/Land_Rover_Defender_31868595.htm?ca=11&w=3 :D Perfekt jaktbil!
Publicerat September 1, 20205 yr En låda för större jycke, labbe eller Gammeldansk En låda för ett knippe taxar En draglåda för prylar och mojänger Långfack för annat Option för nåt bakom förarstol.... eller plats för korven och ryggan... Skall utvärderas
Publicerat September 1, 20205 yr Jackie godkände lådan Iofs knör hon gärna in sig i taxarnas oxå... p.