Publicerat Januari 22, 201016 yr Har testat några foderspridare med blandat resultat. Accu feeder väldigt prisvärd kastar bra och lång tid mellan laddningarna av batterierna.bladen på talriken lossnar ibland. American hunter =skräp öser bara rakt ner och dålig batteri .höll ej en månad hos mig.tack och lov föll ett träd rakt ner över den. Ebeerstark kastar okey men loken på sidorna sitter lite löst.Bra batteri ihop med solcellsladdare. Gyttorp har bra kastläng men tiduret håller inte tiden alls.Synd.... Några andra som har testat andra spridare som vill skriva kort om erfarenheter ?
Publicerat Januari 22, 201016 yr Accu Feeder och det är den bästa jag har provat den har aldrig kronglat
Publicerat Januari 22, 201016 yr Accu feeders timer är dålig i övrigt så är spridaren helt ok. Jag håller på att testa Moultrie Pro Magnum Feeder den verkar vara riktigt bra.. /Håkan H
Publicerat Februari 18, 201016 yr Accu Feeder har funkat riktigt bra för mig med, lång batteri tid har den också
Publicerat Februari 18, 201016 yr Jo Accu feeder funkar väl skapligt. Bra batteritid. Kunde väl gärna sprida lite längre, men godkänt ändå. Men timern suger. Min nollställer sig ungefär en gång i veckan. Man blir ju så less.
Publicerat Februari 18, 201016 yr Hallå! Har provat och sett dom flesta och det finns bara en spridare å det är Pfeiffs Feeder,Light och 360 Det är ju som med allt...du får vad du betalar för. Dom e ju dyra men jag/vi har då aldrig haft några problem med dom. Däremot hör man mycke gnäll om andra fabrikat. Mvh
Publicerat Februari 18, 201016 yr Jo Accu feeder funkar väl skapligt. Bra batteritid. Kunde väl gärna sprida lite längre, men godkänt ändå. Men timern suger. Min nollställer sig ungefär en gång i veckan. Man blir ju så less. det är ju inte roligt om man måste ställa om timern en gång i veckan. Jag har kanske haft tur med min, för den har inte krånglat än så länge.
Publicerat Februari 18, 201016 yr Amerikan Hunter Skräp, Batteriet tar slut på någon månad eller två samt kastlängden är skit. Byggt om mina så de kastar längre med gott resultat. Tyvärr tar batteriet slut lika fort i vart fall. /Lasse
Publicerat Februari 18, 201016 yr Remington har funkat riktigt bra för mig, har tre stycken. Fördel tycker jag att man kan använda 12 volts uppladdningsbart fritidsbatteri
Publicerat Februari 18, 201016 yr Har själv två Gyttorp som funkar riktigt bra, Har dock fått begränsa kastlängden så inte grisarna äter över hela riket, de skall käka där jag når dem
Publicerat Februari 19, 201016 yr Håller med föregående talare, "Amerikan vad det nu var den hette men billig som fan för 495 kr" är en riktig skit skridare. Två kompisar har köpt och installerat bara för att sedan köpa ny av annat märke. Själv har jag kört med accufeeder i typ 5 år utan några problem. Pålitlig och ekonomisk i drift. /Johan
Publicerat Februari 19, 201016 yr Fan är det ingen mer än jag som har problem med timern på Accu feeder?
Publicerat Februari 19, 201016 yr American Hunter= Skit Spridningen är kass, det ramlar mer ut än sprids. Batteritiden är ingen höjdare heller. Klockan kan fela på upp till 1 timma när den ska sprida. Kåpan som sitter över klockan är väldigt skör, köp något annat blir mitt råd!
Publicerat Februari 19, 201016 yr Fan är det ingen mer än jag som har problem med timern på Accu feeder? Jo jag har problem med Accu-feederna, hade 15 igång i sommras och det var alltid någon som krånglade. Sen sprider dom lite för kort runt omkring sig tycker jag, i alla fall om man har majs och ärtor. Pfeiff feeder är dom bästa spridarna tycker jag.
Publicerat Februari 19, 201016 yr Fan är det ingen mer än jag som har problem med timern på Accu feeder? Nepp, har du kollat så den sladden som går till timern sitter redigt? jag fick ta och löda lite på den i fästet en gång men sen har den aldrig krånglat.
Publicerat Februari 19, 201016 yr Nepp, har du kollat så den sladden som går till timern sitter redigt? jag fick ta och löda lite på den i fästet en gång men sen har den aldrig krånglat. nej inte nu. Men har fått löda om någon sladd tidigare. Får väl plocka ned skiten igen. Är ju inte så kul precis.
Publicerat Februari 19, 201016 yr nej inte nu. Men har fått löda om någon sladd tidigare. Får väl plocka ned skiten igen. Är ju inte så kul precis. Nej det är inget vidare.. det var ju en gris som lärde sig att ta tag i min spridare och dra sönder den förra året så de flesta sladdar lossnade men jag lödde ihop dom men det har aldrig krabbat sen men jag fick ta och höja den lite så de inte når den
Publicerat Februari 19, 201016 yr Ni som kör Pfeiff Vad blir den praktiska skillnaden mellan Lighten och 360:n? Är 360:n värd merkostnaden (de priser jag har sett är 360:n mer än dubbelt så dyr som Lighten)? MVH Alias
Publicerat Februari 19, 201016 yr Ni som kör PfeiffVad blir den praktiska skillnaden mellan Lighten och 360:n? Är 360:n värd merkostnaden (de priser jag har sett är 360:n mer än dubbelt så dyr som Lighten)? MVH Alias Motoreffekten på 360:n är 90 W och diametern på hålet är 8 cm på den. Motoreffekten på lighten är 20W och diametern på hålet är 4 cm. Om det inte är utfodring i fasanutsättningar så utan till vildsvin så skulle jag ha köpt lighten eftersom att den är billigare. Kolla på www.pfeiff.se
Publicerat Februari 23, 201016 yr Motoreffekten på 360:n är 90 W och diametern på hålet är 8 cm på den.Motoreffekten på lighten är 20W och diametern på hålet är 4 cm. Om det inte är utfodring i fasanutsättningar så utan till vildsvin så skulle jag ha köpt lighten eftersom att den är billigare. Kolla på www.pfeiff.se Jo det var just på Pfeiff.se jag var inne och kollade, men jag blev inte klok på om det skiljde nämnvärt i spridningsdiameter. För min del är det endast aktuellt med gris, men man vill ju ändå få lite spridning på fordret så att grisarna inte står i en klunga på åteln. MVH Alias
Publicerat Februari 23, 201016 yr Fan är det ingen mer än jag som har problem med timern på Accu feeder? Har 2st och den ena har krånglat lite men jag "resetade" den vid ett batteri byte och sen dess har den funkat perfekt! 6 månader sen.
Publicerat Februari 24, 201016 yr Har en Moultree all in one. Inte till vildsvin utan som terapi för mina Linderödssvin. Till det funkar den bra, men jag skulle aldrig hänga den i skogen..... Och varför inte: 1/ den kastar fodret mycket kort sträcka 2/ liten volym, behöver fyllas på ofta Vid lite eftertanke så skulle jag kunna tänka mig att hänga den i skogen om det bara gäller någon vecka eller två. Fördelen är attt den är lätt även när de är fylld med foder samt drivs med vanliga AA-batterier.
Publicerat Februari 24, 201016 yr Fan är det ingen mer än jag som har problem med timern på Accu feeder? Jo som fan... Den farsan har ställer om sig stup i ett, drar sig upp till 3 timmar på en vecka, nollställer sig och dummar sig. Fast nu har han Gyttorp och den är lika störd den. Är ju samma skit fast i annan form.
Publicerat Februari 24, 201016 yr Jo som fan... Den farsan har ställer om sig stup i ett, drar sig upp till 3 timmar på en vecka, nollställer sig och dummar sig. Min nollställer sig och startar om, fast då har ju spridningstiden försvunnit. Fast nu har han Gyttorp och den är lika störd den. Är ju samma skit fast i annan form. Har väl inte tittat jättenoga på den, men det är väl samma spridare fast ommärkt?