Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är ditt parti för eller emot vargjakten?

Featured Replies

Publicerat

Aftonblaskan har gjort en undersökning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6380086.ab

För er som inte vill läsa aftonblaskan följer en sammanfattning

C - JA

Licensjakten är inte ett dråpslag utan en början på något riktigt bra för vargen.

M - JA

Rovdjurstrycket har dessutom blivit för starkt i vissa delar av Sverige. Det går inte att isolera vargen

FP - JA

Vi är för vargjakten eftersom vi vill bevara den biologiska mångfalden. I den ingår en livskraftig och jaktbar vargstam

S - JA

I flera års tid har vi talat om att börja förvalta stammen när antalet vargar når upp till delmålet på 210 stycken. Jakt är en del av förvaltningen

MP - NEJ

Vi är inte mot jakt men licensjakt förutsätter en kraftig och frisk vargstam. Det finns inte i Sverige i dag

V - NEJ

– Vi säger definitivt nej till licensjakt på varg

Andreas

Publicerat

Trist att Pravda inte bemödat sig att fråga årets "runner-up" till riksdagen... SD är för en beskattning av vargstammen!

Publicerat

Oj vad Vänsterpartiet hakar upp sig på antalet jägare som är registrerade som vargjägare. Se upp för V och MP glöm nu inte att en röst på S är lika med en röst på V o MP.

Publicerat

Vad ska man rösta på om man inte kan rösta blått då ?

Publicerat

Lila!  :blush:

Blir väl som vanligt en kompromiss. Själv kommer jag dock rösta på någon av de partier som är för vargjakt och landsbygdens fortlevnad.

Publicerat
Lila!  :blush:

Blir väl som vanligt en kompromiss. Själv kommer jag dock rösta på någon av de partier som är för vargjakt och landsbygdens fortlevnad.

Då kan man ju inte rösta blått iaf för enligt dem ska de som är arbetslös flytta till storstäderna och vem tar då hand om villebrådet på landsbygden ????

Jag bara undrar............................

Publicerat

Ni kan väl inte på fullaste allvar mena att ni lägger er röst på ett visst parti som "tycker som ni" i vargfrågan, bara för den anledningen?????

Detta får väl ändå anses vara en ytterst ovesäntlig fråga jämfört med andra....vård, skola, omsorg osv.osv.

Att lägga en röst på tex. (m) för att dom "är för vargjakt" får väl anses vara minst lika korkat som dom som i förra valet la sin röst på piratpartiet för att få ladda hem gratis musik!

Korkskallar!

Publicerat
Ni kan väl inte på fullaste allvar mena att ni lägger er röst på ett visst parti som "tycker som ni" i vargfrågan, bara för den anledningen?????

Detta får väl ändå anses vara en ytterst ovesäntlig fråga jämfört med andra....vård, skola, omsorg osv.osv.

Att lägga en röst på tex. (m) för att dom "är för vargjakt" får väl anses vara minst lika korkat som dom som i förra valet la sin röst på piratpartiet för att få ladda hem gratis musik!

Korkskallar!

med tanke på att dom flesta partier har en liknade bild av vård/omsorg och endast kärnpunkten diffar dom åt så varför inte ?

nu var det just inte för själva nerladdningen utan att tillåta privatmänniskor att samla in info dvs antipiratbyrån

Publicerat

Så länge man inte röstar på SD.

Publicerat

Korkskallar!

Välkommen till Jaktsnack :lol:

Hoppas du förmår att höja nivån på nästa inlägg..

Med tanke på hur tonläget varit i media kring vargjakten så är det uppenbarligen en mänsklig rättighet att vara just "korkad"..

Publicerat

Korkskallar!

Vet inte vad du är ute efter? det är korta citat ur en undersökning som AB gjort, det är väl inget upprop till att rösta i vargfrågan utan hur en del partier tycker i frågan, det finns politiska trådar som man kan följa även på detta forum och där brukar inte en enskild sakfråga vara kärnämnet!

Lägger min röst på det som passar min politiska åskådning bäst och det blir inte för att få gratis toblerone!

Pertan!

Publicerat

Du får ta kontakt med valmyndigheten så de skickar ut blåa röstkort till din valkrets. Sen borde det inte vara några hinder längre :wacko:

Publicerat
Du får ta kontakt med valmyndigheten så de skickar ut blåa röstkort till din valkrets. Sen borde det inte vara några hinder längre ;)

Den var bra :D men jag bäddade ju för den hehe :)

Publicerat
Den var bra ;) men jag bäddade ju för den hehe :)

------------------------

När skall SvJF gå och försvara era medlemmar som just nu "massakreras" i media , hela dagarna i går och i dag så har media lyft fram enbart negativa saker om vargjakten , som faktiskt var väldigt bra utförd , men inte ett ljud har hört från SvJF ...

Ska ni ha era medlemmar kvar i fortsättningen så är dte nog dags att vakna nu och höras i media till jägarnas försvar , det är tyvärr inte alla jägares starka sida att formulera sig i media!

Lokelino

Publicerat
------------------------

När skall SvJF gå och försvara era medlemmar som just nu "massakreras" i media , hela dagarna i går och i dag så har media lyft fram enbart negativa saker om vargjakten , som faktiskt var väldigt bra utförd , men inte ett ljud har hört från SvJF ...

Ska ni ha era medlemmar kvar i fortsättningen så är dte nog dags att vakna nu och höras i media till jägarnas försvar , det är tyvärr inte alla jägares starka sida att formulera sig i media!

Lokelino

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamn...ticle6380033.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6377679.ab

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamn...ticle6379369.ab

Dessutom har Carlgren försvarat jakten.

Jag är inte alls säker på att det bästa för oss är att stå överst på barikaderna.

Det är nog bara positivt att lämna lite spelrum till de politiker som tagit beslutet, LRF, Samerna mfl som i mina ögon har minst lika mycket eller mer än oss jägare att förlora på en allt för stor vargstam. Och att "den svenka vargens fader" träder fram och försvarar jakten säger enligt mig mycket mer än vad vi själva någonsin kan få fram. Hur gärna vi än vill kan vi ju inte framstå som direkt opartiska...

MVH // Henrik

Publicerat

Korkskallar!

Jag lägger min röst på det parti som värnar mest om "mina" frågor. Nr 1 på den listan är en "levande landsbygd" Jag anser dett vara oförenligt med en alltför stark vargstam och kommer därför aldrig lägga någon röst på ett parti som är emot jakt på varg.

Publicerat
Jag lägger min röst på det parti som värnar mest om "mina" frågor. Nr 1 på den listan är en "levande landsbygd" Jag anser dett vara oförenligt med en alltför stark vargstam och kommer därför aldrig lägga någon röst på ett parti som är emot jakt på varg.

bästa inlägget på länge

Publicerat
  • Författare
------------------------

Lokelino

Tycker att SvJF har haft visat sig hyfsat mycket i media tidningar debatt på tv (bla. aktuellt) mm. , att försvara jakten tycker jag inte man ska behöva göra, däremot förklara

så jag tycker du har fel

Andreas

Publicerat
Tycker att SvJF har haft visat sig hyfsat mycket i media tidningar debatt på tv (bla. aktuellt) mm. , att försvara jakten tycker jag inte man ska behöva göra, däremot förklara

så jag tycker du har fel

Andreas

Precis, och det är ju inte den som gapar högst och först som vinner diskutioner, utan den som betänker sina argument och har torrt på fötterna innan truten öppnas, brukar få mest gehör för sin åsikt.

Jag tycker det verkar mer och mer som att gaphalsarna från "jakthatarsidan" får stå där med dumstruten nu. :)

Publicerat
Precis, och det är ju inte den som gapar högst och först som vinner diskutioner, utan den som betänker sina argument och har torrt på fötterna innan truten öppnas, brukar få mest gehör för sin åsikt.

Jag tycker det verkar mer och mer som att gaphalsarna från "jakthatarsidan" får stå där med dumstruten nu. :P

Ja, vi får hoppas det. Men ibland är det så med fundamentalister att det spelar ingen roll vad man argumenterar med eller kommer med för bevis för de "vet" att de har rätt...oavsett... <_<

Vad det gäller höstens val blir det väl svårt för sittande regering att vara kvar vid makten pga alla nedskärningar och det minst sagt taskiga ekonomiska läget vi befinner oss i. (Vad som sedan orsakat detta kan man tvista om i evigheter...) Fast man ska nog inte räkna ut den negativa "Mona-effekten" heller tror jag. Personligen gillar jag INTE "nynazisterna" som kommer utklädda till vanliga människor och värvar missnöjesröster...de är precis lika farliga som veganvänstern med sina minkbefriare... urk för politik säger jag. :P

Publicerat
  • Författare

Kan berätta att jag gick med i facebookgruppen "Om Mona blir stadsminister emigrerar jag" trots den "högersosse" jag är, snacka om att göra sig en björntjänst att välja henne som partiledare - nä min röst får de inte

Blir till att rösta på kalle anka iår, sd skulle jag aldrig någonsin falla mig in att rösta på, brunskjorta är brunskjorta oavsett om de låssas vara rumsrena

Andreas

Publicerat

Jag kommer inte att rösta på ett av de rödgröna iallafall pga vissa orsaker har inget med vargjakten att göra.

Publicerat

någon som vet vad svenskarnas parti föredetta folkfronten tycker om varg då?

Publicerat
Så länge man inte röstar på SD.

helt rätt. då flyr jag landet

Publicerat

Någon som vet hur SD förhåller sig i vargfrågan, för eller mot jakten på varg?