Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
lsjonsson

Vad äter Ni till frukost innan Ni ger Er ut i skogen el. .....................?

Recommended Posts

lsjonsson
190 då är han inte liten har ju en polare som är 190 han är...lång  jo det kan jag ju försöka med.. fast jag brukar ha med mig några äpplen till skolan om jag skulle bli hungrig innan det är lunch

Du vet. Han har fått bra gener från sina föräldrar. Bägge långa. :D

lsjonsson
;D

Haha, och han är även duktig i skolan.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

orjant

Standardfrukost:

2 mackor med skinka (julskinka så här års) och grönsaker, ett kokt ägg och en stor kopp te samt morgontidningen. Det hela avslutas oftas på annan plats med tidningsläsning i lugn och ro. ;)

Favoritfrukosten torde vara bacon och ägg med allt vad det innebär. ;D ;D ;D

lsjonsson
Standardfrukost:

2 mackor med skinka (julskinka så här års) och grönsaker, ett kokt ägg och en stor kopp te samt morgontidningen. Det hela avslutas oftas på annan plats med tidningsläsning i lugn och ro. ;)

Favoritfrukosten torde vara bacon och ägg med allt vad det innebär. ;D ;D ;D

Ytterligare en som har en bra och god mathållning. :D

orjant

Starta en tråd vad folk äter i skogen, då blir du nog mörkrädd. ;) ;) ;)

Fredde_piteå
Han är basketnörd. 190 cm och 82 kg. ;) Det gör ont på dom som står ivägen när han kommer med bollen om dom inte flyttar på sig. :D :D :D :D :D

Brorsan min är också född -91, men än så länge vinner jag i både längd å axelbredd ;)...jag brukar kalla han för Spink unge...just för att han är så spinkig (smal) ;D...kommer brorsan springandes med en boll så tror jag det tar ondast för han själv om han inte flyttar sig :D :D :D jag å brorsan har högt i tak angående vad vi kallar varann och skojjar med varann ;D ;D

partys

En hit är att värma en låda som är ämnad som lunch på jobbet till frukost det står man sig bra på och en kopp kaffe.

Eller te och en par mackor....

jimbolo

:- Hmmmmm!

Jag trodde det var nå allvarligt fel på de norrländska fruntimmer jag skullat äta frukost med! De sa att de inte kunde käka frukost!

??? Anorexi va de första jag börja tänka på då!

Sambon e lika dan men hon har absolut inte Anorexia  ;D

Men nu visar de sig att de finns FLERTALET sådana undantag här  ;D

Va e de för fel  på er?  ;D

Äter man inte massa nattamada efter middagen o har ett rörligt liv (tv-spel räknas inte in  >:( ) är de naturligt att vara svulten som en varg på morgonen!

Hade aldrig hört talas om fenomenet i mina tidigare år o är ändock bara 33.

De e klart att de dagar jag käkat en burgare eller pizza vid 01.00 kan man ju sova till 10 o ta frukost då. Har man tur har sambon lämnat kvar en bit pizza som kan micras :) o sen ett par mackor på de  :P

Jonti

Du är klok som en uggla tror jag, förut satt jag mest och nu är jag bra mycket mer aktiv sen man skaffade gumma och började på gym, då är också magen hungrig om morgonen  ;D

lsjonsson
Starta en tråd vad folk äter i skogen, då blir du nog mörkrädd. ;) ;) ;)

Jag tror inte att Du skrämmer mig. Du kan berätta det här så får jag höra. :D

lsjonsson
Brorsan min är också född -91, men än så länge vinner jag i både längd å axelbredd ;)...jag brukar kalla han för Spink unge...just för att han är så spinkig (smal) ;D...kommer brorsan springandes med en boll så tror jag det tar ondast för han själv om han inte flyttar sig :D :D :D jag å brorsan har högt i tak angående vad vi kallar varann och skojjar med varann ;D ;D

Vi är jämnlånga jag och sonen men inte över axlarna för där tar jag honom än så länge.

Fredde_piteå

Det är som konstigt...vad jag än gör så blir jag inte hungrig om  morgonen...jag äter ca 2 mål mat/dag (lunch och middag) + nån frukt och det verkar räcka bra för mig...försökte börja med frukost ifjol, men efter att ha formligen tvingat i mig en ost macka och ett glas juice, så kom jag fram till: aldrig mer.

tränade lite på gym ifjol också...men inte blev jag hungrig på morgonen för det, nu för tiden är man i stort sett dagligen ute å går med jycken (dock växlar avståndet på turerna mellan 30min och 1,5 tim). men det hjälper inte...

men jag tror att frukost är en vane sak...är man van med frukost så kräver kroppen det, äter man inte frukost så känner kroppen inget behov av det och då blir man således inte hungrig...kan nästan jämföras med tobak ;)

Mvh Fredde

lsjonsson
Det är som konstigt...vad jag än gör så blir jag inte hungrig om  morgonen...jag äter ca 2 mål mat/dag (lunch och middag) + nån frukt och det verkar räcka bra för mig...försökte börja med frukost ifjol, men efter att ha formligen tvingat i mig en ost macka och ett glas juice, så kom jag fram till: aldrig mer.

tränade lite på gym ifjol också...men inte blev jag hungrig på morgonen för det, nu för tiden är man i stort sett dagligen ute å går med jycken (dock växlar avståndet på turerna mellan 30min och 1,5 tim). men det hjälper inte...

men jag tror att frukost är en vane sak...är man van med frukost så kräver kroppen det, äter man inte frukost så känner kroppen inget behov av det och då blir man således inte hungrig...kan nästan jämföras med tobak ;)

Mvh Fredde

Du kan ju varken vara frisk el. rätt funtad. ;)

Fredde_piteå
Du kan ju varken vara frisk el. rätt funtad. ;)

Näää...lååångt ifrån både frisk och rätt funtad ;D ;D ;D

turisten

5 portioner havregrynsgröt med hälften vanliga havregryn och hälften fiberberikade är standardfrukost. Har jag gott om tid slinker några mackor ned också. Hur folk klarar sig utan frukost har jag svårt att förstå. Själv är jag hungrig igen vid 10-tiden trots en stadig frukost.

lsjonsson
Näää...lååångt ifrån både frisk och rätt funtad ;D ;D ;D

Jag förstod det.

;D ;D ;D

Fredde_piteå
Jag förstod det.

;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

orjant
Jag tror inte att Du skrämmer mig. Du kan berätta det här så får jag höra. :D

Flottyrstekt kolbulle (vi pratar att den "badar" i fett), räksalladsdränkt korv med vitt korvbröd, rökt sidfläsk utan synbara köttdetaljer utan nästan endast det vita, härliga fettet gärna stekt så att man kan ta upp vätska (fettet) med bröd efteråt osv.

Jag tror att många av oss anser att vi rör oss mycket mer än vad vi gör när vi är ute på jakt eller är det enda tillfället som vi kan äta vad vi vill utan att frun/flickvän ser oss. ;) ;)

HerrBerg

Vad är det för fel på en kopp espresso som frukost?

lsjonsson
Flottyrstekt kolbulle (vi pratar att den "badar" i fett), räksalladsdränkt korv med vitt korvbröd, rökt sidfläsk utan synbara köttdetaljer utan nästan endast det vita, härliga fettet gärna stekt så att man kan ta upp vätska (fettet) med bröd efteråt osv.

Jag tror att många av oss anser att vi rör oss mycket mer än vad vi gör när vi är ute på jakt eller är det enda tillfället som vi kan äta vad vi vill utan att frun/flickvän ser oss. ;) ;)

Jaha, det låter riktigt gott.

:D :D :D :D :D

Guest Marterius

Normalt två hembakade frallor, med ost eller skinka, och några skivor tomat eller gurka på. Annars en stor tallrik havregrynsgröt, väl saltad (jag håller med gamle General Douglas om att socker på gröt indikerar karaktärsfel  :D) och om jag har riktigt gott om tid så blir det bacon och ägg - i synnerhet till söndagsfrukost. Svart kaffe (Zoega Mollbergs) samt juice eller mjölk.

Kan också notera att gröt mättar bra för stunden men man blir tokhungrig till lunch efter bara gröt...

Börjar bli hungrig här, dags för lunch...  8)

Hylsan

Tja, inte brukar jag äta ngt exakt direkt på morgon utan tar en smörgås på stående fot och kaffe om det

blir över efter termosen blivit full!

Normalt tar jag en smörgås å kaffeskvätt när hund fått upp...

Perra

Jag brukar försöka tvinga mig själv att äta nåt, finns det matrester kvar brukar jag äta det. Finns få saker som man står sig så bra på som köttfärssås och spaghetti. Tyvärr är det nog mer regel än undantag att det blir snus och kaffe till frukost och sedan mackor i skogen.