Publicerat Februari 21, 200620 yr Det är min frus bössa... och jag har provskjutit den med Mr Mausers ammo. Mysigt. Fast jag skulle hellre köpa henne en Sako M98... Någon som har en till salu?
Publicerat Februari 22, 200620 yr Mycket trevlig bössa, det är klart att lilla frun ska ha den! Pettson
Publicerat Februari 23, 200620 yr Författare mm...nästan så man ångrar att man inte köpte den.....tillfället lär aldrig återkomma :'( men finns det mer udda/ovanliga/sällsynta bössor ute i stugorna.....skulle va roligt att se vad som finns....helst med lite bilder o historik om vapnen!
Publicerat Mars 20, 200620 yr Nu har jag hittat en liten trevlig Sako M98 till frun, och en .25-20 L46... Så om någon vill ha Husqvarnan kan jag släppa den till rätt köpare som vet att uppskatta en unik Hva. Antingen den eller någon annan bössa måste flyttas för att få plats i garderoben, satan...
Publicerat Mars 22, 200620 yr Jag skulle slå till direkt om vore det inte för den ¤&%!!?! garderoben... Jag har just köpt en annan Qvarna, och sliter mitt obefintliga hår för att åstadkomma en vettig (ha!) rockad bland de befintliga bössorna för att skapa plats. Aaarghh... Jag får plocka ut bössorna i kväll igen, så vi kan ha ett seriöst prat om livet, jakten, skyttet och vapenvårdsmaterialen. Om det visar sig att det är någon av dem som inte trivs hos mig så löser ju problemet sig själv. Fast jag tvivlar... Pettson
Publicerat Mars 23, 200620 yr Man kan ju tänka sig växelsatslösningen. Passa in slutstycket från en annan Hva och lägg det korrekta slutstycket hos en handlare som håller det tills du får en hel plats över...