Publicerat December 15, 200916 yr Beklagar Mats kommer att att tänka på honom varje gång när man tänker på tiden i Wachtel gruppen och tittar på korten från träffarna när dotter var med och fotade. Lasse
Publicerat December 15, 200916 yr Skulle släppa in Zorro från hundgården ikväll som vanligt, händer att han tar en liten runda men inga längre turer. Men ikväll var det något som lockade för han kom inte tillbaka. Efter drygt två timmar ringde jag polisen men dom hade inte fått in någon anmälan. Hade då kört ett par rundor och letat ska sägas att han hade ett blinkande halsband på sig.Gick och la mig men kunde inte somna låg bara och snurrade i sängen! Klockan fem över tolv ringde polisen och sa att man sett honom springa på E4:an vid avfart 82 (hur han nu kommit ut där). Slängde mig i bilen och iväg, körde en fem kilometer i norrgående riktning utan att se något ,vände sedan mellan några vajerräcken ock styrde söderut och där låg han död någon kilometer från avfarten. Ingen rolig syn och inte kul att plocka upp. Så Zorro vila i din himmel, kanske var det förutbestämt då din armbåge inte verkade hålla för någon hårdare jakt! \Mats Beklagar verkligen din förlust av en god jaktkamrat!
Publicerat December 15, 200916 yr Författare Än en gång tack för alla tröstande ord. Kändes konstigt att gå ned och mata taxen och Jämten nu ikväll dom är nog lite chockade inte ett skall när jag kom med maten. Hundar är inga dumma djur den saken är säker! \Mats
Publicerat December 15, 200916 yr jag kopplade min unghund på E20 i fredags mellan bilarna , jag var helt säker på att han skulle bli påkörd då han sprang längs med vägen. Det var panik. Jag beklagar sorgen. Pebe
Publicerat December 15, 200916 yr Beklagar verkligen sorgen, ja hundarna fattar att något inte är som det ska vara har hästar o när vi fick ta bort en av dom så märktes det tydligt på dom andra. Beklagar återigen, skönt iaf att ni hittade honom o kunde begrava honom. Fidde
Publicerat December 15, 200916 yr Har blivit av med en hund, och känner känslorna med dig. Beklagar sorgen efter din "fyrfot" //Henrik
Publicerat December 17, 200916 yr Författare Än en gång tack för alla tankar och ord. Värsta sorgen har lagt sig så nu är det mest saknaden som är störst. Ingen hund som möter en med sko i munnen och nu behöver man inte leta efter skorna när man ska gå ut efter ved osv. Har börjat funderat att man kanske skulle skaffa sig en ny hund. Saknar Zorro i skogen. Tankarna går till en tik av typ Labbe eller någon blandning. Vill ha en tik då jag har fått för mig att just driften efter tikar blev Zorros fall, har svårt att tror att han skulle jagat så långt! Ska användas i första hand till att spåra med, gör ett antal eftersök varje år och kan den sen gå ifatt ett skadat rådjur är det en bonus. Visserligen är Jämten tränad på blodspår men idialet är ju en spårande och en ställande hund vid älg och vildsvinseftersöken. Så vet någon om en unghund som står lite oanvänd eller liknande så skicka ett PM. Gör inget om den är otränad på spår för det kan jag säkert träna upp. \Mats
Publicerat December 18, 200916 yr Har varit i din sits och det är som du skriver inget man önskar ens sin värsta ovän. Beklagar sorgen.