Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Steak & Kidney Pudding

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
No way! De får ta emot girlingar av absolut alla. Bara det sätt som man kokar sönder grönsaker. Det helt sinnessjuka mängden olja man använder. Det fullständiga syraprovet för att avgöra vilken matkultur som står högst görs väl lämpligen genom att se vilken mat folk är beredda att äta.

Engelsmännen tolererar att äta saker som frassarna inte skulle ta i med tång - och frassarna är inte känsliga med vad maten består av. De är noga med hur maten tillagas. En BigMac smakar bra i Frankrike, säljer man en svensk (eller ve och fasa: en amerikansk) BigMac i Frankrike gör man det med livet som insats.

Att engelsmännen använder alla delar av djuret är dock ett tecken på att man har viss nivå av klass. Jag har lammtestiklar i frysen och dessa kommer att kokas in till en aladåb eller liknande vid tillfälle. Kanske vid herrmiddagen Pertan och Hipshot planerar, då de tänker råna mig på all min optik? ;)

Problemet är att alla tror att all Engelsk mat är pubmat. Fish n' chips osv...

England ligger på tredje plats i flest Michelin stjärnor i världen så helt kassa kan de ju inte vara ;)

Dock måste man bo där under en längre tid för att faktiskt få uppleva den otroliga matkultur som döljer sig under ytan, det är inget man lyckas med som turist.

Publicerat
  • Författare
Du vet att du sak hit o grilla i sommar eller hur :D

Korven var super god och baggen (gud förbjude) var minst lika god, det vattnas nästan i munnen redan nu.

O ja den liknade något som var färdigätet ;)

/Lasse

Jorå. Jag kommer och grillar i sommar, det kan jag lova! Älskar att grilla!!! ;)

Publicerat
Jorå. Jag kommer och grillar i sommar, det kan jag lova! Älskar att grilla!!! ;)

;):D :D Är Hipelihop snäll får även han komma o smaka B)

/Lasse

Publicerat

England ligger på tredje plats i flest Michelin stjärnor i världen så helt kassa kan de ju inte vara ;)

Dock måste man bo där under en längre tid för att faktiskt få uppleva den otroliga matkultur som döljer sig under ytan, det är inget man lyckas med som turist.

Men man ser likväl vad engelsmän tolererar att äta när de är utomlands. Jag var på ett all-inclusive-ställe med kvinna och ungar på Cypern i våras. Frassarna blev mer och mer utmärglade för varje dag eftersom de levde på frukt, vin och öl - övrig mat var oätbar (en blanding mellan brittisk och grekisk matkultur - ungefär som ett giftermål mellan Frankenstein och Birgitta Dahl). Engelsmännen var helt entusiastiska över hur bra mat det var på hotellet :ph34r:

Och att det finns en jäkla massa bra restauranter är ju bara ett tecken på att det finns ett enormt uppdämt sug efter bra mat och därmed en god marknad. Den maten som serveras på de brittiska GM-krogarna har man på långvården i Frankrike. B)

Publicerat
  • Författare
Men man ser likväl vad engelsmän tolererar att äta när de är utomlands. Jag var på ett all-inclusive-ställe med kvinna och ungar på Cypern i våras. Frassarna blev mer och mer utmärglade för varje dag eftersom de levde på frukt, vin och öl - övrig mat var oätbar (en blanding mellan brittisk och grekisk matkultur - ungefär som ett giftermål mellan Frankenstein och Birgitta Dahl). Engelsmännen var helt entusiastiska över hur bra mat det var på hotellet :ph34r:

Tja, åker man på en all-inclusive till Cypern (som är det mest vanligaste lågbudgetstället för engelsmän) och tror att maten skall vara bra så har man nog siktat lite fel ;)

Publicerat
Kan fixa i februari kanske. När blåser du igenom skåne?

Månadsskiftet februari/mars.. Och nope, blåser inte igenom skåne.. blir ju lite jobbigt att paddla vidare söderut :D

No way! De får ta emot girlingar av absolut alla.

Ruskigt sant, någon som läst Guillou?

Bara det sätt som man kokar sönder grönsaker.

Iofs inte helt osunt, gör grumligt vatten av eländet och drick som the

Att engelsmännen använder alla delar av djuret är dock ett tecken på att man har viss nivå av klass. Jag har lammtestiklar i frysen och dessa kommer att kokas in till en aladåb eller liknande vid tillfälle. Kanske vid herrmiddagen Pertan och Hipshot planerar, då de tänker råna mig på all min optik? B)

Fan Pertan, verkar som vi får fixa käket själva denna gång.. synd för den där oxsvanssoppan var fan god!

Haggish trodde jag då rå.. hövva!

Fransk normalskolad kock i England torde ha rätt goda möjligheter till jobb således :-)

:ph34r:;)B) Är Hipelihop snäll får även han komma o smaka B)

Hmm fick ett mail idag från din far, han hade tydligen varit i affären med Lille Lars :D

Mvh!