Publicerat Februari 1, 201016 yr Du har koll du, fast det var en annan blaska.. /Må Kan ju vara jaktjournalen med.... /T
Publicerat Februari 1, 201016 yr 307W måste ju vara mumma i en kombi. Samma kulor och laddverktyg som till 308W, bara hylshållaren som skiljer. Skitenkelt m a o. Pmt : Det kryllar ju inte av kombis med 307W på kulpipan precis. Är det att göra plats för flänsen i patronläget och på urdragaren som är ingreppet, eller blir det mer mickel också ? Finns det nån smed som är fäig att göra ett sånt jobb i riket ?
Publicerat Februari 1, 201016 yr Författare Kul att så många deltar i tråden! Nu börjar man ju fundera om på kaliber val, rent spontant känner jag väll att en 8*57 jrs låter mer intressant. tack för era synpunkter. Mikael
Publicerat Februari 1, 201016 yr Gör inte Mirouku dessa kombibössor med? Rätt säker på att jag stått på pass med dylik försedd med enbart öppna riktmedel dvs gick att träffa en lerduva på 50 meter med i princip vad som helst. Mvh!
Publicerat Februari 1, 201016 yr 307W måste ju vara mumma i en kombi.Samma kulor och laddverktyg som till 308W, bara hylshållaren som skiljer. Skitenkelt m a o. Pmt : Det kryllar ju inte av kombis med 307W på kulpipan precis. Är det att göra plats för flänsen i patronläget och på urdragaren som är ingreppet, eller blir det mer mickel också ? Finns det nån smed som är fäig att göra ett sånt jobb i riket ? De flesta gjordes av Winchester/Kodensha mig veterligen, jag har provat en jäkla kul dubbelstudsare från Win med..... Det är inget speciellt komplicerat egentligen, vilken smed som helst med en hylsritning och en fräs är kapabel att göra ingreppet. /T
Publicerat Februari 1, 201016 yr Gör inte Mirouku dessa kombibössor med? Rätt säker på att jag stått på pass med dylik försedd med enbart öppna riktmedel dvs gick att träffa en lerduva på 50 meter med i princip vad som helst. Mvh! Har gjort, tror inte de för dem längre. Men det är liksom resten av deras produktion bra bössor.... /T
Publicerat Februari 2, 201016 yr De flesta gjordes av Winchester/Kodensha mig veterligen, jag har provat en jäkla kul dubbelstudsare från Win med.....Det är inget speciellt komplicerat egentligen, vilken smed som helst med en hylsritning och en fräs är kapabel att göra ingreppet. /T Okej, tackar.