Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rifles Only i sverige

Featured Replies

Publicerat
http://www.riflesonly.com/

Han har frågat om bana på 1km så du kan ju utesluta pistol ^_^

åfan trodde det var luftgevär :P

att det var gevär tog jag på namnet men om det var taktiskt skytte eller jaktskytte var väl den egentliga frågan :P

Publicerat
åfan trodde det var luftgevär ^_^

att det var gevär tog jag på namnet men om det var taktiskt skytte eller jaktskytte var väl den egentliga frågan :P

Hehe hoppas på blandat, och att priset på kursen stannar runt 10tkr, helt klart intressant

Publicerat
Hehe hoppas på blandat, och att priset på kursen stannar runt 10tkr, helt klart intressant

jo intressant är det men tyvärr fördyrt för mej dels kursen transporten ammon lämpligt vapen lämpligt sikte hamnar ju lätt på runt 70 k för allt

Publicerat
Angående priset så är det väl så att om man är en av de bästa så kan man ta betalt därefter.

Sen är förstås prisnivån rätt "saftig" med "svenska mått" mätt. 15000 i kurs + ta sig till norra Sverige + ledighet från jobb + all ammo = ganska mycket pengar. Men är man väldigt seriös med sitt skytte så kan det nog mycket väl vara värt kostnaden.

Bjud på kursen så får du bo i min friggebod ^_^

Publicerat
Bjud på kursen så får du bo i min friggebod :D

Är det detta som kallas "ett erbjudande för gott för att motstå"? ;)

Publicerat
Är det detta som kallas "ett erbjudande för gott för att motstå"? :)

Kan slänga in en portion palt i dealen :)

Publicerat
Kan slänga in en portion palt i dealen :)

Palten kan ni behålla där upp era skoteråkande nötter! :)

Publicerat
  • Författare

Detta gick ju inge bra. Fick priserna vad det skulle vara för kurskostnad per dag och det låg på 2000 dollar och kursen för militären skulle behöva vara minst 5 dagar och för jägare minst 3.

Militären kunde inte ta den kostnaden eftersom deras budget inte tålde den kostnaden och det kan jag förstå för det blev närmare 100 000:-.

Detta innebär att det inte blir någonting detta år skulle jag tro eftersom man måste hitta 15st som är villiga att satsa de pengar som det kommer kosta.

En enkel uträkning för kostnaderna ser ut såhär.

15100:- kurskostnad per dag

7000:- resa tur och retur per person

1000:- boende per person och dag

Om deltagarantalet var över 12st skulle de behöva vara 4st från Rifles Only vilket blir 28 000:- i resa. Kurskostnad för 5 dagar blir 75500:- och boendet blir 20 000:-. Detta blir en summa på 123 500:-. Är man då 15st så blir det 8233:- per person, inte så farligt.

Problemet är att hitta dessa 15 personer och få till bana m.m. Jag kommer inte släppa detta utan jag ska försöka intressera så många jag kan och förhoppningsvis går det att få ihop inom något år.

Publicerat

Tjena

Denna kurs är jag klart intresserad av, vet nog ett par 3-4 till som kan tänka sig att åka! B)

Publicerat
  • Författare
Tjena

Denna kurs är jag klart intresserad av, vet nog ett par 3-4 till som kan tänka sig att åka! :wub:

Menar du att åka till RO eller att de ska komma hit?

Publicerat
Menar du att åka till RO eller att de ska komma hit?

Om de kommer hit, någon gång! :wub:

Publicerat
  • Författare
Om de kommer hit, någon gång! ;)

Ja förhoppningsvis ska det bli någon gång. Du kan ju alltid försöka hitta lite intresserade. Är man 15 st så landar det ju på ca

8000:- för allt med deras resor och sånt.

Publicerat
Ja förhoppningsvis ska det bli någon gång. Du kan ju alltid försöka hitta lite intresserade. Är man 15 st så landar det ju på ca

8000:- för allt med deras resor och sånt.

Då börjar det ju bli överkomligt :rolleyes: Tror nog om du får ihop så många så kommer det nog ett par till av bara farten och då kapas ju kostnaden ytterligare.

Publicerat

Gör en seriös omröstning då?

Publicerat

8000 är en helt ok kostnad för den kursen anser jag.

Publicerat
  • Författare
Gör en seriös omröstning då?

Ser man intresset i tråden så är det ju ganska litet. Det är inte bara och göra en omröstning och sen säga åt dom att komma hit. Man måste ha bindande anmälan och även fixa bana helt säkert annars kanske man står där själv och är skyldigt RO 130 000:-

Jag är ju ganska säker att det inte blir detta år eftersom de har ganska fullt schema.

Publicerat

Nej visst men gör en omröstning, se hur många som är intresserad, ta en avgift på xantal tusen vid anmälan ?

Publicerat

Jag kan väl säga att om det skulle bli iår går det bort för min del, både ekonomiskt och för att jag känner att jag har mycket mer grund att lära mig och många timmar på skjutbanan innan jag tror att jag kan ta till mig nog för att motivera kostnaden!

Men längre fram så kanske =)

Publicerat
Ser man intresset i tråden så är det ju ganska litet. Det är inte bara och göra en omröstning och sen säga åt dom att komma hit. Man måste ha bindande anmälan och även fixa bana helt säkert annars kanske man står där själv och är skyldigt RO 130 000:-

Jag är ju ganska säker att det inte blir detta år eftersom de har ganska fullt schema.

Hett tips är att skapa en förening och ta in medlemsavgifter (=kostnad för anmälan) och stänga ned föreningen om den inte har fått ihop tillräckligt med pengar inom 2 år, typ. Om det görs delar man tillbaka pengarna till medlemmarna. Det blir en kostnad för att öppna PG-konto mm men det får du nog ta själv till att börja med, dina kostnader får du sedan ersätta ur föreningens kassa.

Publicerat
  • Författare

Det kommer ju vara en bindande anmälan men om det är jag som är arrangör låter jag vara osagt eftersom det kan bli enorma problem när man som privatperson ska börja dribbla med andras pengar.

Men vi får se hur det går och jag ska undersöka lite löst vilka vägar det finns att gå för att få till någon utbildning.