Publicerat December 1, 200916 yr Hallå alla här! Jag heter Cilla och bor 1 mil norr om Norrtälje. Jag tog jägarexamen för 2 år sen och skjuter fågel och grävling. Tanken är att försöka komma med på jakter med mina hundar, jag har en blandras på 2,5 år. Det är en wachtel/vorsteh med väldigt selektiv hörsel, borde lyssna till namnet Elvis men näää... Vi har iaf gått unbildningen för " godkänt eftersöksekipage på vildvin" och det var nog Elvis grej i livet Jag har även köpt en liten Plott tik som är född 15 juni, hon heter Lita till vardags. På grund av henne så har man lyckats bli medbjuden på björnjakt nästa år och det ser jag verkligen fram emot! Nåja, om någon här skulle kunna tänkas höra av sig, så man kan hänga med på lite grisjakt? För att få lite träning på Elvis och erfarenhet för det har vi knappt alls:( Väl Mött Cilla
Publicerat December 1, 200916 yr Hej och välkommen in i denna gemenskap av jaktnördar, somliga med mer betoning på nördar
Publicerat December 1, 200916 yr Hej och välkommen in i denna gemenskap av jaktnördar, somliga med mer betoning på nördar Näe. Det där var ju rent förtal.. Känner mig lite träffad.. Välkommen!
Publicerat December 1, 200916 yr Författare Näe. Det där var ju rent förtal.. Känner mig lite träffad.. Välkommen! Tydligen väldigt träffad;) Tack!!
Publicerat December 1, 200916 yr Välkommen Cilla! Ska du använda plotthunden på gris? Isf endast som spårhund eller som löshund? Signaturen NS här på forumet har ett ånglok (plotthund) som han letat upp åtskilliga påskjutna/påkörda grisar med, i hans eftersöksdagbok finns flera timmars/dagars nyttig läsning.
Publicerat December 1, 200916 yr Välkommen! Hur ser din blandis ut? Långhårig? Har en jaktkompis som har samma korsning. Den är långhårig som f*n och är väl inte direkt den snyggast hund man sett. Fast vad gör det när den jagar bra.
Publicerat December 1, 200916 yr Författare Välkommen!Hur ser din blandis ut? Långhårig? Har en jaktkompis som har samma korsning. Den är långhårig som f*n och är väl inte direkt den snyggast hund man sett. Fast vad gör det när den jagar bra. Nä, ganska korthårig. Ful som attan faktiskt men funktionell för det mesta! Kastreras imorgon så det inte blir någe knas med Plotten;) Skulle bli en vidrig blandning!!
Publicerat December 1, 200916 yr Författare Välkommen Cilla!Ska du använda plotthunden på gris? Isf endast som spårhund eller som löshund? Signaturen NS här på forumet har ett ånglok (plotthund) som han letat upp åtskilliga påskjutna/påkörda grisar med, i hans eftersöksdagbok finns flera timmars/dagars nyttig läsning. Då jag är ny här så undrar jag förstås hur jag hittar hans blogg.. Plotten ska användas i den mån hon fungerar såklart:)
Publicerat December 1, 200916 yr Nä, ganska korthårig. Ful som attan faktiskt men funktionell för det mesta! Kastreras imorgon så det inte blir någe knas med Plotten;) Skulle bli en vidrig blandning!! I den kullen kompisens kommer ur så är de flesta korthåriga men två är riktigt långhåriga och ser för jävliga ut.
Publicerat December 1, 200916 yr Då jag är ny här så undrar jag förstås hur jag hittar hans blogg..Plotten ska användas i den mån hon fungerar såklart:) http://www.jaktsnack.se/index.php?showforum=67
Publicerat December 1, 200916 yr Välkommen! Såg att du skrev att du jagade fågel, vad för fågel? Själv huserar man i vargland, (Riala)