Publicerat Januari 22, 201016 yr Författare Hörruduru.. inte snacka skit om säljare nu Snabb lösning är ju att be att få låna den och testskjuta, bilda en egen uppfattning och så är problemet ur världen? =) Heey! självklart! det låter super!
Publicerat Januari 22, 201016 yr En Varmint/target modell av en Mini är toktung och känns lång, jag har iofs inte svårt att se att den skulle kunna skjuta ok men det är ett as att bära på. /Christian
Publicerat Januari 22, 201016 yr Författare En Varmint/target modell av en Mini är toktung och känns lång, jag har iofs inte svårt att se att den skulle kunna skjuta ok men det är ett as att bära på. /Christian 3,85 kg enligt classic... har själv ingen ordentlig uppfattning om huruvida det är tungt att bära runt på eller inte... enda jag kan relatera till är min dotter som jag bär runt på under kvällarna och hon väger 6 kg... hehe...
Publicerat Januari 22, 201016 yr Helt ärligt kändes den bra mycket tyngre där i bunkern hos WB i Stockholm, jag hade lätt gissat på 4,5+ kilo, nej det är inte bara för att jag är klen, det är mycket massa ute i pipänden och det ger en annorlunda upplevelse av balans, längd och förighet. Detta var modellen med tumhålskolv btw så att det inte upstår någon modellförvirring. Nåja skjuter den så skjuter den, men trycket på dem brukar vara tråkigt, den på WB var hemskt rå i alla deltaljer. /Christian
Publicerat Januari 22, 201016 yr men om din kompis riktigt vill och han har en ruger feber så kör hårt ingenting är omöjligt bara dårar sätter gränser
Publicerat Januari 22, 201016 yr men om din kompis riktigt vill och han har en ruger feber så kör hårt ingenting är omöjligt bara dårar sätter gränser +1
Publicerat Januari 22, 201016 yr Det var många experter och mycket tror i den här tråden. Jag har haft en Mini-14 som jag mest köpte för att bevisa att precisionen räcker för jakt. Jag testade en del köpe plugg samt handladdat ut till 200m. Resultat, träffbilder osv finns att beskåda här: http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20...&hilit=Mini Kortfattat kan jag säga att med rätt ammunition så fungerar en original Mini-14 att jaga rådjur med på 200m. Med några små modifieringar som gas buffert av mindre storlek mm så blir den rätt trevlig att skjuta med.
Publicerat Januari 22, 201016 yr Det var många experter och mycket tror i den här tråden.Jag har haft en Mini-14 som jag mest köpte för att bevisa att precisionen räcker för jakt. Jag testade en del köpe plugg samt handladdat ut till 200m. Resultat, träffbilder osv finns att beskåda här: http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20...&hilit=Mini Kortfattat kan jag säga att med rätt ammunition så fungerar en original Mini-14 att jaga rådjur med på 200m. Med några små modifieringar som gas buffert av mindre storlek mm så blir den rätt trevlig att skjuta med. Skönt! Bra att lägga upp lite bevis för alla 'hatare' här . Bra med konkreta bevis, vare sig det är för det bättre eller sämre. Konstruktiv kritik är ju bättre än bara 'fult vapen', har hört att dom sprider som f-n' etc.
Publicerat Januari 22, 201016 yr Författare Ah! trevligt med lite resultat! Nu har jag kollat så mkt på det här vapnet så det är inte utan att jag blitt nyfiken själv! =) får nog ta å besöka WB nästa vecka då...
Publicerat Januari 22, 201016 yr Skönt! Bra att lägga upp lite bevis för alla 'hatare' här . Bra med konkreta bevis, vare sig det är för det bättre eller sämre. Konstruktiv kritik är ju bättre än bara 'fult vapen', har hört att dom sprider som f-n' etc. Men nu är det ju så att det är vad man hört, så då talar man om det om nån frågar =) De allra flesta vapen går att få att skjuta bra om man har tiden och pengarna att lägga på det =) Själv struntar jag i Mini-14 på jaktlicens och tar en AR-15 på sportskyttelicens istället.
Publicerat Januari 22, 201016 yr var inne o hämtade min bössa idag på JG jakt och kände samtidigt på rugern. har faktiskt ändrat mig angående target modellen. Satt riktigt fint om man gav den lite tid (är inte van vid tumhål) och inte farligt tung. hade rekylbroms och laminatkolv med. 10.495 peningar kosta den. den vanliga anser jag otroligt plastig och hemsk! och den kostade 500 mer!!!??? långt och åka kanske, men nått att jämföra med iaf. mvh!