Publicerat Mars 12, 201016 yr Såg en del rådjurs spår som gick ut på sjön där det tidigare vart öppet men va nu fruset. Kanske det kan va nån form av viltvård. Att slå upp isar där djuren vill dricka, för här i Närke tror jag inte att det fryser igen nått mer. Jag ska nog prova ivf, vid bäckar och hålor där djuren gärna går.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Andra rådjuret vi hittar nu. Detta saknade huvud vad är det som varit framme då? Någon som vet? Här är några av kompisarna 7 olika som käkar ärtor havre kross och renpellets
Publicerat Mars 16, 201016 yr Detta saknade huvud vad är det som varit framme då?Någon som vet? Räv ! Plockar med sig mat och gömmer / lagrar till bättre tillfälle.
Publicerat Mars 17, 201016 yr Räv !Plockar med sig mat och gömmer / lagrar till bättre tillfälle. skönt att det inte var katt iallafall. Hoppas inte det var den stora bocken. Det skilde inte så värst mycket mellan sikterna. Men i går kväll så hade man sett bra med vad för skit som helst.
Publicerat September 13, 201015 yr Hittade inget om just Korn men lite intressant läsning hittade jag.Stödutfodring /Lasse Lyfter en gamal tråd! Är det någon som provat att ta tillvara gräsklipp på det sätt som det står om i länken som Lasse lagt in? Varför saltar dom i gräsklippet det gör man ju inte i vanligt ensilage? Är det alldeles för sent att prova att ta tillvara några säckar nu? Om det fungerar bra så tänkte jag se till att gödsla gräsmattan, det är ju ändå frugan som klipper