Publicerat Februari 24, 201016 yr Författare räven börjar närma sig! hade spår natten till igår med spår som gick nästan hela vägen fram till åteln. tänkte sitta en längre stund igår men pga tråkigheterna som hände under gårdagen o natten ( som går o läsa om i runt lägerelden så vart de mtk teleprat ) inatt känner jag lite avsmak för o sitta pga de som hände idag men ska ge mig fan på o göra de ändå då spår har lett fram till åteln nu hela vägen! skönt o kunna tänka på annat än allt skit just nu! hoppas o hoppas ännu mer han tittar fram inatt på åteln så man får ett läge! för nu är jag sugen mvh//Marcus R.I.P Ronny! du kommer alltid finnas i våra tankar.
Publicerat Februari 25, 201016 yr nu kanske dom kommer snart har varit dött på min åteli över 1 vecka fram till inatt, då var dom framme. tror dom rör sej lite nu när det är så mycket lös snö. så kom det mer av det vita helvetet idag. töar det ihop ett par dm i helgen ska du se att sdom får det lättare att röra sej. får se vem som skickan in första bilden. lycka till /Jimmy
Publicerat Februari 26, 201016 yr Där jag jagar verkar det som rävarna drar sig för att krypa nära bebyggelsen tidigt på kvällen.. Hetast är tveklöst efter midnatt och frammåt. Tror åteln ligger vettigare nu men hur ser det ut på baksidan av huset? Tyckte det såg lite spännande ut med träden på tomten osv.. mer skydd? Mvh!
Publicerat Februari 26, 201016 yr Författare ja du fältjägaren. vi får se vem som skickar in först har iaf satt upp en kamera som jag har hemma för o testa o se om den är något o ha. kanon när man kan få låna saker hipshot. jo jag tror oxå den ligger lite bättre till nu. baksidan av huset kan du få en bild imorgon på så får du se o säga vad du tycker. de är helt klart ett jäkligt bra ställe där! för de är alltid där rävarna går förbi ( på utsidan av träden från huset sätt ) så den går helt klart den vägen. hade huset bara varit morsans o hon inte hade hyrt de så hade jag planerat in massa buskar där längst den sen gjort en öppning på ca 3m o haft åteln precis där. tror de hade varit grymt bra faktiskt! för då går rävarna bara 10m från den på 2 kända stråk som dom har nu men men vi får se. ska ta bild imorgon på stället så får man fundera o klura lite. tror jag kan få av bonden låna några kvadratmetrar där om jag frågar snällt hjälper ju honom trots allt o skjuta bort skräpfågel som är på hans gård o en hel del duvor har trillat! mvh//Marcus som väntar spänt på att få titta om de finns någon bild på kameran imorgon
Publicerat Februari 26, 201016 yr Nu du! Här kommer bilden, helt fel men ändå en insats. det är faktiskt 2:a jag skjuter på åteln. lycka till, ska bli kul med en "ríktig" bild. /Jimmy
Publicerat Februari 26, 201016 yr Författare Nu du!Här kommer bilden, helt fel men ändå en insats. det är faktiskt 2:a jag skjuter på åteln. lycka till, ska bli kul med en "ríktig" bild. /Jimmy de va inte fy skam de ju! alltid är de något! ikväll blir de inget sitta ute. hemma o dricka några öl o titta på tv:n miller är för jäkla gott imorgon ut på skjutbanan o kontrollskjuta bössan pga rengjort pipan efter konstens alla regler o då även monterades dämparen av. så måste se att de går bra. skulle jag skjuta bom på räv nu skulle jag ta livet av mig sen ut o titta minneskortet i kameran o se om de har varit någon räv framme. vet inte vad dom tycker om att gå på åteln nu när de smälter i rasande fart! men de märker vi. kommer iaf ha en bild på en uggla med all säkerhet
Publicerat Mars 13, 201016 yr de va inte fy skam de ju! alltid är de något! ikväll blir de inget sitta ute. hemma o dricka några öl o titta på tv:n miller är för jäkla gott imorgon ut på skjutbanan o kontrollskjuta bössan pga rengjort pipan efter konstens alla regler o då även monterades dämparen av. så måste se att de går bra. skulle jag skjuta bom på räv nu skulle jag ta livet av mig sen ut o titta minneskortet i kameran o se om de har varit någon räv framme. vet inte vad dom tycker om att gå på åteln nu när de smälter i rasande fart! men de märker vi. kommer iaf ha en bild på en uggla med all säkerhet Här komer äntligen "bilden" Efter sneskjutnig och bomskott så blev det till slut en liten tik. Lycka till med åteln nu! mvh Jimmy
Publicerat Mars 29, 201016 yr Hej igen och alla andra Efter sista inlägget så har räven helt plötsligt slutat gå på min åtel med, har någon märkt samma sak som jag? inte ett nytt rävspår på nästan tre veckor nu. är lite orolig, kan räven vara slut (skjutit 11st på 95ha) eller är det så att dom slutar gå på åtel på våren Jimmy
Publicerat April 1, 201016 yr Författare grattis lite väl sent till räven! hade missat helt. ingen rävjakt för min del. jakten här nere tog slut tidigt som fan :D dock drar jakten igång igen snart. fågeluppfödning är jävligt bra ibland