Publicerat Februari 7, 201016 yr Jag tycker det luktar lite skunk men eftersom jag inte lyssnat på bandet så undrar man ju...och ändå mer undrar man eftersom det finns ett inspelat band med mässarrangören och vildsvinsbutiken?!!? Arrangören kan ju inte vara för smart om de erkänner mutor från [mod edit: vi skriver inte spekulativ vilket företag det kan handla om] när de pratar med vildsvinsbutiken!!! Hur korkad får man bli? En annan sak är att jag länge undrat vem som är värst av de båda... De pikar ju varandra hela tiden i sina annonser på Blocket. Känns så lågt att man måste hacka på en annan butik och försöka visa att man själv är "bäst"...nåja, det är inte mitt bekymmer och jag har inte varit i kontakt med någon av firmorna men de har båda informativa och bra hemsidor tycker jag. Vore nog läge med en tråd om de båda kombatanterna där folk fick skriva av sig, fast den skulle säkert spåra ur då de butikerna skulle logga in under bulvannamn och anmäla varandra för förtal osv... Mässan kan ju knappast stå och falla med ena butikens frånvaro tycker jag. Det är ju andra handlare där också, plus föreningar och grossister/tillverkare. Kan ju vara intressant med föredrag osv. Jag tycker det verkar vara en intressant mässa och funderar på att åka dit men troligen är jag väl för slö...allt man vill veta finns ju här på nätet och butiker finns på närmare håll. Om nu ingen vill samåka från Kristianstad? Edit: Oj, jag visste inte att man inte fick skriva så så det är bra att det ändrades. Tack! Kom på en annan sak; Om jag som arrangör av en mässa skulle få krav från en firma att de inte kommer pga allt skit som varit historiskt mellan företagen så skulle jag kanske också ha sagt att "ni får komma men inte de"...typ. Man får ju fråga sig hur trevlig mässan skulle bli om de båda stod bredvid varandra? Skulle de stå och skrika, göra mer eller mindre falska anklagelser och komma med påhopp? Hur rolig skulle den mässan vara att gå på? Det skulle bli väldigt otrevlig stämning tror jag. Meningen med en mässa är väl att gå och kika på saker och ha det trevligt i en miljö där alla är glada?!
Publicerat Februari 7, 201016 yr Jag tycker det luktar lite skunk men eftersom jag inte lyssnat på bandet så undrar man ju...och ändå mer undrar man eftersom det finns ett inspelat band med mässarrangören och vildsvinsbutiken?!!? Arrangören kan ju inte vara för smart om de erkänner mutor från [mod edit: vi skriver inte spekulativ vilket företag det kan handla om] när de pratar med vildsvinsbutiken!!! Hur korkad får man bli? En annan sak är att jag länge undrat vem som är värst av de båda... De pikar ju varandra hela tiden i sina annonser på Blocket. Känns så lågt att man måste hacka på en annan butik och försöka visa att man själv är "bäst"...nåja, det är inte mitt bekymmer och jag har inte varit i kontakt med någon av firmorna men de har båda informativa och bra hemsidor tycker jag. Vore nog läge med en tråd om de båda kombatanterna där folk fick skriva av sig, fast den skulle säkert spåra ur då de butikerna skulle logga in under bulvannamn och anmäla varandra för förtal osv... Mässan kan ju knappast stå och falla med ena butikens frånvaro tycker jag. Det är ju andra handlare där också, plus föreningar och grossister/tillverkare. Kan ju vara intressant med föredrag osv. Jag tycker det verkar vara en intressant mässa och funderar på att åka dit men troligen är jag väl för slö...allt man vill veta finns ju här på nätet och butiker finns på närmare håll. Om nu ingen vill samåka från Kristianstad? Edit: Oj, jag visste inte att man inte fick skriva så så det är bra att det ändrades. Tack! Kom på en annan sak; Om jag som arrangör av en mässa skulle få krav från en firma att de inte kommer pga allt skit som varit historiskt mellan företagen så skulle jag kanske också ha sagt att "ni får komma men inte de"...typ. Man får ju fråga sig hur trevlig mässan skulle bli om de båda stod bredvid varandra? Skulle de stå och skrika, göra mer eller mindre falska anklagelser och komma med påhopp? Hur rolig skulle den mässan vara att gå på? Det skulle bli väldigt otrevlig stämning tror jag. Meningen med en mässa är väl att gå och kika på saker och ha det trevligt i en miljö där alla är glada?! +1000000000
Publicerat Februari 7, 201016 yr Författare Så då har man lyssnat på bandet och det stämmer alltså vad man trott Och det är inga "rykten" som vissa här påstår
Publicerat Februari 7, 201016 yr När tråden startade på var det just bara anklagelser och rykten. Det som för övrigt slår mig mest är hur patetisk "ankdammen" med tillbehör för grisjakt är. Men man kan ju inte säga annat än att de lyckats skapa en marknad för en massa mer eller mindre onödiga prylar.
Publicerat Februari 7, 201016 yr När tråden startade på var det just bara anklagelser och rykten. Det som för övrigt slår mig mest är hur patetisk "ankdammen" med tillbehör för grisjakt är. Men man kan ju inte säga annat än att de lyckats skapa en marknad för en massa mer eller mindre onödiga prylar. Exakt, och för vad som skrivs på nätet bör man ju ha en sund misstänksamhet.
Publicerat Februari 8, 201016 yr Enligt vad en delägare i Vildsvinsbutiken säger till J&J har mässarrangören inte hört av sig Vildsvinsbutiken. Med andra ord vill de bli inbjudna, de har inte anmält sig. Att sedan konkurrenten Racerback - enligt kommentar i J&J - har erbjudit sig komma och köpa ett antal montrar är väl inte något konstigt. Inte heller att R inte varit intresserade att komma om Vildsvinsbutiken skulle vara på mässan också. Är detta så konstigt med tanke på tjafs som varit mellan butikerna? Jag tycker det verkar helt vettigt och i mina ögon växer en butik och den andra "stackaren" känns mer och mer patetisk...synd att de inte kan hålla sams för som jag skrev innan, båda har väldigt trevliga hemsidor. Blir rätt sugen på att åka på mässan i alla fall, frågan är bara om jag får tillåtelse av "regeringen"... Får väl åka till Nöbbelöv eller Vinslöv istället - eller varför inte till jakttornet och titta efter vildsvin på riktigt. Det är ju "sista helgen" att få korn på ett vuxet vildschvin...och det känns nästan mer intressant än mässan...hmmm...
Publicerat Februari 8, 201016 yr Enligt vad en delägare i Vildsvinsbutiken säger till J&J har mässarrangören inte hört av sig Vildsvinsbutiken. Med andra ord vill de bli inbjudna, de har inte anmält sig. Att sedan konkurrenten Racerback - enligt kommentar i J&J - har erbjudit sig komma och köpa ett antal montrar är väl inte något konstigt. Inte heller att R inte varit intresserade att komma om Vildsvinsbutiken skulle vara på mässan också. Är detta så konstigt med tanke på tjafs som varit mellan butikerna? Jag tycker det verkar helt vettigt och i mina ögon växer en butik och den andra "stackaren" känns mer och mer patetisk...synd att de inte kan hålla sams för som jag skrev innan, båda har väldigt trevliga hemsidor. Blir rätt sugen på att åka på mässan i alla fall, frågan är bara om jag får tillåtelse av "regeringen"... Får väl åka till Nöbbelöv eller Vinslöv istället - eller varför inte till jakttornet och titta efter vildsvin på riktigt. Det är ju "sista helgen" att få korn på ett vuxet vildschvin...och det känns nästan mer intressant än mässan...hmmm... Har du hört bandet? PMa mig om du inte har
Publicerat Februari 8, 201016 yr Har du hört bandet?PMa mig om du inte har Den som bara lyssnar på rykten, bör istället lyssna på bandet! Och alla rykten blir som bortblåsta...
Publicerat Februari 8, 201016 yr Och om man lyssnar på racerback så har han erbjudit sig att köpa 3-4 montrar med reservation att vsb inte skulle komma dit. Då har arranggören valt racerback före vsb, observera .. han kunde ha valt vsb istället. Andreas
Publicerat Februari 9, 201016 yr http://www.jaktojagare.se/se/comments.php?...ontext=60321#c1 Mycket intressant att se hur detta skall sluta!
Publicerat Februari 9, 201016 yr http://www.jaktojagare.se/se/article.php?id=412894 Nu verkar de som racerback tagit till sig kritiken. Men (med stort m) så är de fortfarande inte mässarrangörerna som backat ur dealen utan racerback. tycker hela mässan känns oseriös. När man inte kan backa när man vet att man gjort fel, är dåligt!
Publicerat Februari 9, 201016 yr http://www.jaktojagare.se/se/article.php?id=412894Nu verkar de som racerback tagit till sig kritiken. Men (med stort m) så är de fortfarande inte mässarrangörerna som backat ur dealen utan racerback. tycker hela mässan känns oseriös. När man inte kan backa när man vet att man gjort fel, är dåligt! ¨ Jag tycker fortfarande inte arrangören gjort fel. Det är inte direkt en statlig/kommunal anordning med offentlig upphandling som det handlar om utan en mässa där arrangören får välja och vraka bland dem man vill ha dit. Själv tycker jag hela tjafset mellan rb och vsb är urlöjlig. polisanmälningar hit och dit varumärkesregistrera den enes namn som sitt eget mm pajkastning på den egna hemsidan mot det andra företaget kräks nu lägger jag ner i denna tråd Andreas
Publicerat Februari 10, 201016 yr En mässarrangör som hellre ta mutor för ett företag för att hålla bort ett annat känns ju inte rätt, hur kan du se att det gynnar konsumenterna ?Jag själv står på lite mässor ibland och det e väll bara sund konkurrens att konkurerande (stavning) företag e på plats för då får man slipa till erbjudanden till kunderna. Och varför vs butiken "gnäller" är väll för att de står på hemsidan att alla är välkommna men det e ju felaktigt . finns det några bevis eller är bara VS butiken missnöjd över dom inte har råd med samma yta som andra utställare? och om det är en muta så önskar man butiken som tror det stor lycka i en bransch där pengarna räknas inte snacket..
Publicerat Februari 10, 201016 yr Oavsett tvisten mellan butikerna. Det kostar en helvetes massa att delta i en mässa och ha en konkurent med liknande sortiment betyder att det kanske inte går runt på mässan så att man ställer krav att vara själv med sitt sortiment tillhör vanligheterna på en mässa.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Jag har precis kommit tillbaka från ett möte med Sus Scrofa som också är med på mässan så oavsett vad Racerback eller Vildsvinsbutiken joddlar om så tror jag det blir en jättebra mässa med mycket kul och nyttig information om vildsvin. Gå dit oavsett vilken butik som ställer ut, de tillhör liksom inte det viktigaste inslaget där. Sus Scrofa
Publicerat Februari 11, 201016 yr De som hört inspelningen har nog helt andra åsikter. Njae...inte jag. Jag tycker det var mkt intressant att höra inspelningen och vad som sades. Mässarrangören är en "snackare" som fick ett i hans ögon mycket bra erbjudande. Han fick i ett slag en mässdeltagare som köper 2 montrar och i den ena av dem sätter deltagaren en skjutsimulator som arrangören får en del av vinsten i. Ett bra affärserbjudande i mina ögon. Att han som ska sätta upp simulatorn på mässan inte vill ha ett annat företag med som han ligger i tvist med på mässan är inte så konstigt. I synnerhet om det är som det står på J&J att Vildsvinsbutiken varumärkeskyddat namnet Racerback... Det står så klart V-butiken fritt att skydda de namn som de anser att de vill skydda men att skydda en konkurrents namn...känns jäkligt lågt i mina ögon..."nästan" som om V-butiken är rädda för konkurrensen från Karlshamn. Nåja, nu har ju Racerback backat från sitt ultimatum och kan tänka sig delta på mässan även om V-butiken också är där. R-back verkar ju ha känt sig lite elaka och vill inte bli utpekade som någon som är rädd för en konkurrent. För ska man hårddra det så är väl alltid en butik med samma utbud en konkurrent...det är inte samarbetspartner precis... En annan femma är väl om V-butiken kommer att delta i mässan och om de kan göra det med så kort varsel. De har dessutom missat alla möjligheter till annonsering om deras (eventuella) deltagande på mässan. Han kommer väl alltid att kunna känna sig förorättad om han vill. Det är ett "krig" på sandlådenivå...
Publicerat Februari 11, 201016 yr Nu skiter jag väl i sakfrågan men det slår mig att ljudupptagning/inspelning som tydligen skett borde vara j-vligt olagligt... att sen lägga ut det på nätet..... tur vi lever i ett "mes" land.. skulle tro det i nått annat land kunde bli våldsamma skadestånd.. Så till vida att de inblandade inte godkänt inspelningen och att det läggs ut på nätet. Vilket jag har svårt o tro att det skett... Fast... All reklam är bra reklam o är den dessutom gratis så ...
Publicerat Februari 11, 201016 yr Nu skiter jag väl i sakfrågan men det slår mig att ljudupptagning/inspelning som tydligen skett borde vara j-vligt olagligt... Inte alls olagligt att spela in samtal. Så länge ena parten vet om att samtalet spelas in (den som spelar in det hela vet ju om att det), så det är helt lagligt. Sedan kan jag ju kanske tycka det är lite väl.... att hiva ut inspelningen till höger och vänster på nätet. Känns lite sandlåda tycker jag.
Publicerat Februari 11, 201016 yr Skit med.. fel av mig.. Ber om ursäkt! Dock tycker jag det inte är OK så sett men tydligen lagligt..
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare Njae...inte jag. Jag tycker det var mkt intressant att höra inspelningen och vad som sades. Mässarrangören är en "snackare" som fick ett i hans ögon mycket bra erbjudande. Han fick i ett slag en mässdeltagare som köper 2 montrar och i den ena av dem sätter deltagaren en skjutsimulator som arrangören får en del av vinsten i. Ett bra affärserbjudande i mina ögon. Att han som ska sätta upp simulatorn på mässan inte vill ha ett annat företag med som han ligger i tvist med på mässan är inte så konstigt. I synnerhet om det är som det står på J&J att Vildsvinsbutiken varumärkeskyddat namnet Racerback... Det står så klart V-butiken fritt att skydda de namn som de anser att de vill skydda men att skydda en konkurrents namn...känns jäkligt lågt i mina ögon..."nästan" som om V-butiken är rädda för konkurrensen från Karlshamn. Nåja, nu har ju Racerback backat från sitt ultimatum och kan tänka sig delta på mässan även om V-butiken också är där. R-back verkar ju ha känt sig lite elaka och vill inte bli utpekade som någon som är rädd för en konkurrent. För ska man hårddra det så är väl alltid en butik med samma utbud en konkurrent...det är inte samarbetspartner precis... En annan femma är väl om V-butiken kommer att delta i mässan och om de kan göra det med så kort varsel. De har dessutom missat alla möjligheter till annonsering om deras (eventuella) deltagande på mässan. Han kommer väl alltid att kunna känna sig förorättad om han vill. Det är ett "krig" på sandlådenivå... Hej du får ju hålla med om Racerbacks agerande inte är så bra för besökarna som jag tror nog vill ha så många utställare som möjligt samt bra erbjudande, vilket två konkurrerande företag måste ha för att locka kunder. Hoppas nu vildsvinsbutiken ställer upp och sen man kan dra ett streck över detta
Publicerat Februari 17, 201016 yr Vildsvinsbutiken kommer att ställa ut på mässan då mässarrangören skriftligt bett om ursäkt för sitt dåliga handlande. Gå gärna in på vildsvinsbutikens hemsida och se vad de skriver!
Publicerat Februari 17, 201016 yr Vildsvinsbutiken kommer att ställa ut på mässan då mässarrangören skriftligt bett om ursäkt för sitt dåliga handlande. Gå gärna in på vildsvinsbutikens hemsida och se vad de skriver! Snygg. då blev allting perfekt till slut ändå ;D