Publicerat Mars 7, 201511 yr Jag skriver upp laddata och antalet skott genom pipan. Inget mer Med favorit laddningarna på väggen i garaget Jag skriver ned lite laddningar och hur dem skjuter samt fotar en del med mobilen, sparar även tömda krut och kulaskar tills pipan är slut och får då se hur många smällar den tålde
Publicerat Mars 8, 201511 yr Jag har en "liten" excelfil jag för in allt skytte med långhållsriggen. För övriga bössor har jag ett par kolumner i laddloggen (excelfil igen) där jag kan notera hastigheter och träffbilder för att utvärdera laddningar.
Publicerat Mars 8, 201511 yr Break in påbörjad. Kul, den är mycket trevlig att hålla i. Det är en knappt märkbar rekyl utan varesig dämpare eller broms. Ni som sysslar lite med precision, hur bokför ni ert skytte? Vilka data spar ni och hur använder ni er av detta? Vad är det för as till chassi du har om rekylen knappt märks?
Publicerat Mars 8, 201511 yr Författare Vad är det för as till chassi du har om rekylen knappt märks?Vikten med fyllt magasin är runt sex flaskor av mitt favorit riocha.
Publicerat Mars 8, 201511 yr 6mm i en tung rigg och dämpare, hur mycket rekyl kan det bli kvar att tala om?
Publicerat Mars 8, 201511 yr 6mm i en tung rigg och dämpare, hur mycket rekyl kan det bli kvar att tala om? Fast han skrev utan dämp
Publicerat Maj 9, 201511 yr Hej Humlegaard! Hur går det med kikarsiktet? Bu eller bä och vad tycks? Funderar på att byta upp mig i år så hör gärna vad du tycker om tuben
Publicerat Maj 9, 201511 yr Författare Hej Humlegaard! Hur går det med kikarsiktet? Bu eller bä och vad tycks? Funderar på att byta upp mig i år så hör gärna vad du tycker om tuben Hej, jag tycker att detta är en fantastisk kikare. Den är lite nördig med msr men det är ju mitt val.Jag har aldrig haft en bättre kikare. Detta är vad jag tycker och andra tycker säkert att jag har galet fel, så brukar det vara när vi talar om optik. Du får gärna komma och titta i min.
Publicerat Maj 10, 201511 yr Ja det är svårt med såna bedömningar över internet. Ska höra av mig om jag har vägarna förbi, tack ska du ha!