Publicerat Januari 7, 201016 yr Kriterierna:-Ett så kort vapen som överhuvud taget är möjligt (för promenaderna i ris och snår). -Ett vapen med plastkolv (vikt före utseende). -Ett vapen i kalibern .308W. -Ett vapen med löst magasin. -En ljudlös vapenrem. -Ett rödpunktsikte (Jag har skjutit med konans sikten som sitter på AK4:orna och tror det skulle fungera utmärkt) Kan du leva med en laminatstock så är Merkel KR1 Tracking ett bra val. Endast 2,8 kg och 91.5 cm lång. Annars väger standardversionen med trästock endast 2,9 kg 98 - 102 cm. Merkel KR1 Tracking Ett alternativ till Aimpointen är Docter Docter
Publicerat Januari 7, 201016 yr Japp, ska alltså hitta en handlare som har både Browning X-bolt, sako 85 och kanske någon annan. Jag är inte speciellt förtjust i den raka repeteringen hos blasern så den utgår. Var tveksam till den också i början, men ruggigt vad snabbt man kan avfyra flera skott i följd vid behov och ändå behålla fokus på målet, vi gjorde en liten test i sommras under en skjutövning, stående 100m vildsvins figur, blev utmanad att kunna skjuta 4 skott innan utmanaren skjutit 2 skott, det gick och alla träff! i vittnens närvaro skjuter fortare med min blaser än med en AK5 med rödpunkt stående skytte. Plocka ut lite av varje och prova dig fram, ska man lägga ut ett gäng tusenlappar på en bössa så är det inte kul att ångra sig efter ett tag.
Publicerat Januari 14, 201016 yr Författare Då har man lagt in en order på en Sako 85 finnlight i 308W. Tackar allihopa här på forumet med hjälp. Så nu ska man bara kränga Winchestern...
Publicerat Februari 17, 201016 yr Då har man lagt in en order på en Sako 85 finnlight i 308W. Tackar allihopa här på forumet med hjälp. Så nu ska man bara kränga Winchestern... Trevligt! Grattis!Jag har en exakt likadan. Hängde på en stor Zeisskikare idag och balansen blev ganska bra för en så lätt bössa. Hur lång leveranstid har de?