Publicerat Februari 10, 201016 yr Vad är egentligen vitsen med en 30-30 framför de grövre doningarna, förutsatt att man inte är rekylrädd? Framförallt två! 1: Har två kompisar som har marlin i 45-70 och 444,dessa är betydlig tyngre och klumpigare. Min 30-30 väger just ingenting vilket är riktigt mysigt om det skall trampas många mil eller om det skall stås på pass i x antal timmar. 2: Patronerna är så ohyggligt söta!! /Micke
Publicerat Februari 10, 201016 yr Om du nu vill bli av med 8x57'n kan du ju skicka ett pm till mig, så får vi ordna vapenfrakten och det andra mindre viktiga.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Författare Mr Mauser: jag är 22år nu precis. 18 års bytande kvar! jag kommer dö av magsår hmm hade kanske varit något. sätta ut en annons här på forumet om att man ville byta. 8x57:an är rätt så fin faktiskt så någon krona måste den va värd. min bekanta som hade den före mig gav ca 3000kr för den för kanske halvåret sen. hmm de va ju en smart ide. bygel är ju för jäkla trevliga vapen. har faktiskt provat en i just 30-30 för inte allt för länge sen vågar man fråga vad du har som jobb om du måste ha bössa på jobbet?!? komunjägare? jag va jättesugen på o få använda o bruka min 22wrm bygel först men nu när de har varit så mkt strul så har jag lessnat totalt o vill bara bli av med den bössan så fort den kommer hem så mkt strul för så lite men nog är det en trevlig kaliber. skjutit lite med en sådan som har minterat dämpare ( dock cylinderrepeter ) grymt trevlig sak då!