Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Back to the 6,5x55!

Featured Replies

Publicerat
Och nu insåg jag precis att jag nog för alltid kommer att leva i en drömvärld då jag har svårt att förlika mig med något som spottar ut flera projektiler samtidigt :rolleyes:

MVH/Jocke

Nåja - så har du inte kommit ur knökmatarträsket än... Mao har du inte en jävla aning om vad som väntar dig, du har bara tagit det första steget. Det är steget ur villfarelsen att alla bössor är lika bra och bara idioter köper kvalitetsvapen.... Nu har du lämnat slafsigt gjorda massproducerade fantasilösa kreationer för en liten smula kvalitet och förfining. Men fortfarande bara första steget....

Snart nog inser du storheten i kontrollerad matning, klassisk kolvsdesign att och amerikaner aldrig har tillverkat ett vetigt vapen och sannolikt aldrig kommer att göra det heller. Och efter det en dubbelstudsare och sedan? Tja, väl där kan du höra av dig så ska vi göra en eskursion i mitt vapenskåp..... Sedan är det klippt, tro mig.... Den som tror att man kan leva utan minst en brittisk haglbössa med hanar har fel.

Vad gäller S&L, köp boken: Schultz&Larsen, Otterup Gevaerfabrik - Dansk Ammunitionsfabrik A/S / ISBN:87-9097507-3

Kataloger kanske du kan hitta på Cornell Publications, men jag lovar inget - jag har aldrig letat efter en S&L katalog där. Abby är blixtsnabb och gillar att man köper deras nytryckta kataloger.... Men boken är mycket bra, den tar tom upp deras hagelvapen :lol:

/T

• Svar 59
  • Visningar 11,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Nåja - så har du inte kommit ur knökmatarträsket än... Mao har du inte en jävla aning om vad som väntar dig, du har bara tagit det första steget. Det är steget ur villfarelsen att alla bössor är lika bra och bara idioter köper kvalitetsvapen.... Nu har du lämnat slafsigt gjorda massproducerade fantasilösa kreationer för en liten smula kvalitet och förfining. Men fortfarande bara första steget....

Snart nog inser du storheten i kontrollerad matning, klassisk kolvsdesign att och amerikaner aldrig har tillverkat ett vetigt vapen och sannolikt aldrig kommer att göra det heller. Och efter det en dubbelstudsare och sedan? Tja, väl där kan du höra av dig så ska vi göra en eskursion i mitt vapenskåp..... Sedan är det klippt, tro mig.... Den som tror att man kan leva utan minst en brittisk haglbössa med hanar har fel.

Vad gäller S&L, köp boken: Schultz&Larsen, Otterup Gevaerfabrik - Dansk Ammunitionsfabrik A/S / ISBN:87-9097507-3

Kataloger kanske du kan hitta på Cornell Publications, men jag lovar inget - jag har aldrig letat efter en S&L katalog där. Abby är blixtsnabb och gillar att man köper deras nytryckta kataloger.... Men boken är mycket bra, den tar tom upp deras hagelvapen B)

/T

Underbar läsning!

Gillar humorn i texten men kan ändå se allvaret i att jag säkerligen så småningom kommer att hamna just där du är idag :lol:

Vad det beträffar boken så är den beställd och kommer läsas flitigt :rolleyes:

Tackar för tipset om katalogerna. Ska kollas närmare.

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

För övrigt så har jag hittat en underbar parbössa till min 6,5:a men kalibern tilltalar mig inte alls då jag inte kan se den fylla någon funktion i min nuvarande jakt. Det jag behöver är en kaliber som tillåter en kort piplängd vilket inte en S&L M65 i 338WM gör :rolleyes:

Letandet fortsätter.

MVH/Jocke

Publicerat
Underbar läsning!

Gillar humorn i texten men kan ändå se allvaret i att jag säkerligen så småningom kommer att hamna just där du är idag :rolleyes:

............

MVH/Jocke

Humor?!!!??!?!??

Do you feel lucky?

Jag är fan gravallvarlig här!

Well, do you feel lucky, punk!

/T, inte det mista lilla ironisk

Publicerat
  • Författare
Humor?!!!??!?!??

Do you feel lucky?

Jag är fan gravallvarlig här!

Well, do you feel lucky, punk!

/T, inte det mista lilla ironisk

Ok :rolleyes:

Lite ironi skadar aldrig annars i trådar som denna :lol:

MVH/Jocke

Publicerat
Ok :rolleyes:

Lite ironi skadar aldrig annars i trådar som denna :lol:

MVH/Jocke

B)

En varning dock: ironi är en humorform som lägre utvecklade livsformer inte förstår, och man kommer att säga att du är elak....

/T

Publicerat
  • Författare
:huh:

En varning dock: ironi är en humorform som lägre utvecklade livsformer inte förstår, och man kommer att säga att du är elak....

/T

Stämmer bra.

Hittade tyvärr inga kataloger om enbart S&L bössor på Cornell Publications hemsida ;) Sökandet fortsätter :rolleyes:

MVH/Jocke

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare
Away from the 6.5x55 redan?

http://www.blocket.se/halland/Schultz___La...m?ca=15&w=2

Vad blir det nu då?

Korrekt. Som jag skrev i ett inlägg i min säljesannons här på forumet så kommer det att komma fram så småningom. Just nu vill jag inte yppa något direkt. Inte för att vara otrevlig utan vill bara låta vissa saker ha sin tid.

MVH/Jocke

Publicerat
Korrekt. Som jag skrev i ett inlägg i min säljesannons här på forumet så kommer det att komma fram så småningom. Just nu vill jag inte yppa något direkt. Inte för att vara otrevlig utan vill bara låta vissa saker ha sin tid.

MVH/Jocke

Jaja, det är klart. Tänkte inte så långt. Verkar vara en skitfin bössa iaf!