Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vildsvinsmässa

Featured Replies

Publicerat

http://www.vildsvinsmassan.se

I Nordvästra skåne

ngn som ska dit ?

• Svar 70
  • Visningar 11,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
http://www.vildsvinsmassan.se

I Nordvästra skåne

ngn som ska dit ?

Blir nog så ja!

Publicerat

Hmm nu var man ju sugen på en road-tripp, har väll ca 50-60mil att köra men det kan det ju vara värt :D tåls att tänka på

Publicerat
Hmm nu var man ju sugen på en road-tripp, har väll ca 50-60mil att köra men det kan det ju vara värt :D tåls att tänka på

Jag tror det är värt de :D

Publicerat

Jodå det blir nog en runda dit skulle jag tro.

MVH/Jocke

Publicerat

Var lite brydd över att vildsvinsbutiken inte skulle till mässan så jag kollade deras hemsida och det var en besynnerlig läsning jag hittade där.

Tydligen, enligt personalen på vildsvinsbutiken, så skall någon annan aktör i branchen har mutat sig till ensamrätt eller liknande på mässan för att vildsvinsbutiken inte skulle få komma dit???

Helmysko...

Känns inte direkt som någon seriös arrangör om det har gått till på detta viset.

Publicerat
  • Författare
Var lite brydd över att vildsvinsbutiken inte skulle till mässan så jag kollade deras hemsida och det var en besynnerlig läsning jag hittade där.

Tydligen, enligt personalen på vildsvinsbutiken, så skall någon annan aktör i branchen har mutat sig till ensamrätt eller liknande på mässan för att vildsvinsbutiken inte skulle få komma dit???

Helmysko...

Känns inte direkt som någon seriös arrangör om det har gått till på detta viset.

aj aj de där låter ju skit

har ju vissa aningar vem det kan vara

Publicerat
aj aj de där låter ju skit

har ju vissa aningar vem det kan vara

Jag har mina starka aningar jag också!!

Funderar skarpt på att åka dit, för mässan är bara ca 5 mil härifrån.

Publicerat

Ska undvika rakhyveln in i det sista med sitt kinajunk.

Nää, såhär får det inte gå till. Tur att det kommer seriösa utställare

Emailade mässarrangören och frågade vad som pågår egentligen.

Publicerat

Ser inget konstigt alls med det, så är det ju överallt, även inom bageribranchen ger du ju vissa rebatter till handlare för att få ett visst hörn eller en viss kampanj för att konkurera med andra aktörer.

att en arrangör till en MÄSSA låter ett företag gå före ett annat företag ser jag inte heller som någonting konstigt? Jag hade gjort exakt samma sak om jag vore arrangör, har jag en som vill hyra x-antal kvadratmeters yta (vi kallar honnom Begnt kinajunk) och har som krav att Bosse-hemmapulare inte ska få ställa ut har jag 2 val.

1 låta Bosse-hemmapulare ställa ut och mista Begnt kinajunk, eller ..

2 låta Begnt kinajunk ställa ut och miste Bosse-hemmapulare

vem av dessa två som betalat mest låter jag ställa ut ... jävligt enkelt. Mig vetligt har en arrangör fulla rättigheter att välja och vraka vilka som ska få ställa ut..

Däremot tycker jag det är lågt av vs-butiken att gnälla på sin hemsida, även om de inte skriver det rakt ut vet alla vem det gäller. Speciellt när de hängt ut varandra tidigare så är detta enligt mig bara ett yttligare lågvattenmärke.

angående kommentaren

Ska undvika rakhyveln in i det sista med sitt kinajunk.
så är väl inte vs-butiken bättre?? Eberstark är precis samma j-vla rappel

Andreas - Nej, jag är inte avlönad av "den onde butiken" eller ens handlar där speciellt ofta, men den gånger jag gjort det har jag alltid blivit bra bemött och servicen har varit oklanderlig. Däremot är jag allergisk mot skitsnack från aktörer och bojkottar härmed vs-butiken

Publicerat
Ser inget konstigt alls med det, så är det ju överallt, även inom bageribranchen ger du ju vissa rebatter till handlare för att få ett visst hörn eller en viss kampanj för att konkurera med andra aktörer.

att en arrangör till en MÄSSA låter ett företag gå före ett annat företag ser jag inte heller som någonting konstigt? Jag hade gjort exakt samma sak om jag vore arrangör, har jag en som vill hyra x-antal kvadratmeters yta (vi kallar honnom Begnt kinajunk) och har som krav att Bosse-hemmapulare inte ska få ställa ut har jag 2 val.

vem av dessa två som betalat mest låter jag ställa ut ... jävligt enkelt. Mig vetligt har en arrangör fulla rättigheter att välja och vraka vilka som ska få ställa ut..

Fast om man läser "Utställare-infon" på vildsvinsmässans hemsida så står det följande:

Vem vänder sig mässan till?

Mässan är öppen för alla och räknas locka såväl privatpersoner som föreningar, organisationer och företag.

Det du resonerar i gäller väl inte termen alla...

Jag tycker fortfarande det hela är lite mysko men det är min åsikt.

Publicerat

Det här låter riktigt illa.. och konstigt. Det ligger i mässarrangörens intresse att ha många utställare för det ger konkurrens och fler mässbesökare. Mässa innebär bra affärer så jag tycker nog att den som är utestängd har all rätt i världen att gnälla om det.

Publicerat

Tycker det verkar som allt som oftast är synd om Vildsvinsbutiken... ? Man reggar företagsnamn som är likande konkurrenters namn, man polisanmäler hit och dit och så en sån här grej.

Ingen som reflekterat att det kanske bara är en sida av myntet man ser?

Oavsett hur saker och ting ligger till så den dagen man ägnar mer tid åt vad andra gör än vad man själv gör, så är man nog lite på fallrepet.. :/

Publicerat

Är väl ändå så att en arrangör måste väl själva få bestämma vilka som får komma. För att t.ex slippa oseriösa aktörer på mässan. (nu har jag inte sagt att det är så i detta fallet)

Men om ni är intresserade så kan ni ju kolla upp med Mässarrangören varför inte Vildsvinsburtiken finns med.

Publicerat

Blir nog att man besöker mässan med eller utan Vildsvins butiken, men jävligt tråkigt om dom inte skulle dyka upp där.

Vad jag förstod när man läste på hemsidan(mässan) så var det fritt fram att söka mässmonter för vem som helst???

Publicerat
  • Författare

Däremot tycker jag det är lågt av vs-butiken att gnälla på sin hemsida, även om de inte skriver det rakt ut vet alla vem det gäller. Speciellt när de hängt ut varandra tidigare så är detta enligt mig bara ett yttligare lågvattenmärke.

angående kommentaren så är väl inte vs-butiken bättre?? Eberstark är precis samma j-vla rappel

Andreas - Nej, jag är inte avlönad av "den onde butiken" eller ens handlar där speciellt ofta, men den gånger jag gjort det har jag alltid blivit bra bemött och servicen har varit oklanderlig. Däremot är jag allergisk mot skitsnack från aktörer och bojkottar härmed vs-butiken

En mässarrangör som hellre ta mutor för ett företag för att hålla bort ett annat känns ju inte rätt, hur kan du se att det gynnar konsumenterna ?

Jag själv står på lite mässor ibland och det e väll bara sund konkurrens att konkurerande (stavning) företag e på plats för då får man slipa till erbjudanden till kunderna.

Och varför vs butiken "gnäller" är väll för att de står på hemsidan att alla är välkommna men det e ju felaktigt .

Publicerat
angående kommentaren så är väl inte vs-butiken bättre?? Eberstark är precis samma j-vla rappel

Är ju pest eller kolera båda två. Poängen var att jag respekterar vs en gnutta om inte dem kör med samma

slag under bältet som rakhyveln.

Mässarrangören ser ju på det ekonomiskt men jag tycker ändå inte att man det är rätt emot oss kunder att

utställarna ska kunna köpa ut varandra. Som kund är det skit och jag vill kunna välja vilken butiks monter

jag vill hänga på, även om det gäller vilket skit som helst i detta fallet.

Mässarrangören är ju också en liten hypokrit om det står att alla utställare är välkomna osv osv

Publicerat
Är ju pest eller kolera båda två. Poängen var att jag respekterar vs en gnutta om inte dem kör med samma

slag under bältet som rakhyveln.

Mässarrangören ser ju på det ekonomiskt men jag tycker ändå inte att man det är rätt emot oss kunder att

utställarna ska kunna köpa ut varandra. Som kund är det skit och jag vill kunna välja vilken butiks monter

jag vill hänga på, även om det gäller vilket skit som helst i detta fallet.

Mässarrangören är ju också en liten hypokrit om det står att alla utställare är välkomna osv osv

Tjänar inte mässarrangören mer pengar på att ha två stycken utställare som betalar fullt pris än en som köpt ut den andre? Kunderna borde blir mer glada när de finns mer att kolla på. (iaf jag)

-enda fallet jag skulle ta bort en utställare är om jag vet att dom är riktigt oseriösa

Publicerat

Tycker nog att ni kan lugna ner er med anklagelser om mutor osv om ni inte har mer än ett rykte att komma med.

Publicerat

Efter att ha läst på vildsvinsbutikens hemsida om det hela,,,,, så nej. Om detta stämmer så är det ju helt oseriöst. Jag har handlat på vildsvinsbutiken många år och upplever dom som seriösa.

Skall man gå på mässa så vill man väl ha många utställare att gå runt bland och då speciellt dom som just håller på med det mässan skall handla om, vildsvin och vildsvins jakt. Det slutar säkert med en bur där det står ett stackars vildsvin att titta på och en korvförsäljare skulle jag tro. För att locka folk måste en sådan mässa åtminstående komma upp till en tiondel av vad jakt och fiskemässan i Bosjökloster är.

Publicerat
Efter att ha läst på vildsvinsbutikens hemsida om det hela,,,,, så nej. Om detta stämmer så är det ju helt oseriöst. Jag har handlat på vildsvinsbutiken många år och upplever dom som seriösa.

Skall man gå på mässa så vill man väl ha många utställare att gå runt bland och då speciellt dom som just håller på med det mässan skall handla om, vildsvin och vildsvins jakt. Det slutar säkert med en bur där det står ett stackars vildsvin att titta på och en korvförsäljare skulle jag tro. För att locka folk måste en sådan mässa åtminstående komma upp till en tiondel av vad jakt och fiskemässan i Bosjökloster är.

Beredd att hålla med dig fullt ut där!

Publicerat
Tycker nog att ni kan lugna ner er med anklagelser om mutor osv om ni inte har mer än ett rykte att komma med.

Jag är inte heller mycket för rykten, på internet dessutom, så jag emailade mässarrangören och frågade. Inget svar än

Publicerat

Men vad tusan!

Det behöver inte ens vara någon "muta" det kanske bara är så att "den onda butiken" meddelat att de inte kommer att delta i mässan om vs kommer dit pga allt tidigare groll och polisanmälningar mellan företagen.

då har arrangören valt den "onde butiken" före vs

Att sen vs drar stora växlar av en grej är inte första gången

Andreas

Publicerat

Då kan jag berätta att jag hört hela det inspelade bandet mellan Vildsvinsbutiken och mässarrangören!!! Detta gör att jag absolut INTE kommer att besöka mässan. Det handlar om mutor rakt igenom!

Tyvärr vill jag inte lägga upp bandet på forumet, men de som är intresserade kan få ta del av det genom att PMa mig.

Publicerat
Då kan jag berätta att jag hört hela det inspelade bandet mellan Vildsvinsbutiken och mässarrangören!!! Detta gör att jag absolut INTE kommer att besöka mässan. Det handlar om mutor rakt igenom!

Tyvärr vill jag inte lägga upp bandet på forumet, men de som är intresserade kan få ta del av det genom att PMa mig.

Ja då var det sant, då kan dom ta sin mässa och stoppa upp någonstanns. Blä för sånt B)