Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vildsvinsvak

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
stort grattis!!! :D de är inte var dag det händer inte!

dock känner jag lite vemod att dom djuren betedde sig som dom gjorde. dom behöver sin sugga som det verkar som o du gjorde nog både dom o andra människor runt omkring dig en tjänst!

men ännu en gång. ett stort grattis!!!!

Tack!

Ja det känns som jag gjorde helt rätt. Nu är det bara till att hoppas att inte mer smågrisar förlorar sin sugga, men det kommer säkert att hända någon gång igen tyvärr.

Publicerat
Tack!

Ja det känns som jag gjorde helt rätt. Nu är det bara till att hoppas att inte mer smågrisar förlorar sin sugga, men det kommer säkert att hända någon gång igen tyvärr.

Skulle tro att ån tar en hel del grisar hos er.

Publicerat
  • Författare
Skulle tro att ån tar en hel del grisar hos er.

Tyvärr gör den det. I vinter har vi hittat en älgko och ett rådjur, och det är bara en liten bit av sträckan. Har gjort något eftersök ute i vassen och hittat flera bon där ute och grisarna har sina stigar över kanalen på sommarn och försöker säkert springar över på isen på vintern också. I sommras fick ångarenthor stanna fört att fyra grisar simmade över :D

Publicerat
Tyvärr gör den det. I vinter har vi hittat en älgko och ett rådjur, och det är bara en liten bit av sträckan. Har gjort något eftersök ute i vassen och hittat flera bon där ute och grisarna har sina stigar över kanalen på sommarn och försöker säkert springar över på isen på vintern också. I sommras fick ångarenthor stanna fört att fyra grisar simmade över :D

Börjar tro att vi har suggor som drunknat i vår ände av ån. . Är ett par fläckiga som försvunnit och ingen har skjutit några.

Måste vara svårt med eftersök hos er. De går väl över ån direkt.

Har du jycke? Annars får du gärna höra av dig om du behöver hjälp.

Publicerat
  • Författare

Börjar tro att vi har suggor som drunknat i vår ände av ån. . Är ett par fläckiga som försvunnit och ingen har skjutit några.

Måste vara svårt med eftersök hos er. De går väl över ån direkt.

Har du jycke? Annars får du gärna höra av dig om du behöver hjälp

Ja det har det säkert gjort, dom hittade ett rådjur till nu i helgen som hade drunknat. Har ni mycket fläckiga? för jag har inte sett en ända fläckig hos oss, bara en av dessa tre hade lite svarta fläckar på mage och ben.

Ja oftast går det ut i vassen och över kanalen, men har hittills haft turen och bara behövt gå efter en gris ute i vassen och den var död när jag hittaden. Jag har tyvärr ingen egen hund ännu, men nu använder jag min släktings tysk plus en kompis wachtel att spåra upp grisarna. Men lite hjälp kan kanske behövas någongång och då uppskattar jag att jag kan höra av mig:)

Publicerat

Jo vi har en hej del fläckiga. Har varit en stor fläckig sugga som gått här några år. Är säkert därför som det är fler fläckiga här.

Jagar ju en del i Holkastorp också och där tror jag inte vi skjutit några fläckiga.

Publicerat
  • Författare
Jo vi har en hej del fläckiga. Har varit en stor fläckig sugga som gått här några år. Är säkert därför som det är fler fläckiga här.

Jagar ju en del i Holkastorp också och där tror jag inte vi skjutit några fläckiga.

Okej ja det är säkert därifrån de kommer då, är det mycket gris där? Tycker att man ofta hör att det skjuts mycket där på jakterna.

Publicerat
Okej ja det är säkert därifrån de kommer då, är det mycket gris där? Tycker att man ofta hör att det skjuts mycket där på jakterna.

Jo vi har haft gott om gris när jag varit där. Har varit där 4 gånger med hundarna och vi har skjutit 11 grisar. Kunde varit ett par till för det bommades på två den ena jakten. Tror de sköt några stycken på älgjakten också.

Publicerat
  • Författare
Jo vi har haft gott om gris när jag varit där. Har varit där 4 gånger med hundarna och vi har skjutit 11 grisar. Kunde varit ett par till för det bommades på två den ena jakten. Tror de sköt några stycken på älgjakten också.

Det låter inte som någon dålig utdelning:)

Publicerat
Det låter inte som någon dålig utdelning:)

Kom på att jag var där 2 gånger förra säsongen också. Blev 7 grisar. Rätt bra med ett snitt på 3 grisar per jakt. :lol:-_-

Men där är gott om gris och rätt lättjagat. Så det går t.o.m att skjuta gris för mina odugliga hundar. ^_^

Publicerat
  • Författare
Kom på att jag var där 2 gånger förra säsongen också. Blev 7 grisar. Rätt bra med ett snitt på 3 grisar per jakt. ;):D

Men där är gott om gris och rätt lättjagat. Så det går t.o.m att skjuta gris för mina odugliga hundar. :)

Ja det är inget dåligt snitt B)

Hundarna är det väl inget fel på, har hört att de är rätt vassa på grävling med.

Publicerat
Ja det är inget dåligt snitt :)

Hundarna är det väl inget fel på, har hört att de är rätt vassa på grävling med.

Har väl hänt att vi skjutit någon grävling för dem. :P

Publicerat
  • Författare
Har väl hänt att vi skjutit någon grävling för dem. ;)

Kanske ska prova att ta någon på våra marker i augusti då? Är sugen på att prova på kväll/natt jakt efter grävling

Publicerat
Kanske ska prova att ta någon på våra marker i augusti då? Är sugen på att prova på kväll/natt jakt efter grävling

Det provar vi gärna. Bara hör av dig.

Publicerat
  • Författare
Det provar vi gärna. Bara hör av dig.

Låtert bra det :)