Publicerat April 7, 201016 yr Författare Köpte en dsf-feeder från Hylte lantmän . Den fick bara testas en gång innan trädet den satt på gav upp vilket gjorde att spridaren gick sönder.Lyckades få ihop den så att allt fungerade.Då jag ringer får man alltid bra hjälp och fick hänvisning till team jakt .Dessa lovade att fixa fram delarna direkt Detta gör att man gärna handlar där igen.Spridningen var bättre än accu-feeder och inte samma spill då den har vingar på talriken.Tycker faktiskt att den var bättre än eberstark och mycket billigare.Får se hur länge batteriet håller.......
Publicerat Juni 28, 201016 yr Min ena spridare har fuckat upp sig i klockan o nu har jag ingen aning om hur faan jag justerar tiden på den. Någon som har koll? Amerikan hunter men digital klocka... //
Publicerat Juni 29, 201016 yr Jo det var just på Pfeiff.se jag var inne och kollade, men jag blev inte klok på om det skiljde nämnvärt i spridningsdiameter. För min del är det endast aktuellt med gris, men man vill ju ändå få lite spridning på fordret så att grisarna inte står i en klunga på åteln.MVH Alias Har inte koll på de olika spridningsdiametrarna men den stora spridaren kan du köra i vad som helst i princip... den tar orrensad spannmål och tål om det ligger lite halm och annat skräp, klumpar mm.
Publicerat Juni 29, 201016 yr Jag kör med Genzos och den funkar fint än så länge. Peppar peppar osv. EDIT. Jävla pisspridare.
Publicerat Juni 29, 201016 yr Vi har tre foderplatser på vår mark. vi körde en mer traditionell variant i början dvs. en tunna med hål i botten så att grisarna fick själva försöka få ut fodret. Vi har sedan dess provat både Accu- feeder utan större framgång. Plattan som kastar iväg fodret lossnade hela tiden. Samma problem upplever vi med Gyttorps och därtill att timern inte fungerar. En annan sak som jag uppmärksammat är att i Sthlm på jaktbutikerna kostar Gyttorps spridare 595 kr medans på många andra platser så kostar den 995 kr..?! Ska man satsa på att sprida foder med automatik anser jag med min erfarenhet att man bör köpa något som är dyrt och håller vad de lovar tex. Pfeiffs. Annars räcker det gott och väl med den "traditionella" tunnan.
Publicerat September 11, 201015 yr Accu feeders timer är dålig i övrigt så är spridaren helt ok.Jag håller på att testa Moultrie Pro Magnum Feeder den verkar vara riktigt bra.. /Håkan H Hej. Har du testat och vet om den verkar vara ok? Mvh//Matte.
Publicerat Juli 3, 201115 yr Författare Har testat team jakts power feeder och dsf feeder med gott resultat! Powern är lite sämre i batteritid beroende på solcellerna får mkt sol eller ej. Fjärrkontrollen är utmärkt.dsf lite sämre spridning men håller bra med batteri!
Publicerat Augusti 15, 201115 yr Amerikan Hunter Skräp, Batteriet tar slut på någon månad eller två samt kastlängden är skit. Byggt om mina så de kastar längre med gott resultat. Tyvärr tar batteriet slut lika fort i vart fall. /Lasse Hej, hur byggd du om dem? (Har 2st.) Var det krångligt?
Publicerat Augusti 15, 201115 yr Kör med 12V från wildboars, vet ej vad den heter. Kastar nästan för långt i full effekt. Håller tiden, aldrig pajat. Enda minus är att kontakterna från batteriet till motorn är i lodrät position, trillar vid vibrationerna. Satte mina med lite puttymassa till slut. Batteritiden på 12V är MKT lång... typ hela hösten, vintern och sen ladda lite just in case
Publicerat Augusti 23, 201115 yr Behöver en foderspridare rätt så snart, vilken ska jag köpa? Majs tänkte jag kasta ut ett par gånger om dagen.
Publicerat Augusti 23, 201115 yr Författare Behöver en foderspridare rätt så snart, vilken ska jag köpa? Majs tänkte jag kasta ut ett par gånger om dagen. Jag skulle köpa dsf spridaren ! Billig och bra spridning med bra batteritid.
Publicerat Augusti 23, 201115 yr Vi har kört Pfeiff i drygt ett år nu. Sprider riktigt riktigt bra. Dock fungerar vissa knappar på timern dåligt, ibland inte alls. Väldigt tråkigt på en så pass dyr spridare. Skulle vi köpa ännu en skulle det nog trots allt blir en Pfeiff till, spridningseffekten och driftsäkerheten gör den till mitt första hands val.
Publicerat Augusti 24, 201115 yr http://www.lundhs.com/digital-smart-feeder-p-29-c-119.aspx Menar du denna?
Publicerat Augusti 24, 201115 yr Jag skulle köpa dsf spridaren ! Billig och bra spridning med bra batteritid. Är det den nya modellen av accufeeder?
Publicerat Augusti 24, 201115 yr http://www.wildboars.se/product.html/foderspridarpaket-12-volt?category_id=28 Där är länken, som jag sa rel billigt, 12V batteri mot 6V som du får byta titt som tätt eller ladda... vi är iaf nöjda med dessa. Vet att ngn på sidan hade ett lager till salu...