streif 113 Posted January 23, 2010 Author Share Posted January 23, 2010 Bra jobbat! Det här kan ju bli hur bra som helst! Till själva urgröpningen har jag (som är en latmask av klass) brukat använda mig av en stor vevborr med ett mycket vasst träborr-huvud. Nu brukar ju mina ämnen bli schtenhårda pga torkningen, men detta borde ju fungera även på blöta ämnen. Jag borrar ett gäng "brunnar" ca 2-3 cm djupa åt gången. Slipar ofta upp borrkronan för att undvika splittring i träet. Sedan går jag fram med stämjärn och klubba och nöter bort träet mellan, runt och nere i "brunnarna". Man vet ju aldrig riktigt hur träet ser ut där inne så jag går ganska försiktigt fram... Okej. Tack för tipset! Quote Link to post Share on other sites
Kias Husse 862 Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Är det bara björk, eller är det al och sälj oxå Seved Har en kluven Al vril.... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts