Publicerat Februari 20, 201016 yr Jo... Om man byter till ett "skit"foder. Men jag tror att ett foder som mina hundar åt tidigare är minst lika bra. Dock måste man beställa typ 150 kg/gång och det tillkommer frakt. Men kan jag hitta någon fler här jag bor så vi kan sambeställa så blir det riktigt billigt!http://www.svenskahundfoder.se/ high energi professional. kostar 19.6 kr/kg + ev frakt ca 300/beställning om man inte köper 1000kg/gång då frakten ingår + att kilopriset blir ännu lite billigare Sen finns även high energi competition som hamnar runt 18kr Eukanuba som jag hade tidigare kostar runt 30-32kr/kg+resor för inköp(10 mil tor) Det viktigaste är ju att det funkar och känns rätt. Jag har provat en del hundfoder under resans gång men inte det du nämner, men jag vet att när jag började använda eukanuba så såg jag en betydande skillnad på ork återhämtning hundarnas allmäntillstånd osv. Nu använder jag Proplan som är snarlikt eukanuba dock så tycker jag att det är ytterligare bättre drag i det och synbart bättre smältbarhet. Proplan klarar till och med att hålla hullet på dom hundarna som normalt alltid tappar massa när dom går varje dag i tre veckor i sträck. Har till och med haft hundar som man får hålla igen på fodret under högsäsong. Men det finns förmodligen massor av foder som är bra. Så delge gärna om du hittar ditt optimala foder Mvh Jensa
Publicerat Februari 20, 201016 yr Författare Det viktigaste är ju att det funkar och känns rätt. Jag har provat en del hundfoder under resans gång men inte det du nämner, men jag vet att när jag började använda eukanuba så såg jag en betydande skillnad på ork återhämtning hundarnas allmäntillstånd osv. Nu använder jag Proplan som är snarlikt eukanuba dock så tycker jag att det är ytterligare bättre drag i det och synbart bättre smältbarhet. Proplan klarar till och med att hålla hullet på dom hundarna som normalt alltid tappar massa när dom går varje dag i tre veckor i sträck. Har till och med haft hundar som man får hålla igen på fodret under högsäsong. Men det finns förmodligen massor av foder som är bra. Så delge gärna om du hittar ditt optimala foder Mvh Jensa Tror jag använde proplan en period när jag hade Drevrar.... Provade även något som hette lonestar. Med hundarna jag har nu(jämthanen har iof flyttat nu) så körde jag på Svenska hunfoders high energy något år och tyckte det funkade ua. Jag försökte att hitta det mest prisvärda fodret när jämten kom och jag plötsligt hade 3 "stor" ätare i huset. Då fastnade jag för det fodret. Men min stövartik har ofta problem med kvalster..... Så jag hade en fundering på om fodrets sammansättning hade betydelse(men oavsett foder som jag provat så, blir hon lika ofta smittad och påverkad).... Så jag bytte jag till Eukanuba för ca 1 år sedan, men det blev ingen skillnad på något sätt. I höstas blev frun väldigt sjuk, även jag blev sjukskriven en period pga det. Förutom att jaktåret tog slut i början av nov så blev ekonomin ansträngd och jag gick över på det billigaste och mest tillgängliga fodret..... Kommer förmodligen att gå tillbaks på high energy så snart jag hittar någon som vill sambeställa. Om ingen här känner till ett lika bra/bättre foder som är billigare!!! Sen kommer jag att ta till vara på ev slaktrester och försöka mala rått och byta ut till, så långt det räcker till. Hellre några mål/delar av mål i veckan under långtid än alla mål under kort tid.