Publicerat December 26, 200916 yr Jag söker en ny hundväst till min Garmin Astro 220 sändare, den gamla börjar bli sliten. Nån som vet var jag kan hitta en sån? Det är Us modellen med den oranga sändaren.
Publicerat December 26, 200916 yr Jag söker en ny hundväst till min Garmin Astro 220 sändare, den gamla börjar bli sliten.Nån som vet var jag kan hitta en sån? Det är Us modellen med den oranga sändaren. beställ enTracker My Way den passar perfekt
Publicerat December 26, 200916 yr Jag söker en ny hundväst till min Garmin Astro 220 sändare, den gamla börjar bli sliten.Nån som vet var jag kan hitta en sån? Det är Us modellen med den oranga sändaren. glömde: måste göra nytt antennhål på den eller byta antenn
Publicerat Februari 2, 201016 yr Jag är också ute efter en väst och har kollat på både snowdogs och jaktos men jag är osäker på vilken som är bäst. Jakto har ju en fördel det är ju att man inte behöver ta bort remmarna utan "hela" pejlen går i Jag är tacksam för svar Fidde
Publicerat Februari 2, 201016 yr Det jag funderar på när det gäller västar till garmin är håller verkligen västen sig uppe över ryggen? Jag tycker det ser ut som den skulle vilja tippa ner på sidan då den är ganska tung liksom.... Tar inte halsbandet mycket stryk när den sitter på ryggen? Hörde något om att antennen på halsbandet skulle ta stryk? Mvh
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Det jag funderar på när det gäller västar till garmin är håller verkligen västen sig uppe över ryggen? Jag tycker det ser ut som den skulle vilja tippa ner på sidan då den är ganska tung liksom.... Tar inte halsbandet mycket stryk när den sitter på ryggen? Hörde något om att antennen på halsbandet skulle ta stryk? Mvh Jag har två Drever tikar som jag använder väst på, på den ena kan den hamna lite snett av nån anledning jag inte begriper, men det är inte så att det gör nåt. På den andra hunden sitter den alltid rakt upp. Den väst jag använt mig av är den som följde med när jag skaffade GPSen. Tack för tipsen som ni lämnat, väntar till hösten med att köpa ny, då snö eländet har satt stopp för all Drever jakt där jag bor. Har inte kunnat jaga med dom sen strax före Jul
Publicerat Februari 2, 201016 yr Jag har två Drever tikar som jag använder väst på, på den ena kan den hamna lite snett av nån anledning jag inte begriper, men det är inte så att det gör nåt. På den andra hunden sitter den alltid rakt upp.Den väst jag använt mig av är den som följde med när jag skaffade GPSen. Tack för tipsen som ni lämnat, väntar till hösten med att köpa ny, då snö eländet har satt stopp för all Drever jakt där jag bor. Har inte kunnat jaga med dom sen strax före Jul Ok ja får väl testa väst framöver här, tänkte man kan ju skaffa en nu till våren och ha den när man är ut och cyklar och motionerar hunden för att se hur västen fungerar..... Vore kanon om den kunde hålla sig rätt upp men jag har svårt att tro att det funderar på "sull"hundarna som jag har Jag kör ju med både swepointen och astron samtidigt och det skulle se lite mer smidigt ut om man hade en väst till ena pejlen..... Är det någon som använder väst till en jämthunds tik? Fungerar det bra? Oj nu har jag visst kapat tråden men det kanske inte gör något Mvh
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Jag kör också med swedpointpejl och Garmin samtidigt, Gpsen i västen då, förstås.
Publicerat Februari 3, 201016 yr Jag kör också med swedpointpejl och Garmin samtidigt, Gpsen i västen då, förstås. Vilken väst? Funkar det bra eller tippar hunden Jag väljer mellan två olika nu den från jaktvision och den från jakto.... Kanske finns fler som är av bra värde och kvalitè men dessa verkar bra efter vad man får höra:)
Publicerat Februari 5, 201016 yr jag har använt västen från jaktvision i två år på en jämttik med usa (orangea)sändare plus lång antenn med vinkelkontakt funkar utmärkt . har satt ett skydd för antennfästet då det tydligen är ömtåligt ,om hunden rullar eller dy.
Publicerat Mars 14, 201016 yr Vilken väst? Funkar det bra eller tippar hunden Jag väljer mellan två olika nu den från jaktvision och den från jakto.... Kanske finns fler som är av bra värde och kvalitè men dessa verkar bra efter vad man får höra:) Funderar nu på vilken storlek jag ska skaffa till jämthundstikarna! Är det medium som gäller tro?
Publicerat April 27, 201016 yr Är det någon som provat Jägarens Joker för att hålla GPSen? Jägarens Joker
Publicerat April 27, 201016 yr Är det någon som provat Jägarens Joker för att hålla GPSen?Jägarens Joker Den såg ju intressant ut....
Publicerat Maj 22, 201015 yr Är det någon som provat Jägarens Joker för att hålla GPSen?Jägarens Joker Har beställt en sådan nu får väl se om den funkar
Publicerat Maj 25, 201015 yr Har beställt en sådan nu får väl se om den funkar Jag har en sådan. Den funkar perfekt förutom att jag var tvungen att modifiera "hållaren" på ryggen för att kunna öppna och stänga dragkedjan på ett smidigt sätt. Ja ni kommer nog förstå vad jag menar när ni får hem västen om de nu inte gjort om konstruktionen!?
Publicerat Maj 26, 201015 yr Har beställt en sådan nu får väl se om den funkar Hur har den fungerat tycker du ?
Publicerat Maj 26, 201015 yr Jag har en sådan. Den funkar perfekt förutom att jag var tvungen att modifiera "hållaren" på ryggen för att kunna öppna och stänga dragkedjan på ett smidigt sätt. Ja ni kommer nog förstå vad jag menar när ni får hem västen om de nu inte gjort om konstruktionen!? Var det mycket pillande att få det att fungera?
Publicerat Maj 26, 201015 yr Var det mycket pillande att få det att fungera? Jag gjorde så att jag snittade upp sömmen på hela ena långsidan av "sändarhållaren" och satte kardborre där ist. Mycke enklare att ta på västen först och sen sätta dit sändaren, iaf på min hund då västen sitter som ett korvskinn... . Sen fastnar det hår i dragkedjan på västen och är betydligt enklare att ta bort när man kan lyfta på "locket".
Publicerat Maj 28, 201015 yr Ett tips,, jag köpte en spår sele som jag satta fast min DC20 i, den har ju en skuvad platta på under sidan som jag tog lös och sen "klämde" jag fast den i selen, sen kan du ta en pett flask kork borra hål i den så du kan trä den över antenen, sen tar du eltejp eller smältlim för att festa korken, ( då går den inte så lätt av,, ) M,V,H Jocke,,
Publicerat Maj 28, 201015 yr Hur har den fungerat tycker du ? Har inte fått hem den än men jag har fått medelat att den ät påväg:)
Publicerat Maj 28, 201015 yr Jag har en sådan. Den funkar perfekt förutom att jag var tvungen att modifiera "hållaren" på ryggen för att kunna öppna och stänga dragkedjan på ett smidigt sätt. Ja ni kommer nog förstå vad jag menar när ni får hem västen om de nu inte gjort om konstruktionen!? Hittade igen den i posten idag och undrar hur i fasiken ska man få in garmin i den Hur jag än vrider och har mig så får jag inte dit den!!!! Västen ser riktigt bra ut och den sitter ganska tajt på Raja, Ingen risk att jag får en fet hund till jakten för då skulle hon inte komma i kostymen:) Ska beställa en väst till tror jag till Kia då hon kommer absolut inte i den men kvalitèn verkar riktigt riktigt bra så bara jag lyckas tråckla ner pejlen i ryggfickan så är det bara att köra på Problemet med dragkedjan borde kunna lösas så att man drar igen dragkedjan en liten bit förbi fickan innan man trär på västen det gick då på Raja nu iaf.... Men jag förstår hur du menar
Publicerat Maj 30, 201015 yr Hittade igen den i posten idag och undrar hur i fasiken ska man få in garmin i den Hur jag än vrider och har mig så får jag inte dit den!!!! Västen ser riktigt bra ut och den sitter ganska tajt på Raja, Ingen risk att jag får en fet hund till jakten för då skulle hon inte komma i kostymen:) Ska beställa en väst till tror jag till Kia då hon kommer absolut inte i den men kvalitèn verkar riktigt riktigt bra så bara jag lyckas tråckla ner pejlen i ryggfickan så är det bara att köra på Problemet med dragkedjan borde kunna lösas så att man drar igen dragkedjan en liten bit förbi fickan innan man trär på västen det gick då på Raja nu iaf.... Men jag förstår hur du menar Har du DC20 el DC30 ( antar DC20)? På Dc20 gör du bara ett hål i toppen på fickan....och är ju naturligtvis mycket smidigare om du har den förbättrade förjängda antennen som går längs efter ryggen på hunden och inte originalet som står upp som en skeppsmast..
Publicerat Maj 30, 201015 yr Har du DC20 el DC30 ( antar DC20)? På Dc20 gör du bara ett hål i toppen på fickan....och är ju naturligtvis mycket smidigare om du har den förbättrade förjängda antennen som går längs efter ryggen på hunden och inte originalet som står upp som en skeppsmast.. Nej jag har DC30 ( ) tänkte ta bort halsbandet från pejlen och montera på en trådantenn istället skruva tillbaka brickan lägga gps antennen mot insidan av den brickan och så krymper jag en tunn krympslang över hela enheten och får på så viss en mycket nätt liten enhet..... Vart får man tag på en trådantenn?