Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare R- säg mig är jag dum,men känns inte vinden/kompen som den är fel, dvs att man inte skruvar mot vinden utan med dess riktning, är även det en NF grej, CCW och CW justering?? För vind från vä till hö, skruva träffen mot vä och vice versa, eller hur? även jag sköt nästan fullt denna vända men det är ju fusk efter nr 2, då kan man ju avstånden. /Chris Jag kan bara hålla med om att vinden är fel, skruvar som du säger med vinden och inte mot. 98 poäng Jag varierar vilket mål jag skjuter på, då blir det lite svårare för man mins inte avstånden så lätt. /Lasse
Publicerat Februari 2, 201016 yr 94p, mätte fel på ett mål och fick en 5á samt klantade vinden på ett och fick skjuta två skott, dvs det blev en 9á. Hade fullversionen tidigare (ngt äldre variant) men jag har tappat bort den, riktigt bra "skrivbords träning" :-)
Publicerat Februari 2, 201016 yr men känns inte vinden/kompen som den är fel, dvs att man inte skruvar mot vinden utan med dess riktning, är även det en NF grej, CCW och CW justering??För vind från vä till hö, skruva träffen mot vä och vice versa, eller hur? Håller med helt och fullt! Föll själv på det under tidigare försök! Men om man läser på förstasidan till "spelet" så står det svart på vitt att om pilen pekar åt höger, så blåser det åt vänster. Totalt vansinne!
Publicerat Februari 2, 201016 yr Aha, va skönt, trodde att det var jag som var extremt korkad idag, men grabbar då är det ingen pil, det är en vimpel!! Ibland kanske man skall läsa manualen. /Christian
Publicerat Februari 28, 201016 yr 88 poäng och som för de flesta andra så är det vinden som ställt till det. Men de sista stationerna så sköt jag ett skott på känn och sedan höll av så där hade jag 9:er rakt igenom, tänk om man hade gjort det i början då hade man hoppat upp i resultat lite MVH/Jocke
Publicerat Februari 28, 201016 yr 96p med ett väldigt skakigt sistaskott Det är vinden som ställer till det, men jag hade även nån bom över målet på riktiga långhåll (över 900 meter). Om man betänker att vinden i verkligheten inte är så här fin, linjär, och konstant, så kan man ju ana lurigheten på långhåll
Publicerat Februari 28, 201016 yr 92 poäng. Tappade tre skott på I Tänkte förklara hur jag lägger upp den då det verkar skilja lite på ditt och mitt mätsätt Exabit Jag mäter på höjden av målet som jag vet är 40" från toppen av huvudet till botten av tian. Sedan tar jag 40x27,778 (denna formeln står på skärmen.) Detta delar jag med antalet MIL som målet "täcker". Sedan har jag fortfarande inte fått koll på viden, utan kör mest på känsla Men på avstånd som är 900+ så får man på nöten oftast om man kör på känsla. MVH/Jocke
Publicerat Mars 1, 201016 yr Jag mäter på höjden av målet som jag vet är 40" från toppen av huvudet till botten av tian. Sedan tar jag 40x27,778 (denna formeln står på skärmen.) Detta delar jag med antalet MIL som målet "täcker". Det blir egentligen samma sak som det sättet jag gör på. Ty 1" = 25,4 mm. Och 1 yard = 0,9144 meter. Och 25,4 / 0,9144 råkar bli just 27,778 Hmm, rätt meningslöst inlägg egentligen
Publicerat Mars 1, 201016 yr Hmm, rätt meningslöst inlägg egentligen Inte alls! Nu fick jag reda på varför jag tar just x27,778 och det är jag innerligt tacksam för så jag slipper sitta och va flummig och inte veta varför jag använder just den formeln MVH/Jocke